Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن در چند ماه اخیر، گفت: وزارت راه و شهرسازی هیچ دخل و تصرفی در قیمت گذاری بازار مسکن نداشته، اما مشخص بود که رشد حباب گونه قیمت ها در دو سال اخیر غیر عادی و غیر واقعی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: من در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری اعلام کردم که مردم برای کاهش تلاطمات بازار مسکن، خانه نخرند، زیرا قیمت ها به صورت غیرواقعی بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روند چند ماه گذشته بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت خانه سیر نزولی دارد، حال برای وزارت راه و شهرسازی، توانمندسازی خانوارها برای خرید مسکن و ایجاد قابلیت جهت خانه دار شدن جامعه هدف، دارای اهمیت است.

اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن دو هدف اساسی دارد که اجرای طرح ملی مسکن و تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر جزء این اهداف محسوب می شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خوشبختانه دو هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا و عملیاتی شدن است و امیدواریم در آینده نزدیک تحقق این اهداف، تأثیر مثبتی در بازار مسکن بگذارد.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه های اجرایی در واگذاری اراضی دولتی و ملی به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن، گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس اختیارات مطروحه در قانون زمین و مسکن می تواند اراضی واگذار شده به دستگاه های اجرایی را در صورت عدم حصول و اجرایی نشدن پروژه های عمرانی دستگاه مربوطه به وزارت راه بازگرداند، از این رو در چند ماه اخیر این رویکرد در استان های مختلف اجرایی و عملیاتی شده است.

اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر بخشی از اراضی دولتی و ملی مورد نیاز برای اجرای طرح ملی مسکن در بافت های فرسوده شهرها قرار داشت که مالکان دولتی این اراضی، زمین ها را به این وزارتخانه واگذار کردند، البته در برخی از شهرها در بافت های فرسوده، اراضی دولتی وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره علت تأخیر در اجرای طرح ملی مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی تاکنون روند اجرا و ساخت حدود ۱۸۷ هزار واحد مسکونی در سطح کشور را آغاز کرده و این پروژه ها در مراحل گوناگون قرار دارد؛ در برخی از این پروژه ها، اراضی خام را تحویل گرفته و اقدام به ایجاد زیرساخت های شهری می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری، روند اجرا و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد.

کد خبر 4743912 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی بازار مسکن قیمت مسکن معاملات مسکن اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت نفت بازار سهام دلار بیژن نامدار زنگنه وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا جنگ تجاری مالیات قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

به گزارش همشهری، عباس مسعودی با بیان این که سخت می‌توان پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور را داشت اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد، گفت: عده‌ کثیری از تحلیل گران معتقدند که بحران‌ها توسط سیاست مداران قابل کنترل است، در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌بینند.

وی اضافه کرد: قیمت طلا در داخل کشور تحت تاثیر دو مؤلفه قیمت اونس جهانی و نرخ ارز بازار آزاد در داخل کشور تغییر می‌کند. در حال حاضر علاوه بر این دو مولفه، آن چیزی که قیمت طلا را تکان می‌دهد اخبار سیاسی امنیتی و مسائل مرتبط با تنش‌های منطقه است.

مسعودی عنوان کرد: زمانی که ایران در پاسخ به حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در دمشق، عملیات وعده صادق را انجام داد، بسیاری فکر می‌کردند که نرخ ارز و طلا افزایش شدیدی می‌یابد، اما در عمل دیدیم که نه تنها نرخ ارز و طلا افزایش نیافت، بلکه روند قیمتی در حال حاضر نزولی است.

راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟

این کارشناس بازار طلا تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای جهانی مقداری متشنج شده است، سخت می‌توان پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور را داشت اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: عده‌ای معتقدند که احتمال تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی وجود دارد، در نتیجه این گروه افزایش نرخ ارز و طلا را متصور هستند، اما عده‌ کثیری از تحلیل گران معتقدند که بحران‌ها توسط سیاست مداران قابل کنترل است، در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌بینند.

وی عنوان کرد: به صورت مقطعی بازار ارز و طلا تحت تاثیر هیجانات و عوامل روانی قرار گرفته و اگر هیجانات و عوامل روانی فروکش کند، مسلماً شاهد کاهش نرخ ارز و طلا در کشور خواهیم بود.

مسعودی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از هیجانات کاذب است زیرا که شاخص‌های اقتصادی خبر از بهبود شرایط اقتصاد کشور و افزایش درآمدهای ارزی کشور می‌دهند، اما هیجانات و عوامل روانی عکس این موضوع را برقرار می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه هیجانات مقطعی هستند، بعد از فروکش هیجانات التهابات قیمتی فروکش می‌کند و نرخ ارز و طلا به قیمت شاخص‌های واقعی اقتصادی باز می‌گردد.

کد خبر 846584 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش