Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد ابراهیم محمدی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: حمله آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های میوه شرق گیلان در حال افزایش است و موجب نگرانی کشاورزان شده است.

او، با بیان اینکه آفت مگس میوه مدیترانه‏‌ای می‌تواند به بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی خسارت وارد کند، افزود: فعالیت این مگس‏‌ها موجب لهیدگی و ریزش میوه می‌شود، اما هیچ خطری برای سلامت انسان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به اینکه این آفت به درختان میوه سیب، زردآلو، مرکبات، خرمالو، انجیر، گلابی، هلو، شلیل، به، گردو، انجیر، انار و گوجه فرنگی حمله می ‏کند، گفت: درختان نارنگی در بین درختان مرکبات برای مگس‌های مدیترانه‌ای بیشترین محبوبیت را دارد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: خسارت مگس میوه مدیترانه ‏ای از زمان تغییر رنگ و رسیدن میوه‏‌ها آغاز می ‏شود.

محمد ابراهیم محمدی، با بیان اینکه رفتار تغذیه‏‌ای مگس میوه مدیترانه‏‌ای در ساعات روز متفاوت است، ادامه داد: این حشره بیشتر اوایل صبح و اواخر بعداز ظهر از میوه تغذیه می‌کند.

او، قرنطینه را یکی از راه‌های کنترل مگس میوه عنوان کرد و گفت: جلوگیری از انتقال میوه‏‌های آلوده به مناطقی که آلودگی ندارند می‏ تواند از انتشار آفت جلوگیری کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان، استفاده از تله‌های جذب کننده و کشنده، سم پاشی و جمع آوری میوه‌های آلوده را از دیگر روش‌های مبارزه با این آفت اعلام کرد.

محمد ابراهیم محمدی تصریح کرد: آفت مگس میوه ۳ بار در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۹ و ۱۳۸۵ وارد کشور شد و از سال ۱۳۸۵ به علت داشتن میزبان‌های زیاد و شرایط آب و هوایی مساعد در باغ های کشور ماندگار شد.

 

انتهای پیام/م.ع

حمله مگس‌های میوه خوار مدیترانه‌ای به باغ‌های میوه گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۴۶ درصد جوجه‌های تولیدی مزارع مرغ مادر در استان مصرف شد و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

او افزود: ۱۴۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۳۱ قطعه جوجه ریزی سال گذشته در گیلان انجام شد که نسبت به سال ماقبل آن نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشت.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی گیلان، این استان رتبه نخست را به لحاظ شرکت‌های زنجیره‌ای مرغ به خود اختصاص داده است.

محمدی تصریح کرد: این مهم علاوه بر تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور منجر به تاب‌آوری در شرایط تحریم و بحرانی می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در توسعه صنایع بالادستی پیشران صنعت طیور در کشور است، گفت: میانگین توزیع روزانه مرغ در این استان ۳۰۸ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: ضمن اینکه ۳۳۱ تن مرغ نیز به سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز به قیمت مصوب ارسال می‌شود.

محمدی تصریح کرد: استان گیلان با ۱۱ واحد پرورش مرغ اجداد گوشتی فعال رتبه نخست، ۹۹ واحد مرغ مادر جایگاه دوم و ۹۰۷ واحد مرغ گوشتی رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه