Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@20:20:24 GMT

فاجعه فوتبال آسیا یا فوتبال تهاجمی؛ 74 گل در 16 بازی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۹۴۴۵

فاجعه فوتبال آسیا یا فوتبال تهاجمی؛ 74 گل در 16 بازی

رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر که این روزها در سراسر جهان پیگیری می شود در هفته ای که گذشت با یک آمار جالب در قاره آسیا روبرو شد.

به گزارش" ورزش سه"، 32 تیم آسیایی در شانزده مسابقه طی روزهای گذشته در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف یکدیگر رفتند. نکته جالب اما این است که در این رقابت ها 74 گل میان تیم ها رد و بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرگل ترین مسابقه این هفته از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بازی تیم ملی ایران و کامبوج بود که ایران با نتیجه 14 بر صفر به پیروزی رسید. اما در پانزده دیدار دیگر نیز بازی های پرگلی وجود دارد و نکته قابل توجه این است که از 74 گل رد و بدل شده در این مسابقات 72 گل را تیم های برنده و تنها 2 گل را تیم های بازنده به ثمر رسانده اند. در بازی های این هفته فقط یک مساوی وجود داشت که آن بازی تیم های کویت و اردن بود که به تساوی بدون گل رسید.  بنگلادش هم تنها میزبانی بود که در این هفته بازی را به میهمان خودش قطر دو بر صفر واگذار کرد.


این موضوع هر چند شاید در ظاهر یک آمار خوشحال کننده برای فوتبال آسیا به حساب بیاید چرا که میانگین 4.7 گل زده در هر مسابقه یک آمار فوق العاده را در ارائه فوتبال تهاجمی و زیبا نشان می دهد اما در عمل چیزی جز اختلاف سطح زیاد میان تیم های آسیایی نیست. میانگین گل های زده تیم های برنده در هر مسابقه 4.5 گل در هر بازی است که آماری جالب به حساب می آید. البته که اگر 14 گل بازی تیم های ایران و کامبوج را از این تعداد کم کنیم میانگین با افت مواجه خواهد شد.


با این وجود اما برتری قاطع تیم های مطرح فوتبال آسیا برابر حریفان کوچک‌تر شاید بیش از هر چیز بیانگر حقیقت اختلاف سطح فوتبال آسیا باشد. با وجود تلاش هایی که برای گسترش فوتبال در قاره کهن شده اما هنوز تیم های کوچک‌تر به اندازه ای رشد نکرده اند که بتوانند معادلات صعود به جام جهانی را تحت تاثیر قرار بدهند.


نتایج 16 مسابقه آخر مقدماتی جام جهانی 2022-آسیا:


ژاپن 6- 0 مغولستان

کره جنوبی 8- 0 سری لانکا

چین 7- 0 گوام

ازبکستان 5 - 0 یمن

قطر 2- 0 بنگلادش

ویتنام 1- 0 مالزی

ایران 14- 0 کامبوج

سوریه 2- 1 مالدیو

قرقیزستان 7 -0 میانمار

عمان 3 -0 افغانستان

عراق 2 -0 هنگ کنگ

اردن 0 -0 کویت

لبنان 2 -1 ترکمنستان

امارات متحده عربی 5 -0 اندونزی

عربستان سعودی 3 -0 سنگاپور

استرالیا 5-0 نپال

جام جهانی 2022 قطر تیم ملی ایران کامبوج تیم ملی کامبوج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام جهانی 2022 قطر تیم ملی ایران کامبوج تیم ملی کامبوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان

تیم ملی فوتبال استرالیا با برتری پرگل مقابل لبنان به عنوان اولین تیم آسیایی خودش را به مرحله سوم انتخابی جام جهانی رساند.

طرفداری | در اولین دیدار دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ساعت ۱۲:۱۵ امروز تیم‌ ملی لبنان در ورزشگاه کانبرا میزبان استرالیا بود.

تیم لبنان که به دلیل شرایط خاص کشور خود تصمیم گرفت بازی برگشت خود را هم مقابل این تیم در خانه حریف برگزار کند، با نتیجه‌ای سنگین‌تر از شکست ۲ بر صفر بازی رفت مغلوب شد و این بار با باخت ۵ بر صفر زمین را ترک کرد.

کاسینی ینگی، باسل رادی(گل به خودی) کرگ گودوین(۲ گل) و جان ایردال برای شاگردان گراهام آرنولد گلزنی کردند تا استرالیا در گروه I صدرنشینی‌اش را با ۱۲ امتیاز حفظ کرده به عنوان اولین تیم قاره آسیا خودش را به دور سوم انتخابی جام جهانی برساند.

موعود بنیادی‌فر، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم تیم داوری کشورمان بازی را قضاوت کردند.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • سرمربی مشهور فرانسوی در ویتنام برکنار شد
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • بازسازی سیو جاودانه امیلیانو مارتینز در فینال جام جهانی 2022 / عکس
  • بازی آخر با ازبکستان فقط برای سرگروهی
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • ایران یک گام تا صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۷
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۷‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • حلالی: چمن مصنوعی ترکمنستان استاندارد‌های لازم را دارد