Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه تردید دارد که ترکیه با عملیات نظامی در شمال سوریه بتواند تروریست‌های داعشی که از اردوگاه‌های تحت نظارت کردها رها می‌شوند را مهار کند و خطر پراکنده شدن آنها به سایر مناطق، ازجمله کشورهای جامعه مشترک‌المنافع جدی است. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه تردید دارد که ترکیه پس از آغاز عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه، قادر باشد تروریست‌های داعشی را در این منطقه مهار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در نشست غیرعلنی رهبران کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع که روز جمعه در عشق آباد (پایتخت ترکمنستان) برگزار شد، گفت: «در شمال سوریه منطقه‌ای وجود دارد که تروریست‌های داعشی در آنجا متمرکز شده‌اند، آنها تاکنون تحت کنترل شبه نظامیان کرد قرار داشتند و حالا که ارتش ترکیه وارد این منطقه شده و کردها این اردوگاه‌ها را رها کرده‌اند، تروریست‌های داعشی می توانند به هر جا پراکنده شوند. من اطمینان ندارم که ارتش ترکیه بتواند سریعاً این منطقه را تحت کنترل خود درآورده و این تروریست‌ها را مهار کند.»

رئیس جمهوری روسیه با یادآوری اینکه، بر اساس اطلاعات اداره کل اطلاعات عمومی ستادکل نیروهای مسلح روسیه، در این منطقه ممکن است صدها و شاید هزاران تروریست داعشی حضور داشته باشند، خطاب به همتایان خود افزود: «اگر بخواهیم تنها از کشورهای جامعه مشترک المنافع صحبت کنیم، این یک خطر بزرگی برای ما خواهد بود. این تروریست‌ها به کجا خواهند رفت؟ از طریق مرزهای ترکیه و دیگر مناطق سوریه که تحت کنترل کسی قرار ندارد و سپس از طریق خاک کشورهای همسایه ممکن است به هر منطقه‌ای و به کشورهای ما نفوذ کنند. ما باید این خطر را درک کرده و منابع سرویس‌های امنیتی خود را برای مقابله با تهدیدات جدید آماده کنیم.»

پوتین تاکید کرد: «نقش اصلی در این زمینه را باید ساختارهای ویژه مبارزه با تروریست در چارچوب جامعه کشورهای مشترک المنافع ، به‌خصوص مرکز ضدتروریستی ایجاد شده در چارچوب این جامعه ایفاء کند. لازم است تا فعالیت ارگان‌های امنیتی ملی و سرویس های ویژه کشورهای عضو هماهنگ شود تا اقدامات لازم برای سرکوب آنها، از جمله مقابله با تبلیغات ایدئولوژیکی تروریستی، حمایت مالی و فنی از تروریست‌ها با انرژی بیشتری انجام شود و لازم است تا به طور حرفه‌ای برای متوقف کردن این تهدیدات تلاش کرد.»

اردوغان: برادران کُرد هدف عملیات نظامی ما در شمال سوریه نیستندوزیر دفاع آمریکا خواستار توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه شداحتمال وقوع نبردی بی‌نهایت در شمال سوریه/ گزینه‌های دشوار اردوغان ماجراجو

لازم به یادآوری است،"ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه نیز روز جمعه در استانبول با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه دیدار و با وی درباره شکل گیری یک روند یکپارچه و هماهنگی قوانین ضدتروریستی گفت‌وگو کرد.

هیئت بلندپایه پارلمانی به ریاست رئیس دوما، روز جمعه برای شرکت در سومین کنفرانس روسای مجالس ترکیه، ایران، پاکستان، افغانستان، چین و روسیه در زمینه اقدامات ضدتروریستی به استانبول سفر کرد.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی دومای روسیه، والودین در دیدار با رئیس جمهوری ترکیه، مسائل مهم در دستور کار کنفرانس استانبول که شامل لزوم اقدامات مشترک در عرصه مقابله با تروریسم و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای می شود را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه ترکیه اخبار "روسیه" ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه اخبار روسیه ولادیمیر پوتین سوریه ترکیه اخبار روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رئیسی افزود: اما الان همان کشورها مقابل ملت های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود.کشورهای منطقه به جای تکیه بر اسب بازنده رژیم صهیونیستی به نیروهای خودشان، به نیروهای مسلمان در منطقه تکیه داشته باشند.

در این باره بیشتر بدانید:

کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود

کد خبر 845130 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • پیام ابراهیم رئیسی به کشورهای منطقه/ عملیات وعده صادق اقدامی محدود بود نه فراگیر
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است