Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@14:01:26 GMT

چطور ایمنی تردمیل را هنگام ورزش بالا ببریم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۰۵۶۱

خرداد: استفاده از تردمیل یک راه عالی برای انجام تمرین های هوازی است اما اگر نکات ایمنی هنگام استفاده از این دستگاه رعایت نشود، می تواند سبب اتفاق های ناگواری از جمله کبودی بدن و شکستگی استخوان ها در نتیجه از دست دادن تعادل گردد.
به گزارش خرداد به نقل از آوای سلامت ،اگر این ابزار ورزشی را در خانه دارید و به دلیل گرمای هوا ترجیح می دهید در خارج از خانه فعالیت بدنی نداشته باشید، باید ده نکته ایمنی را هنگام استفاده از تردمیل رعایت کنید:
وضعیت سلامت خود را بررسی کنید: گاهی اوقات برخی بیماری ها از حمله قلبی یا سکته مغزی می توانند باعث سقوط از تردمیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین قبل از استفاده از تردمیل، نسبت به وضعیت سلامت خود اطمینان حاصل کنید.
بدن تان را گرم کنید: هنگامی که بدن برای ورزش کردن آماده نیست، فرد نمی ‌تواند خود را به سرعت تردمیل برساند و به این ترتیب خیلی سریع ورزش را متوقف می ‌کند. گرم کردن مناسب بدن از درد و آسیب دیدگی جلوگیری می‌ کند.
علائم هشداردهنده حین استفاده از تردمیل را بشناسید: اگر هنگام راه رفتن روی تردمیل احساس درد در قفسه سینه، تنگی نفس و یا سرگیجه داشتید، فورا ورزش را متوقف کنید. این نشانه ها می تواند ناشی از یک وضعیت پزشکی جدی باشد. در صورت بروز این علائم شما نیاز به مراجعه به پزشک دارید.
تلویزیون یا موسیقی گوش نکنید: دقت کنید که تماشای تلویزیون حین استفاده از تردمیل، منجر به حواس پرتی می شود و احتمال سقوط و صدمه را افزایش می دهد. راه رفتن روی تردمیل را با سرعت کم شروع کنید و تا زمانی که ریتم راه رفتن شما روی تردمیل تنظیم نشده، از گوش دادن به موزیک با صدای بلند بپرهیزید.
اگر حرفه ای نیستید، دیگران را مطلع کنید: اگر تازه شروع به استفاده از تردمیل کرده اید، دیگران را از این اقدامتان مطلع کنید. بهتر است یک تلفن در نزدیکی خود داشته باشید.
کفش مناسب بپوشید: از لباس هایی که ممکن است حین استفاده از تردمیل دور پا بپیچند، استفاده نکنید. کفش مناسب و ورزشی بپوشید و هرگز سراغ صندل نروید. با پای برهنه نیز روی تردمیل نروید.
فرم صحیح بدن را رعایت کنید: هنگام راه رفتن روی تردمیل باید شانه های خود را عقب نگه داشته و سرتان رو به جلو باشد. به حرکت پاهایتان نگاه نکنید و حواستان به رو به رو باشد. دست های خود را به طور طبیعی تکان دهید؛ درست مانند زمانی که پیاده روی می کنید.
از روی تردمیل در حال حرکت نپرید: ابتدا سرعت تردمیل را کند کنید و سپس از روی تردمیل پایین بیایید. پایین آمدن و پریدن از روی تردمیل در حال حرکت با سرعت زیاد باعث می ‌شود که آسیب ببینید و ساق پای شما پیچ بخورد. ممکن است کمی معطل شوید تا حرکت تردمیل آرام شود اما این کار بهتر از آسیب دیدن است.


برچسب ها: تردمیل ، ورزش ، تمرین

منبع: خرداد

کلیدواژه: تردمیل ورزش تمرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسانسوری که گردشگران را ۳۲۶ متر بالا می‌برد! + فیلم

آسانسور Bailong چینی بلندترین آسانسور فضای باز در جهان است که نام آن به «آسانسور صد اژدها» ترجمه می‌شود.

 این غول بزرگ گردشگران را به ارتفاع ۳۲۶متری می‌برد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • خبر خوشحال‌کننده برای هواداران استقلال
  • دستگیری مولوی پاکستانی هنگام تعرض به دختر ۱۲ ساله
  • براهیم دیاز و سر کار گذاشتن بازیکنان مراکش هنگام عکس گرفتن! / فیلم
  • آسانسوری که گردشگران را ۳۲۶ متر بالا می‌برد! + فیلم
  • ستاره بایرن: به جدایی فکر هم نمی‌کنم
  • غزه ؛ غرق شدن 12 نفر هنگام کسب کمک در دریا
  • هنگام روزه‌داری چه زمانی ورزش کنیم؟
  • پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود...
  • سراوان ، مهمان نوروزی رو کجا ببریم ؟؟