Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انجمن خوشنویسی شیروان و دبیر جشنواره خط تحریری خراسان شمالی گفت: دومین جشنواره خط تحریری در رشته نستعلیق پایان آذر ماه سال جاری به میزبانی شهرستان شیروان برگزار می شود.

علی رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان به مناسب هفته خوشنویسی (۲۱ تا ۲۸ مهرماه) اظهارداشت: رونمایی از پوستر دومین جشنواره خط تحریری، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، غبارروبی مزار چندتن از خوشنویسان، برگزاری کارگاه خوشنویسی و تجلیل از مسن ترین و خردسال ترین عضو انجمن خوشنویسان از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر انجمن خوشنویسی شیروان با بیان اینکه نخستین جشنواره خط تحریری خراسان شمالی سال گذشته برگزار شد، گفت: در این جشنواره 500 اثر به نمایشگاه ارسال شد که از این تعداد 70 اثر به بخش نمایشگاهی راه یافت و از 30 نفر تجلیل به عمل آمد.

 

دبیر جشنواره خط تحریری خراسان شمالی با اشاره به اینکه خط نستعلیق خط ملی ایرانیان است و هر چیز باارزشی با خط نستعلیق نوشته می شود، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج خط ملی در فرهنگ عمومی و استفاده در کاربردهای روزمره و  معطوف کردن نگاه اولیاء و مربیان به این مقوله می باشد که مورد غفلت واقع شده است.

 

وی گفت: استقبال جوانان از خط تحریری نسبت به گذشته زیاد شده چون احساس نیاز می کنند اما از نظر آموزشی مورد غفلت واقع شده چرا که فرهنگ، هویت و زبان ما فارسی است و باید نسبت به ترویج آن اهمیت داده شود.

 

رحیمی افزود: این جشنواره در سه بخش اصلی با موضوع آزاد، بخش ویژه با موضوع نماز، عفاف، حجاب و رونق تولید و بخش نمایشگاهی غیر رقابتی ویژه فارغ التحصیلان ممتاز و بالاتر انجمن خوشنویسان ایران برگزار می شود.

 

فراخوان این جشنواره از امروز شروع می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 15 آذرماه به دبیرخانه تحویل دهند که داوری آثار 21 آذرماه و اختتامیه و برگزاری نمایشگاه هفته آخر آذرماه سال جاری است و همچنین به تمام کسانی که آثار آنان به نمایشگاه اهداء می شود لوح یادبود شرکت در نمایشگاه اعطا خواهد شد.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اربعین ۹۸ مرز مهران شیروان خوشنویسی جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   به ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و برای  تجلی و پیوند برنامه های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه های عمومی با برنامه های ترویج کتابخوانی، دومین دوره طرح سراسری کتابت آیات نورانی قرآن کریم با حضور جمعی از اعضای فعّال و علاقه‌مند کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه ‌مرکزی ارومیه اجرا شد.

در این دوره، ترجمه آیات پایانی سوره بقره و سوره آل عمران توسط اعضای کودک و نوجوان نگارش شد.

برپایی نمایشگاه کتب قرآنی، غرفه نمایش نسخ خطی قرآن کریم، نمایش آثار چاپ شده علوم قرآنی در استان، پویش ختم قرآن از سری برنامه های نمایشگاه ویژه شهدای غزه و فلسطین، محفل انس با قرآن کریم با حضور صمد محمدپور، قاری بین المللی قرآن کریم و قاریان ممتاز استان، برپایی غرفه آثار و تألیفات علمی آیت‌الله قریشی مفسر بزرگ قرآن کریم، مسابقه «قرآن بخوان جایزه بگیر ویژه کودکان» با اهدای جوایز از دیگر برنامه های اجرا شده به مناسبت ماه رمضان توسط این اداره کل بود.

در اولین دوره این طرح که به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در ۳۱ استان کشور با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان اجرا شد، صفحات قرآن کریم با توجه به تعداد کتابخانه های عمومی هر استان و علاقمندان محافل قرآن و عترت در استان ها تقسیم و کتابت شد.

 

 

دیگر خبرها

  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • حمایت ۵۰ درصدی از شرکت‌های خلاق برای حضور در نمایشگاه «آبادیران»
  • حمایت 50 درصدی از شرکت‌های خلاق برای حضور در نمایشگاه «آبادیران»
  • دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه
  • کشف ۳۳۰۰ عدد قرص غیرمجاز در شیروان
  • طرح «مسطورا» گامی مثبت در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی در مرکزی
  • گیلان میزبان جشنواره ملی مدرسه عشق
  • نقش اقتصاد و سرمایه‌گذاری در ترویج هنرهای قرآنی