Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: از فردا یکشنبه نخستین قطارشهری از پایانه صفه و عاشق آباد از ساعت ۶:۱۰ صبح حرکت و تا ساعت ۲۱:۳۰ به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز- شنبه ۲۰ مهرماه ۹۸- در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به افزایش تعداد مسافران قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۸۰ هزار نفر از مترو برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه یکی از درخواست های مردم تغییر در حرکت ساعت فعالیت مترو است، گفت: باتوجه به درخواست مردم ساعت فعالیت مترو از روز یکشنبه نخستین قطارها از پایانه صفه و عاشق آباد از ساعت ۶:۱۰ صبح حرکت و تا ساعت ۲۱:۳۰ به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها ۱۱ دقیقه است، تصریح کرد: تاکید شده تا پایان امسال با اضافه شدن چند قطار دیگر، سرفاصله زمانی قطارها به هشت دقیقه در زمان اوج کاهش پیدا کند که مدیرعامل سازمان قطار شهری و مدیرعامل متروی باید این موارد را به صورت جدی پیگیری کنند تا اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.

نوروزی تاکید کرد: از همه شهروندان انتظار می‌رود قدر این سرمایه گذاری عظیم و گران را بدانند و از آن استفاده کنند تا کمتر با مشکلات آلودگی هوا و ترافیک در شهر مواجه باشیم.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان به زائران اربعین حسینی، گفت: اربعین امسال خدمت‌رسانی به زائران با اعزام ۹۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی به مرز مهران در حال انجام است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، امسال سه خط متروی اتوبوسرانی یعنی BRT طراحی شده و با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار خواهد کرد که افزایش مسافر و ورود اتوبوس‌های جدید را در شهر در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به زودی اقداماتی که برای خرید اتوبوس‌های جدید و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در حال انجام است را برای شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوروزی با اشاره به دیدار مردمی با اهالی منطقه ۱۲، اظهار کرد: روز یکشنبه هفته جاری طبق اعلام قبلی به همراه شورای معاونان در جمع مردم منطقه ۱۲ حضور می‌یابیم و برای پاسخگویی و رفع مشکلات با مردم ملاقات می‌کنیم که امیدواریم به این عهدی که بستیم پایبند باشیم و این دیدار ها را تا حضور در تمام مناطق به صورت مستمر ادامه دهیم.

وی با تاکید بر ایجاد بستری برای آموزش مفاهیم و فرهنگسازی شهری برای دانش آموزان، تصریح کرد: سال گذشته کلاس شهر را با حضور دانش آموزان در مترو آغاز کردیم و امسال معاونت فرهنگی شهرداری با همکاری و همیاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان کتابی را با عنوان «کلاس شهر» طراحی کردند که فرهنگ صحیح زندگی در شهر را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

شهردار اصفهان گفت: معتقدیم انجام اینگونه اقدامات، ریشه‌ای‌ترین و ارزشمندترین نوع فرهنگ‌سازی است و امیدواریم این طرح به اهداف تربیتی و فرهنگی خوب خود که می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات شهر باشد، برسد.

وی ادامه داد: بی‌شک بسیاری از مشکلات شهر مانند ترافیک، رعایت نظافت شهر، احترام به حقوق شهروندی ریشه فرهنگی دارد و توسط شهروندان قابل رفع است و بر این باور هستم که با ارایه این آموزش‌ها و رسیدن به تفاهم با دانش‌آموزان در این زمینه‌ها بتوانیم گام‌های اساسی و مهمی برداریم.

کد خبر 392928

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان کلانشهر شهروند مترو اصفهان کلاس شهر شهر اتوبوسرانی خط یک مترو آموزش شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.
پیرعلی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.
وی گفت: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.
هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.
سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب