Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاسم حزباوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ساخت بخش عمده ای از صنایع دستی تولید شده در استان را از اجزاء مختلف درخت خرما عنوان کرد و اظهارداشت: پیش از این مواد اولیه تولید کنندگان به صورت پراکنده تامین می شد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی در پیش گرفته شده تلاش می شود تا صنعتگران بتوانند اجزاء مورد نیاز خود از درخت خرما را مستقیما از نخل داران دریافت کنند افزود: درخت خرما یک گیاه بومی در خوزستان محسوب می شود بنابر این نباید در این شرایط با کمبود مواد اولیه رو به رو باشیم  مگر اینکه برخی سودجویان در بازار مداخله کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزباوی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد  نخلستان های خوزستان در شهرستان های کارون و اهواز قرار دارد، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته اجزا مختلف نخل ها با حذف واسطه و دلال ها در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

 معاون برنامه ریزی نظام صنعتی کشاورزی خوزستان با تاکید بر اینکه تامین مستقیم مواد اولیه صنایع دستی از نخل داران باعث بهبود معیشت کشاورزان خواهد شد، افزود: شاخ و برگ خشک و یا تر درخت خرما،  مهم ترین مواد اولیه برای تولید انواع فرش، ظرف و صنایع دستی محسوب می شوند.

وی درخت خرما را منبعی پایان‌ناپذیر برای تولید صنایع دستی عنوان کرد و افزود: برای استفاده از این منبع بسیار با ارزش،  مراقبت های تخصصی  از این درخت نیز ضروری است.

بر اساس این گزارش در مهرماه امسال ۱۷ اثر صنایع دستی خوزستان در رشته‌ های پوشاک سنتی، ساخت زیورآلات سنتی، کپوبافی، موج‌ بافی، مینای صبی، ورشوسازی، چوقابافی، خراطی چوب و ساخت سازهای سنتی موفق شدند نشان ملی مرغوبیت را دریافت کنند.

اجزا و متعلقات درخت خرما از مهمترین مواد اولیه برای تولید این محصولات صنایع دستی در خوزستان هستند.

۹۹۳۱/۶۰۶۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان نخل صنایع دستی ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی