Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:51:33 GMT

تاثیر فناوری نسل پنجم اینترنت در کشاورزی آینده

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۷۹۴۹

تاثیر فناوری نسل پنجم اینترنت در کشاورزی آینده

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) پیش‌بینی کرده که برای تامین مواد غذایی جمعیت رو به رشد جهان، باید 70 درصد مواد غذایی بیشتری تا سال 2050 تولید کرد و در پاسخ به این نیاز، کشاورزان برای تولید بیشتر در زمین کمتر به فناوری‌های جدید از جمله فناوری نسل پنجم اینترنت (5G) نیاز دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان ان، نسل پنجم اینترنت در صنایع بسیاری از جمله کشاورزی که بسیار قدیمی‌ است، تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری جدید 100 برابر سریع‌تر از نسل چهارم، رشد داشته و ارتباط بین دستگاه‌ها و سرورها را سریع‌تر کرده و حامل اطلاعات بیشتری نسبت به سایر شبکه‌های پیشین خود است.

استفاده از این فناوری در کشاورزی، موجب ارسال سریع اطلاعات با استفاده از حسگرها و هواپیماهای بدون سرنشین با کنترل از راه دورشده، همچنین به کشاورزی خودکار نیز کمک کرده است.

به عنوان مثال، از هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از فناوری 5G برای تولید سیب زمینی در هلند استفاده می‌شود.

در ژاپن نیز از حسگرهای 5G برای نظارت بر دمای آب و غلظت نمک در مزارع استفاده می‌شود.

در انگلستان، از قلاده‌های 5G و یک برنامه هوشمند به نام Me+Moo که به یک گاو متصل شده،  سلامت و رفتار حیوان بررسی می‌شود. گاوها با استفاده از قلاده‌های 5G  تحت کنترل هستند و همه اطلاعات مرتبط با آنچه که می‌خورند تا نحوه خوابیدن، به کشاورز ارسال می‌شود. کشاورزان این اطلاعات را مشاهده کرده و در صورت مشاهده خطر، از دامپزشک یا متخصص تغذیه دام، کمک می‌گیرند.

دانکن فوربس، مدیر این پروژه اظهار کرد: با کمک این برنامه سلامت و رفتار عادی، نشانه‌های اولیه بیماری و یا بارداری حیوان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کنترل مزارع بزرگ با استفاده از این فناوری نیز بسیار راحت خواهد بود و از این طریق، می‌توان اطلاعات را از راه دور جمع‌آوری کرد.

این فناوری می‌تواند به سیستم‌های آبیاری کمک کند تا در زمان بهینه روز فعال شوند.همچنین بهترین مکان برای تغذیه دام را مشخص می‌کند.

پروژهG RuralFirst5 ، در سال 2017، برای اولین بار در جهان موفق شد تا کاشت و برداشت محصول را بدون دخالت انسان انجام دهد. تراکتورهای خودمختار، بذرها را کاشتند، هواپیماهای بدون سرنشین با کمک حسگرها، محصولات را تحت نظر داشتند. کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات، نیز توسط دستگاه‌هایی کوچک با استفاده از نمونه‌گیری، ارزیابی شدند.

پروژه دیگری با نام Hands-Free Hectare در سال 2018 توانست برداشت موفق محصول را انجام دهد.

اکنون با استفاده از فناوری 5G سمپاشی محصولات کشاورزی نیز بهتر و با دقت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از محمدرضا قادری، طی حکمی محمدرضا پاکدل را به سمت «عضو مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

پاکدل دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات است. وی با بیش از ۲۴ سال سابقه کاری دارای سوابق متعدد مدیریتی از جمله «مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد»، «مدیرکل مهندسی و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» و «معاون فنی اداره کل پست استان یزد» است. پاکدل پیش از این به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد مشغول به فعالیت بوده است.

کد خبر 6085483 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا: باید بروی!
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست