Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@07:14:31 GMT

موافقت عربستان با پرداخت هزینه‌های نظامی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۸۰۹۲

رئیس‌جمهور آمریکا از موافقت عربستان سعودی با پرداخت هزینه‌های اعزام نظامیان و تجهیزات آمریکایی به این کشور خبر داد.


به گزارش شریان نیوز،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که سعودی ها پذیرفته اند هزینه اعزام نظامیان بیشتر و تجهیزات آمریکایی به این کشور را بپردازند.

خبرگزاری رویترز به نقل از ترامپ گزارش داد که عربستان همچنین موافقت کرده هزینه هر کاری که واشنگتن برای کمک به سعودی ها انجام می دهد، پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر به عربستان سعودی خبر داد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: ما قرار است ۳ هزار نیروی نظامی جدید به همراه دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت به خاک عربستان سعودی اعزام کنیم. همچنین در زمینه هوایی، دو اسکادران جدید از جنگنده‌های پیشرفته در عربستان استقرار خواهند یافت.

برای نخستین بار بعد از خروج نیرو‌های آمریکایی از عربستان در سال ۲۰۰۳ میلادی، آمریکا در اواخر ماه سپتامبر از اعزام ۲۰۰ نظامی به عربستان خبر داد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، صبح جمعه از اعزام نیرو‌های جدید آمریکایی به کشورش باخبر شد. آنطور که در بیانیه پنتاگون آمده است هدف از این کار بهبود وضع دفاعی عربستان است. سپر ضد موشکی تاد نیز در میان تجهیزات ارسالی به عربستان دیده می‌شود.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که یک نفتکش ایرانی روز جمعه هدف دو فروند موشک در دریای سرخ در ۱۰۰ کیلومتری یکی از بنادر عربستان قرار گرفت.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد

عربستان سعودی ابعاد گسترده پروژه بلندپروازانه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر لاین در شهر هوشمند نئوم را که در ابتدا قرار بود ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، تا ۹۸.۶ درصد کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی از کاهش ۹۸.۶ درصدی ابعاد شهر لاین در نئوم خبر داد و اعلام کرد طرح اولیه برای پوشش منطقه‌ای به وسعت ۱۷۰ کیلومتر و پذیرایی از ۱.۵ میلیون نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ترسیم شده بود، اما پروژه لاین اکنون تنها ۲.۴ کیلومتر برای جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر وسعت خواهد داشت.

لاین بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد عربستان سعودی برای مقابله با چالش‌های زندگی شهری و ترویج روش‌های جایگزین زندگی، همچنین بلندپروازانه‌ترین پروژه در میان انبوهی از پروژه‌های بزرگ در سرتاسر عربستان سعودی بود که در میان چندین پروژه نئوم قرار دارد. بر اساس طرح‌های اولیه این شهر با دیوارهای شیشه‌ای با عرض چند صد متر، مساحتی معادل ۱۳ مایل مربع را اشغال می‌کند و با یک خط ریلی پرسرعت به‌هم متصل می‌شود.

با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد این پروژه بزرگ به دلیل محدودیت‌های مالی باید کوچک شود. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که صندوق دارایی مستقل پادشاهی هنوز بودجه کلی سال ۲۰۲۴ را برای منطقه اقتصادی نئوم تصویب نکرده است.

به این ترتیب در حالی که از ابتدا قرار بود لاین به‌صورت مرحله‌ای ساخته شود، هدف فعلی نشان‌دهنده عقب‌نشینی از برنامه‌های اولیه است و با انتشار اخباری مبنی بر کاهش احتمالی پروژه، حداقل یک پیمانکار شروع به اخراج کارگران از پروژه کرده است.

کاهش ابعاد لاین نشان می‌دهد که واقعیت‌های مالی تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهر هوشمند عربستان که در قالب طرحی ابتکاری و فراگیر برای متنوع‌سازی اقتصاد پادشاهی عربستان معرفی شده، در حال ایجاد نگرانی‌هایی در بالاترین سطوح دولت سعودی است که تلاش دارد برنامه بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود را محقق کند.

پروژه لاین همچنین با نگرانی‌های حقوق بشری روبه‌رو شده است، زیرا ساخت‌وساز آن مستلزم اخراج قبیله حویطات از سرزمین‌های مادری خود در منطقه تبوک است.

کد خبر 746893

دیگر خبرها

  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • چرا آمریکا باید نگران حمله مجدد ایران به اسرائیل باشد؟
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)