Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران، آیین گرامیداشت هفته خوشنویسی و افتتاح نمایشگاه بزرگ نستعلیق نویسان معاصر روز جمعه ۱۹ مهر به همت انجمن خوشنویسان ایران و با همکاری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در محل مجموعه هنری آسمان برگزار شد.

در این مراسم، سجاد محمد یارزاده معاون هنری فرهنگستان هنر و غلامحسین امیرخانی رییس انجمن خوشنویسان ایران و اعضای شورای ارزشیابی و شورای عالی این انجمن و تعداد کثیری از استادان و هنرجویان از نقاط مختلف کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران گزارشی از برنامه های این انجمن به مناسبت بزرگداشت هفته خوشنویسی ارائه کرد. سپس مسئول کمیسیون فرهنگی انجمن خوشنویسان و رئیس شعبه تهران این انجمن به ارائه گزارش پرداختند.

در ادامه، غلامحسین امیرخانی چهره ماندگار هنر ایران و رئیس انجمن خوشنویسان و علی راهجیری هنرمند پیشکسوت خوشنویس با خیر مقدم به حاضران در این نشست، به بیان دیدگاهای خود در خصوص خوشنویسی امروز پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم، از سه تن از برگزیدگان طراحی پوستر هفته خوشنویسی تجلیل شد. شعبه تهران بزرگ نیز در راستای تقدیر از مفاخر خوشنویسی معاصر، این بار از تلاش های علی شیرازی عضو شورای ارزشیابی هنری قدردانی کرد.

همچنین، از روسای شعبه های تهران، قزوین و مشهد به عنوان شعبه های نمونه انجمن خوشنویسان ایران تجلیل شد.

اهدای گواهینامه فوق ممتاز به تعدای از قبول شدگان اخیر انجمن خوشنویسیان توسط اعضای شورای عالی این انجمن و استادان حاضر، بخشی از برنامه های روز اول هفته گرامیداشت خوشنویسی در مجموعه هنری آسمان بود.

نمایشگاه آثار نستعلیق نویسان معاصر کشور نیز افتتاح شد که ۱۵۰ اثر از استادان و هنرمندان نستعلیق نویس کشور در آن به معرض نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه در هفته خوشنویسی در محل مجموعه فرهنگی و هنری آسمان فرهنگستان هنر برپاست.

کد خبر 4743924

منبع: مهر

کلیدواژه: خوشنویسی غلامحسین امیرخانی انجمن خوشنویسان ایران علی شیرازی تئاتر ایران فیلم سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر سازمان سینمایی شبکه سه سیما سینمای مستند عکاسی بازیگر تئاتر اربعین 98 سریال ایرانی تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج

مسئول حوزه هنری استان کردستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تمام معرق کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت گردو (پشت ورو) و آثار نازک کاری بر روی چوب اثر استاد توانمند سنندج علی محمدی تا ۱۷ فروردین ماه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

اسعد فرهادی افزود: در این نمایشگاه که توسط این هنرمند به کودکان غزه تقدیم شده است مجموعه‌ای ارزشمند از آخرین فعالیت‌ها و دست سازه‌های معرق و نازک کاری استاد محمدی به نمایش گذاشته شده است.

علی محمدی هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان که برای اولین بار در جهان کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت سخت و ماندگار گردو تمام معرق (پشت رو) به رشته تحریر درآورده‌است.

این هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان در زمینه هنر معرق کاری موفق به دریافت درجه هنری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شده است و در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت درجه ۲ هنری معادل لیسانس از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز شده‌اند.

علاقه‌مندان می توانند از ۷ تا ۱۷ فروردین (به جز ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر با حضور در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج واقع در پیاده راه فردوسی از این نمایشگاه بازدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • (تصاویر) حمید رسایی خوشنویسی خود را به رخ کشید!
  • خدمات و محصولات ویژه حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
  • نمایشگاه هنری برای سفر به ۱۵۰سال قبل