Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرف بروجردی روز شنبه در نشست شورای اسناد، گفت: دولت تصمیم گرفته همه اسناد دفاع مقدس در یک جا جمع آوری شود که تحویل اسناد جمعیت هلال احمر نیز بخشی از این طرح به شمار می رود.

وی افزود: در این راستا با بنیاد شهید و امور ایثارگران هم برای تحویل اسنادشان مذاکراتی صورت گرفته ولی هنوز متقاعد نشده اند که کدام بخش از اسنادشان را تحویل این سازمان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: برای بهینه سازی فعالیت‌ها در حوزه اسناد، همکاران آرشیو ملی طی آموزش دو هفته‌ای در پروژه بهبود فرایندها به روش کایزن شرکت کردند.

نیاز مرمت عمده اسناد تحویلی به کتابخانه ملی

در ادامه این نشست معاون کتابخانه ملی نیز به تشریح تحویل و فرآهم آوری اسناد از طرف سازمان‌های برنامه و بودجه، جمعیت هلال احمر، شرکت توانیر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شرکت نفت و مهندسی، جهاد سازندگی و اسناد مالی نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد.

علی زرافشان افزود: این اسناد تحویل و در مخازن سازمان قرار گرفته است. متاسفانه روش نگهداری اسناد تحویلی در دستگاه‌های مربوطه مناسب نبوده و بخش عمده‌ای از این اسناد نیاز به مرمت دارند.

بررسی و ارزشیابی اسناد هفت استان درگیر در جنگ ۸ ساله

جلال طاهری، مدیرکل فراهم‌آوری و ارزشیابی اسناد سازمان نیز در این نشست به تشریح بررسی و ارزشیابی اسناد هفت استان درگیر در جنگ ۸ ساله پرداخت و گفت: به طور مثال با آموزش ۴۰۰ نفر در هرمزگان – سعی برآن است تا در بازه زمانی دهه فجر امسال اسناد مربوط به دفاع مقدس هرمزگان جمع آوری شود.

ارزشیابی ۱۴۰میلیون برگ اسناد انتقالی درنیمه دوم سال ۹۸/کاهش زمان خدمات به پژوهشگران از ۱۰ روز به یک روز

بابک زنده دل نوبری، مدیرکل برنامه ریزی و نظارت کتابخانه ملی نیز در این نشست به تشریح پروژه بهبود فرایندها به روش کایزن پرداخت و افزود: دو هدف مهم این پروژه در روند پیش رو – ارزشیابی ۱۴۰ میلیون برگ اسناد انتقالی تا نیمه دوم سال ۹۸ و کاهش زمان ارائه خدمات به پژوهشگران از ۱۰ روز به یک روز است.

سیدضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و عضو شورای اسناد ملی نیز در این نشست حضور داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشرف بروجردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن سرابیان شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی در استان خوزستان اظهار کرد: تیرماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد که در این راستا اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت المال صادر شد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: از زمان انعقاد تفاهمنامه تاکنون در استان خوزستان اسناد مالکیت بیش از ۲۵ هزار هکتار بستر رودخانه و حریم داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی بوده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه، کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل شد، همچنین در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی افزود: همچنین در خصوص اصلاح سند سد دز اقدامات خوبی صورت گرفت که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای حفظ حقوق بیت المال دستور ویژه داده‌اند.

کد خبر 6085963

دیگر خبرها

  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد