Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان سازمان ملل تأکید کردند که ترکیه باید در ایجاد منطقه امن بعد انسانی را نیز در نظر بگیرد چراکه تضمین امنیت غیرنظامیان در منطقه امنی که ترکیه قصد ایجاد آن در شمال سوریه را دارد، دشوار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الیوم السابع، سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل درباره اینکه آیاد دیده شده یک آواره سوری به منطقه امن در مرزهای ترکیه و سوریه بازگشته یا خیر، گفت: من هیچ اطلاعاتی درباره اینکه آوارگان سوری به آن مناطق منتقل شده‌اند یا خیر ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو گفت: ایجاد هر منطقه امنی باید براساس ضمانت‌های بین المللی و طبق قوانین بشردوستانه از جمله موافقت دولت و طرف‌های درگیر باشد. منطقه امن باید با درنظرگرفتن بعد انسانی ایجاد شود وگرنه تضمین سلامتی و حفظ جان غیرنظامیان دشوار است.

از سوی دیگر سخنگوی دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: این منطقه امن جایی نیست که امدادرسانان در زمینه انسانی آن را ایجاد کرده باشند بلکه به دست برنامه‌ریزان نظامی در ترکیه ایجاد شده است. درنتیجه ما درباره آن داوری نمی‌کنیم و در برنامه‌ریزی برای این منطقه نیز مشارکتی نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه امن در شمال سوریه سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان هامان هاشمی گفت : سال ۱۴۰۳ با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» آغاز شد، اما وجه تمایز این شعار با سال‌ های پیشین تاکید بر مشارکت مردمی در تولید و پیشبرد امور اقتصادی کشور است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه شعار سال ۱۴۰۳ همانند یک دهه گذشته حول محور اقتصادی نامگذاری شده است، اظهار داشت: پیام نامگذاری سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سنوات گذشته در قانون اساسی بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره واگذاری کارها به بخش خصوصی رضایت کافی مقام معظم رهبری را جلب نکرده است که امسال قرار است این مهم با مشارکت مردمی محقق شود.

وی اضافه‌کرد: طبق قانون یکی از موضوعات مهم کوچک کردن دولت و کاهش هزینه های جاری دولت است که در نهایت باعث سرعت و چابکی بیشتر آن شود و بتواند به عنوان بالاترین رکن اجرایی کشور به عنوان کارهای نظارتی و ریل گذاری و تمرکز بر کارهای صحیح داشته باشد.

وی براین باور است که یکی از علل نامگذاری سال ۱۴۰۳ با شعار جهش تولید با مشارکت مردمی تلنگر مجددی به همه مدیران دولتی برای واگذاری موضوعات هم در حوزه تصمیم سازی در جایگاه مشورتی و هم در حوزه اجرایی با واگذاری اموری که قابلیت اجرا با بخش خصوصی دیده شده است، را دارد.

هاشمی تصریح کرد: با فرض اینکه برخی موضوعات امنیتی را کنار بگذارید، در سایر مباحث که ریشه اقتصادی دارند بخش خصوصی همیشه نقش آفرینی داشته و دارد و باعث شده که دولت علاوه بر کاهش هزینه ها به وظیفه اصلی خود یعنی نظارت بر اجرای امور توجه بیشتری داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: بنابراین با توجه به شرایط فعلی کشور، در سالهای گذشته شاهد این بودیم که بخش تاکیدی شعارهای سال مبنی بر موضوعات اقتصادی بوده که امسال جهش تولید علاوه بر کارآفرینی بیشتر، نقش آفرینی بیشتر کالاهای ایرانی در بازار داخلی و خارجی را در پی خواهد داشت حال این موضوع با پیوند مشارکت مردمی اتفاق میمون و مبارکی است که می تواند اتفاقات ارزنده ای را منجر شود.

وی اظهارداشت: این مهم بازمی گردد به اینکه مدیران ما چقدر سعی در اجرای صحیح تصمیم گیری ها داشته باشند که امیدواریم با تصمیم هایی که در بدنه دولت و لایه های پایین تر اجرا صورت می گیرد شاهد آن باشیم که بتوانیم اتفاقات بهتری را برای توسعه اقتصادی کشور رقم بزنیم.

هاشمی افزود: حال کمیسیون کشاورزی اتاق ایران آمادگی دارد، در کنار وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع تولید، افزایش بودجه و رشد تولیدات کشاورزی داخلی واند نقش مشورتی خود را درکنار دولت داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان