Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@22:21:48 GMT

ناجی زیبای کویر، زمرد درخشان ایران! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۷۵۳۱

ناجی زیبای کویر، زمرد درخشان ایران! +تصاویر

آفتاب‌‌نیوز :

شهر یزد، برای دوستداران کویر بیشتر از هر شهری دلپذیر و زیباست، شهری که به چندین نام معروف است. شهر خدا یا شهر مقدس که برگرفته از وجه تسمیه اسم آن است و سرزمین بادگیرها، نام دیگر آن است که بخاطر وجود بادگیرهای زیبا و خاصی که در این شهر خودنمایی می کند، بر آن نهاده شده است.

پیشنهاد امروز ما سفر به این استان و شهر است و در کنار همه زیبایی‌های آن، دیدن بوستان زیبای ناجی دید بهتری از باغ های ایرانی در دل کویر به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عمارت و باغ از املاک شخصی به نام ناجی بوده است که در دوان قاجار بنا نهاده شده است و سپس در سال های بعد به شهرداری اهدا شد. این ساختمان کاربری مسکونی داشته و در دوره‌های مختلف الحاقاتی به آن صورت گرفته است. پس از واگذاری آن به شهرداری این عمارت بازسازی و به صورت بوستان در اختیار عام قرار گرفت.

بوستان ناجی، یک بنای مرکزی دارد و 4 جبهه فعال، در قسمت شرقی یک تالار با بادگیر و ۲ اتاق در بالای آن و در جبهه غربی یک اتاق مرکزی جلو آمده که با سقف زیرزمین دیوار ایجاد کرده است. این بنا دارای ۵ اتاق در طبقه همکف است. به جز جبهه شمالی، بقیه قسمت‌ها دارای زیر زمین است. بوستان ناجی در نجف آباد یزد و در مسیر قنات نجف آباد واقع شده است. پیشنهاد ما به شما این است که در آغازین روزهای پاییز که زمان مناسبی برای سفر به یزد است، به این بوستان سری زده و غرق در زیبایی‌های آن شوید.

بوستان ناجی دارای مجموعه پذیرایی است و برای استراحت مسافران و تفریح مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: لست سکند

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهر یزد کویر بوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد

رضا شاه حسینی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه محیط‌بانان پارک ملی کویر در کنترل معابر ورودی منطقه متوجه موارد مشکوک شدند، ابراز داشت: رد زنی حاکی از تردد دو نفر پیاده به سمت سیاه‌کوه بود.

وی ضمن بیان اینکه متخلفان به صورت غیر مجاز در حال تردد بودند، افزود: محیط‌بان‌ها پس از تحقیقات و کمین کردن در مسیر، موفق به شناسایی شکارچیان شدند.

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار ضمن بیان اینکه دو متخلف دستگیر شدند، ابراز داشت: در رد زنی محل اختفا و بیتوته آنها پرداخته یک قبضه سلاح کمرشکن شکاری کشف شد.

شاه حسینی مقدم در ادامه تصریح کرد: تعداد ۲۳ عدد فشنگ ساچمه و ۲۷ عدد فشنگ چهار پاره و همینطور ۱۳ عدد فشنگ گلوله زنی دیگر کشفیات این پرونده است.

وی افزود: پرونده متخلفان برای ادامه سیر مراحل اداری به مراجع قضائی شهر گرمسار ارجاع داده شده است.

کد خبر 6081467

دیگر خبرها

  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب با ۳ مصدوم
  • منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)
  • رجزخوانی زیبای مداح لامردی در باب عملیات «وعده صادق» ایران اسلامی
  • ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!
  • یگان تکاوری ۱۲۳ هنگ مرزی درمیان ناجی بیمار کهنسال
  • اعتراف ناجی رئال: مودریچ در پنالتی‌ها کمکم کرد!
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • «ارتش» گوهر درخشان ایستادگی و حفاظت از خاک وطن
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • پرچم ایران بر دستان کودکی در قلب کویر طبس به حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم