Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک جهانی از کاهش ۶.۵ درصدی بدهی خارجی ایران در سال گذشته میلادی با وجود تحریم های آمریکا خبر داد. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از دیون خارجی کشورها کل بدهی خارجی ایران در پایان سال 2018 را 6 میلیارد و 323 میلیون و 900 هزار دلار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تحریم های آمریکا بدهی خارجی ایران در سال 2018 نسبت به سال قبل از آن 6.5 درصد کاهش داشته است. در پایان سال 2017 کل بدهی خارجی ایران 6 میلیارد و 761 میلیون و 100 هزار دلار محاسبه شده بود. بر این اساس بدهی خارجی ایران در سال قبل 437.2 میلیون دلار کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش از کل بدهی خارجی ایران در پایان سال 2018 بالغ بر 381.8 میلیون دلار مربوط به بدهی بلندمدت، 3.958 میلیارد و 800 هزار دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و 1.983 میلیارد و 400 هزار دلار مربوط به خطوط اعتباری صندوق بین المللی بوده است.

بانک جهانی در بخش دیگری از گزارش خود کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در ایران طی سال گذشته میلادی را 3 میلیارد و 480 میلیون و 300 هزار دلار اعلام کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 30 درصدی داشته است. در سال پیش از آن 5 میلیارد و 19 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران انجام شده بود.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78,79,85/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بانک جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک جهانی بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی

دریافت 22 MB کد خبر 6087342

دیگر خبرها

  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد