Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعی با بیان اینکه ۵۸ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر در سطح استان برچیده می شوند، گفت: مدارسی که امکان گازکشی ندارند به بخاری های استاندارد مجهز می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» امروز شنبه (20 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تا عید امسال حدود 2 هزار و 67 نفر نیروی بازنشسته داریم که تاکنون از این تعداد توانستیم یک هزار و 122 نفر از کسری نیرو در استان را پوشش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بخش عمده ای از کسری نیرو در استان را از طریق نیروهای خرید خدمات، حق التدریس و ساعات حق التدریس برطرف کردیم و از طریق ماده 28 توانستیم کمبود نیروی موجود در استان را پوشش دهیم.

 

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار از این هفته قطعا کلاس بدون معلم در استان نخواهیم داشت، افزود: شاید تراکم دانش آموز و افزایش نرم تعداد دانش آموزان در یک کلاس را داشته باشیم که این موضوعات به دلیل کمبود فضا و معلم است.

 

واقعی با اشاره به اینکه به دنبال ساخت و ساز فضای آموزشی بیشتر در سطح استان هستیم، تاکید کرد: 58 مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر ظرفیت در استان داریم که تا پایان سال تحصیلی امسال برچیده خواهند شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان داشت: 250 کلاس درس برای سال آینده احداث خواهیم کرد و از این طریق بخش اعظمی از کمبود فضای آموزشی در استان را پوشش خواهیم داد.

 

وی با توجه به اینکه تا سال 1402 حدود پنج میلیون نفر به تعداد جمعیت دانش آموزی استان افزوده خواهد شد، ادامه داد: با این وجود ما در استان با کمبود فضای آموزشی  مواجه هستیم و در کنار احداث مدرسه به بحث کلنگ زنی هم توجه خواهیم کرد تا تعداد فضاهای آموزشی استان را افزایش دهیم.

 

واقعی با اشاره به اینکه تمام کتب درسی دوره های ابتدایی توزیع شده است، گفت: بحث توزیع کتب دوره متوسطه اول و دوم نیز بر عهده کتاب‌فروشی های سطح استان بوده که انجام شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال جمعیت دانش آموزی استان حدود 178 هزار نفر بوده است، افزود: از این میزان 174 هزار دانش آموز ثبت سامانه شده اند و 2 هزار نوآموز نیز در استان داریم که هنوز ثبت سامانه نشده اند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال در حوزه پیش دبستانی در استان کار بسیار خوبی انجام دادیم، ادامه داد: این کار مهم ترین نقش را در دوره های تعلیم و تربیت دارد و آن کار تهیه و تدوین محتوای مشترک در دوره پیش دبستانی برای اولین بار در استان است و این محتوا را در اختیار پیش دبستانی ها قرار داده ایم.

 

واقعی در ادامه گفت: جامعه هدف این طرح نوآموزان هستند و برای تهیه کتب پیش دبستانی یکصد و 30 هزار تومان هزینه نیاز بود تا والدین پرداخت کنند اما با کمک خیرین این هزینه به 30 هزار تومان کاهش پیدا کرد و توانستیم این موضوع را به سمتی هدایت کنیم که کمترین مبلغ از اولیا دریافت شود.

 

وی با توجه به اینکه برای بحث تهیه سیستم های گرمایشی مدارس استان اعتباراتی پیش بینی شده است، در ادامه بیان کرد: 800 مدرسه در استان که علمک گاز در جلوی درب آنان وجود دارد به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی مجهز خواهند شد و مدارس دیگری که امکان گازکشی ندارند به بخاری های استاندارد مجهز می شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه 370هزار و 500 جلد دفتر یارانه ای بین 168هزار دانش آموز مدارس دولتی استان توزیع شده است، گفت: سهم هر دانش‌آموز مدارس دولتی تنها دریافت دو دفتر است و برخی دفاتر جلدهای خوبی نداشتند که جمع آوری کردیم تا بعد از اصلاح مجددا در اختیار دانش آموز قرار بگیرد.

 

وی در پایان با توجه به اینکه طی سفر معاون اول رئیس جمهور به استان مقرر شد تا اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هنرستان ها در اختیار استان قرار گیرد، افزود: طی این سفر مدرسه شبانه روزی درح کلنگ زنی شد که برای تکمیل آن 12 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است و طی یک تا دو سال آینده به فضای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

 

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی شیراز اربعین ۹۸ اربعین مسجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرز مهران مرز بین المللی شلمچه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنائی)، اول ۲ (استثنائی)، اول ۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. 

در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • چگونه طلبه شویم؟
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی