Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری راشاتودی،  قرار است نمایندگان پارلمان سوئد در جریان نشست آتی(دوشنبه) وزرای خارجه اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل این قضیه را پی گیری کنند.

بنابر این گزارش، "آن لیند" (Ann Linde)  وزیرخارجه سوئد پنجشنبه گذشته تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه را محکوم کرد.

وزیر خارجه سوئد دراین خصوص درتوئیتی نوشت:(این تجاوز نظامی) نقض قوانین بین الملل، بی ثباتی و مخاطرات عظیم بشری از پیامدهای این اقدام است که تنها مختص به کردها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راشاتودی افزود: وزیرخارجه سوئد همچنین خواستار رسیدگی فوری شورای امنیت سازمان ملل به این مساله شد.

"رجب طیب اردوغان"رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب (شب گذشته) در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح" که از روز چهارشنبه گذشته (۱۷ مهرماه)  در شمال سوریه آغاز شده است، توقف عملیات علیه گروه‌هایی که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

اردوغان چهارشنبه گذشته اعلام کرد: عملیات موسوم به «چشمه صلح» نیروهای ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه نیروهای «پ. ک. ک» و «ی. پ. گ» و داعش در شمال سوریه آغاز شده است.

عملیات با بمباران مناطقی که گفته می‌شود تروریست‌ها در آن اسکان دارند در مناطق تل ابیض و رأس العین آغاز شده است.

بمباران‌های هوایی توسط هواپیماهایی که از پایگاه‌های نظامی ترکیه در دیاربکر و اینجرلیک که در نزدیکی مناطق مرزی سوریه هستند،‌ انجام می شود.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش گفت که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

در همین حال روز گذشته (جمعه)  ده‌ها تن از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که در واکنش به حمله ترکیه به کردهای شمال شرق سوریه قصد دارند طرحی را برای تحریم آنکارا معرفی کنند.

پیشتر، ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

اروپام **۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمال سوریه سوئد حمله ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا امروز دوشنبه از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل امروز دوشنبه گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

گروهی متشکل از ۹ کشور از جمله آلمان، فرانسه، هلند و لیتوانی ماه فوریه خواستار گسترش تحریم‌های موجود علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان