Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خلاصه که همین دل‌مشغولی مدرن باعث شده است تا استارت آپ‌هایی در حوزه غذا ظهور کنند و بتوانند بازار گرم و پررونقی را برای خود فراهم آورند. استارت آپ‌های خارجی در این حوزه سال‌هاست که فعالیت می‌کنند و بنا به نیاز جامعه‌شان، توانسته‌اند خدمات بسیار گسترده و متنوعی را به مشتریان خود ارائه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، بازار داخلی ایران هم در این سال‌های اخیر با توجه به نیازهای مردمی و مشکلات عجیب و غریب زندگی در شهرهای بزرگ توانسته است رشد قابل قبولی داشته باشد، به طوری که اگر به تاریخچه پنج و شش سال اخیر استارت آپ‌های ایرانی نگاهی بیندازید، خواهید دید که در حوزه غذا، نمونه‌های متعدد و موفقی فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند برای خود در فضای مجازی و واقعی اسم و رسمی پیدا کنند (هرچند که بیشتر به کام تهرانی‌هاست).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آشنایی بیشتر با این استارت آپ‌ها و نوع خدمات متنوعی که در ایران ارائه می‌کنند، با ما در این مطلب همراه شوید.

سفارش غذای آنلاین

یکی از کارهای سخت و دوست نداشتنی برای سفارش غذا، پیدا‌کردن شماره تلفن رستوران دلخواه است، حتی بعد از پیدا کردن شماره باید منتظر بمانید و سفارش را برای مسئول رستوران توضیح دهید. حالا ممکن است در آن لحظه یکی از سفارشات شما موجود نباشد و باید در همان زمان با دیگر اعضای خانواده مشورت کنید و تغییر را به اپراتور اعلام کنید. اما با کمک استارت آپ‌هایی در حوزه سفارش آنلاین غذا از رستوران‌های مختلف همه این مشکلات حل می‌شوند و شما به‌سادگی فهرست غذای بیشتر رستوران‌ها را در مقابل تان می‌بینید و از میان آن‌ها انتخاب می‌کنید و غذای دلخواهتان را در منزل تحویل می‌گیرید. در این بخش نمونه‌های بسیار موفق و بنامی مانند زودفود، ریحون و چیلیوری  و ... فعال هستند که به‌طور مختصر برایتان معرفی شان می‌کنیم:

اسنپ فود

اسنپ فود یا همان زودفود اولین شرکتی است که در حوزه سفارش آنلاین غذا فعالیت خود را آغاز کرده است. با قطعیت می‌توان گفت که این سامانه و اپلیکیشن هم اکنون محبوب‌ترین و مشهورترین اپ داخلی در حوزه غذاست  و کاربران بسیاری را در 18 شهر مختلف ایران دارد. از امکانات زودفود می‌توان به پیدا کردن رستوران‌های اطراف شما اشاره کرد. همچنین رستوران‌هایی که در شهر شما غذا را با تخفیف عرضه می‌کنند جداگانه مشخص شده است. زودفود همچنین در صفحه اول وب‌سایت خود رستوران‌های پرفروش و پرطرفدار را هم جدا کرده است تا شما بتوانید راحت‌تر از میان آن ها انتخاب کنید. یک ویژگی خوب زودفود این است که بعد از سفارش غذا می‌توانید به‌صورت آنلاین وضعیت سفارش  خود را پیگیری کنید و حتی زمان رسیدن غذا را ببینید و در صورتی که زمان مورد  نظر گذشته باشد با کلیک کردن روی یک لینک به زودفود اطلاع دهید تا وضعیت ارسال سفارش شما را پیگیری کند.

https://snappfood.ir/

 ریحون

ریحون هم یک نمونه موفق دیگر است که البته تمرکزش را بیشتر روی اپلیکیشن تلفن همراه و تخفیف گرفتن از رستوران‌های مختلف تهران و شهرهای بزرگ گذاشته است. اپلیکیشن تلفن همراه ریحون برنده بهترین اپلیکیشن سفارش غذا از جشنواره وب ایران شده و این امر باعث شده است تا تمرکز فعالیت این گروه روی اپلیکیشن آن‌ها باشد.

https://www.reyhoon.com/

چیلیوری

این وب‌سایت برعکس دیگر رقبایش تمرکز خود را بر مشتریان همیشگی‌اش گذاشته است. درواقع شاید شروع استفاده از چیلیوری جذابیتی نداشته باشد به این دلیل که چیلیوری به مشتریان قدیمی خود سرویس‌های متفاوتی مانند تخفیف ارائه می‌کند. یک امکان جالب  و منحصربه‌فرد چیلیوری این است که در سایت خود به مشتری امکان مکاتبه آنلاین با پشتیبانی را می‌دهد. هرچند که با بررسی روی این بخش از وب‌سایت متوجه شدیم که آن قدرها هم که می‌گویند آنلاین نیستند.

https://chilivery.com

دلیون

این استارت آپ فعالیت خود را با ارسال صبحانه آغاز کرد و در مراحل بعد میان‌وعده و ناهار هم به آن اضافه شد. اگر اهل خوردن صبحانه‌های هیجان‌انگیز و کافه‌ای هستید پیشنهاد می‌کنیم این سرویس را امتحان کنید. یکی از نکات جالب دلیون منوی واحد است، یعنی از هرجا که غذا سفارش بدهید منوها تغییر نمی‌کند به این دلیل که خود دلیون برای پخت غذاها دست به‌کار شده است. البته محله‌هایی که می‌توانید از آن ها سفارش دهید بسیار محدود است و فعلا فقط 9 محله در تهران امکان سفارش از این سرویس را دارند.

https://delion.ir/

مامان پز

یکی از استارت آپ‌های پر سرو صدا و موفق در حوزه غذا و البته کارآفرینی است. شاید بتوان گفت بعد از اسنپ فود نام این استارت آپ بیش از همه بر سر زبان‌ها افتاد. مامان پز به مشتریانش حس خوردن غذای خانگی و مامان پز را می‌دهد. اگر غذای خانگی می‌خواهید که توسط مامان‌های واقعی تهیه شده باشد این سایت همان جایی است که باید از آن سفارش دهید. اما نکته منفی این اپلیکیشن این است که باید تا قبل از ساعت شش روز قبل سفارش غذا را در سایت انجام دهید. بسته‌بندی غذاها البته شما را ممکن است به یاد مادربزرگ تان بیندازد اما واقعا جالب و دوست داشتنی است.

https://www.mamanpaz.ir/

ایزی پز

یک کپی خلاقانه از یک استارت آپ خارجی (hello fresh) که به کاربرانش این امکان را می‌دهد که با دریافت مواد اولیه غذای مورد علاقه، در خانه شان به‌راحتی آشپزی کنند. با کمک ایزی پز شما می‌توانید از روی سایت دستورپخت و مواد اولیه را که در یک بسته‌بندی جالب به شما تحویل داده می‌شود، بگیرید و سپس آماده پخت غذای خودتان شوید. نکته جالب این جاست که عمدتا غذاهایی را که روی سایت این استارت آپ پیدا می‌کنید، احتمالا تا به حال درست نکرده‌اید. پس تجربه یاد گرفتن یک غذای جدید هم به این موضوع اضافه می‌شود که نیاز به خرید زیاد مواد اولیه ندارید چراکه مواد اولیه کاملا به اندازه به شما تحویل می‌شود. این استارت آپ هدفش را تهیه غذای سالم برای خانواده‌های ایرانی قرار داده است که به علت مشغله زیاد وقت برای آشپزی و پخت غذای سالم ندارند. البته متاسفانه این سرویس فعلا فقط به پایتخت نشینان خدمات می‌دهد.

https://www.easypaz.com/

کافه‌یاب

کافه‌یاب یک مرجع معرفی و  اطلاع‌رسانی کافه‌های ایران است. اطلاعات و عکس‌های بسیاری از کافه‌های دنج تهران و دیگر شهرهای بزرگ را می‌توانید دراین سایت بیابید. اطلاعات بسیار جزئی و خاص از کافه‌ها مثل داشتن جای شارژر، انتخاب موزیک و اطلاعات عمومی، محل مناسب برای قرارهای دونفره و کارت‌خوان و جای پارک هم در اطلاعات هرکافه در این سایت قابل دستیابی است.

https://www.cafeyab.com/

سرمیز

سرمیز اولین وب‌سرویس ثبت سفارش غذای شرکتی است. این سامانه فهرست غذای متنوعی از بهترین رستوران‌های تهران را به‌صورت هفتگی به اعضایش می‌دهد. شما می توانید برای کارکنان شرکت و سازمان تان یک پنل اختصاصی داشته باشید و اعضا غذاهای مورد علاقه‌شان را از منوی غذای شرکتی انتخاب کنند. بقیه کارها با سرمیز است. غذا را از رستوران‌های مختلف، تهیه غذا یا کترینگ می‌گیرد و به‌صورت یک جا در یک زمان از قبل مشخص شده به‌دست شما می‌رساند.

https://saremiz.ir/

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مشتری استارت آپ آشپزی اسنپ فود سفارش غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان

فرمانده انتظامی کل کشور، گفت: یکی از اولویت‌های ما این است که معیشت کارکنان انتظامی با اولویت تمرکز بر خانه‌های سازمانی را بهبود ببخشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور عصر روز گذشته در سفر دو روزه وارد استان زنجان شد. 

در همین راستا سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به زنجان را نظارت ستادی و صف برشمرد و اظهار داشت: نظارت ستادی در سطح صف و ستاد از مجموعه فرماندهی انتظامی استان زنجان از برنامه‌ سفر به استان است، یکی از اهداف سفر حضور در نظارت ستادی، جمع‌بندی و ارزیابی اقدامات انجام شده انتظامی استان زنجان است و یکی دیگر از اهداف سفر ابلاغ اولویت‌های سال جدید و پیش‌بینی‌های لازم به مجموعه فرماندهی انتظامی استان زنجان است.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف سفر، حل مشکلات کارکنان فراجای استان است تا کارکنان بتوانند سال جدید با قدرت و قوت بیشتری به مأموریت‌های خود ادامه دهند، گفت: یکی از اولویت‌های ما این است معیشت کارکنان انتظامی با اولویت تمرکز بر خانه‌های سازمانی را بهبود ببخشیم، چرا که دغدغه و مشکل مسکن یکی از اصلی‌ترین مشکلات کارکنان است و باید برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «معیشت»، پررنگ‌ترین دغدغه مردم در سال جدید
  • آرامش در بازار مرغ کرمان
  • پیگیری مطالبات و دغدغه‌های عوامل دفتر خبر بافق
  • آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال
  • دغدغه فراز: بازکردن قفل پای ریکانی و علی یوسف
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی زنان در سال جدید
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی بانوان در سال جدید
  • امیدواری پیروانی به تکرار اتفاقات سال نو
  • کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟