Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین مرحله از طرح "کاشف" با هدف مبارزه با سارقان در پایتخت به اجرا درآمد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای این مرحله از طرح کاشف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهارمین مرحله از طرح کاشف با یک ماه کار اطلاعاتی و تلاش ۴۸ ساعته عملیاتی به اجرا درآمد، اظهار کرد: ۴۷ باند سارقان، زورگیران و محکومان فراری در این طرح متلاشی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بازداشت ۱۸۷ سارق، زورگیر و محکوم فراری در این طرح، گفت: ۱۱ باند سرقت به عنف اعم از زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت تحت عنوان مأمور، ۱۵ باند سرقت منازل و اماکن، ۱۰ باند سرقت خودرو و لوازم خودرو، ۲ باند جعل و کلاهبرداری، یک گروه ۳ نفره که اقدام به اسیدپاشی می‌کردند، یک گروه سارقان مسلح و ۱۲ محکوم متواری شامل باند‌های متلاشی شده و متهمان بازداشتی در این طرح هستند.

به گفته این مقام انتظامی ۱۱۹ نفر از متهمان بازداشت شده دارای سوابق قبلی هستند و در مجموع تمام متهمان به ۳ هزار فقره سرقت تاکنون اعتراف کرده‌اند.

رحیمی همچنین از کشف ۴ قبضه سلاح جنگی و ۱۸۰ قبضه سلاح سرد از متهمان بازداشت شده خبر داد.

وی افزود: یکی از سارقان موتورسیکلت که تاکنون به ۲۰۰ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرده و به تنهایی ۳ مالخر داشته نیز از جمله متهمان بازداشت شده در چهارمین مرحله از طرح کاشف بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام یک باند که اقدام به فروش خودرو‌های مسروقه با روش "سند نمره" می‌کردند نیز خبر داد و یادآور شد: اعضای این باند تاکنون به ۴۴ فقره سرقت خودرو اعتراف کرده‌اند.

این مقام انتظامی درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده دختر ۲۱ ماهه که اواخر شهریور ۹۸ در منطقه قلعه‌نو شهرری مفقود شده، تصریح کرد: بررسی‌های مأموران پلیس آگاهی در این پرونده کماکان ادامه دارد، اما توقع همکاری بیشتری از خانواده این دختربچه داریم، همچنین نوع بررسی‌های ما در این پرونده بحث ربایش این دختربچه را منتفی دانسته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس پلیس رباط کریم سارق طرح کاشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های این پلیس در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یکی از سوداگران مرگ است. ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ فرماندهی انتظامی شهرری با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیر قابل توجهی موادمخدر در یک منزل باخبر شده و در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکی از سوداگران مرگ قصد دارد تا این مواد را در سطح استان تهران توزیع کند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز‌های لازم در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلوگرم مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند. همچنین در این رابطه یک متهم را که در تدارک اقداماتی برای انتقال این مواد بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در آنجا متهم تحت بازجویی قرار گرفته و پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری دو سارق حرفه‌ای تجهیزات خودرو خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده از سوی آنان مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب کرده و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

طرهانی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم هویت متهمان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: بلافاصله هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم دریافت شد. سرانجام تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس، آنان به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند. در ادامه نیز متهمان پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه