Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی به شدت از پارلمان کره جنوبی برای تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت توسعه هسته‌ای بالستیکی کره شمالی انتقاد کرد و این اقدام را توهینی تحمل‌ناپذیر و جنایتی نابخشودنی دانست.

مجلس ملی کره جنوبی روز ۳۰ سپتامبر با تصویب قطعنامه‌ای از کره شمالی خواست فورا به برنامه توسعه تسلیحاتی و موشک‌های بالستیکی خود پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعنامه چند هفته پس از آن تصویب شد که پیونگ‌یانگ برای دهمین بار در سال جاری موشک یا راکت پرتاب کرد.

خبرگزاری کره شمالی در این‌باره اعلام کرد: این اقدام پارلمان کره جنوبی توهینی غیرقابل تحمل به کره شمالی است و جنایتی نابخشودنی محسوب می‌شود که بن‌بست در روابط دو کره را به سوی فاجعه سوق می‌دهد. همان طور که ما پیشتر اعلام کردیم تلاش کره شمالی برای تقویت توان دفاعی خود تنها راهی برای اعمال قدرت است.

این خبرگزاری در ادامه تاکید کرد کره شمالی ناچار است توان دفاعی خود را تقویت کند تا به این ترتیب تهدیدات بالقوه و مستقیمی را که کره جنوبی و آمریکا با رزمایش مشترک برای کره شمالی دارند از بین ببرند. این خبرگزاری تاکید کرد این قطعنامه نشان می‌دهد لفاظی‌های کره جنوبی در مورد مذاکره و صلح تنها ریاکاری است. بدیهی است که مذاکرات در مورد سرنوشت ملت با کسانی که برای رد کردن توافق دو کره تردیدی به خود راه نمی‌دهند و به نام منافع خود و سیاست‌هایشان خیانت می‌کنند، امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی