Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ حمید زادبوم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه که حدود 70درصد صادرکنندگان کشور تعهد ارزی را ایفا کرده‌اند اظهار کرد: بیشتر کسانی که در بازگرداندن ارز خود متعهد بوده‌اند، افرادی هستند که تولید دارند و عدم ایفای تعهد ارزی برایشان بی‌معناست یعنی صادرکننده واقعی و شناسنامه‌دار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان توسعه تجارت درباره روند بازگشت ارز صادراتی توضیح داد: احتمال دارد بانک مرکزی مدت زمان مهلت بازگشت ارز صادراتی را تمدید کند که البته این موارد قابل بازنگری هستند ولی اصل کار یعنی الزام به بازگرداندن ارز متوقف نخواهد شد.

وی با اشاره به آمار تجارت خارجی کشور در نیمه اول امسال تصریح کرد: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات بین‌المللی و تحریم‌های آمریکا، تجارت خارجی کشور در شرایط کنونی وضعیت مناسبی دارد و به همین شکل ادامه خواهد داشت.

زادبوم درباره برنامه سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات خودروهای خارجی تاکید کرد: با توجه به ارزبری بالای واردات خودرو و حساس بودن منابع ارزی کشور در شرایط فعلی، واردات هر نوع خودروی خارجی به کشور ممنوع است و فعلا برنامه‌ای برای آزادسازی آن نداریم.

 رییس سازمان توسعه تجارت در خصوص سایر کالا‌هایی که واردات یا صادرات آن‌ها ممنوع است نیز گفت: اگر واردات و صادرات به تولید داخل ضربه بزند ممنوعیت خواهیم داشت، اما در حال حاضر صادرات و بازار داخل هر دو برای ما در اولویت است و در این راستا از تولیداتی که هم برای تامین نیاز داخل و هم صادرات صورت گرفته باشد حمایت خواهیم کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات واردات خودرو صادرات سازمان توسعه تجارت ارز صادراتی برگشت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­؛ ­دکتر علیرضا رستمی­ ­با اشاره به اینکه فرآورده‌های طبیعی و سنتی در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ کشور جهان صادرات داشته است، گفت: بزرگترین مقصد صادراتی ایران در این حوزه به ترتیب افغانستان با ۳۲ محموله صادراتی و عراق با ۱۴ محموله صادراتی بوده است. وی افزود: ۱۷۰ تن فرآورده طبیعی و سنتی معادل ۸ میلیون و ۷۵۷ هزار دلار در سال گذشته صادر شده است که شامل­ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد انواع فرآورد‌های طبیعی و سنتی بوده و ارزش ریالی آن بالغ بر ۳۶۸ میلیارد ریال است. به گفته سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو۴­ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار نیز ارزش صادراتی انواع مکمل‌ها در سال ۱۴۰۲ است که مجموع وزن آن به ۱۴۳ تن می‌رسد و شامل ۲۲ میلیون و ۳۰۹ هزار عدد قرص یا کپسول بوده است که در مجموع ارزش دلاری صادرات حوزه طبیعی، سنتی و مکمل در­ سال ۱۴۰۲ به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار می‌رسد.

دیگر خبرها

  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • لزوم اعلام برنامه‌ واردات خودرو در سال ١۴٠٣ تا ۹ فروردین ماه
  • واردکنندگان خودرو تا ۹ فروردین برآورد ارزی را اعلام کنند
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲