Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا اعلام کرد که تنها در روز جمعه قریب به ۴۵۰ هزارنفر از زائران اربعین حسینی از مرزها عبور کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار محسن فتحی زاده با بیان اینکه به روزهای اوج عملیات اربعین امسال رسیده‌ایم، گفت: طی روزهای اخیر جمعیت کثیری از زائران به مرزهای میهن اسلامی مراجعه کرده بودند و موفق شدند به این زیارت بزرگ مشرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز همانند روز پنج شنبه، جمعیت کثیری به مرزها مراجعه کرده بود و نزدیک به ۴۵۰ هزار زائر مجموعا از چهار مرز عبور کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با اشاره به اینکه مرز مهران به عنوان سنگین ترین مرز در این حوزه سهم بسیار زیادی برای خروج زائران ایرانی داشته است، گفت: قریب به ۲۵۰ هزار نفر زائر فقط از مرز مهران در ۲۴ ساعت گذشته به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند که نسبت به همه روزها و سال های گذشته بیشترین میزان خروج از کشور در یک روز کامل محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون جریان عبور زوار از مرزهای مختلف ادامه دارد، گفت: در مرز مهران هم شمار زیادی از  زائران حضور دارند اما تردد روان است. پلیس هم جمعیت را مدیریت می کند و در پشت مرز آرام آرام دارند به مرز روانه می شوند و از مرز عبور داده می شوند تا در آن سوی مرز هم با مشکلات جدی مواجه نشوند.

 فتحی زاده در خصوص مرزهای جنوبی گفت: تردد در مرز چذابه نیز بسیار روان و خوب است و ما مشکلی نداریم. در شلمچه حجم زائران زیادی در آنجا هستند و با توجه به محدودیت هایی که در آن سوی مرز وجود داشت مشکلاتی را ما در روزهای گذشته شاهد بودیم. امروز وضعیت بهتر است اما با این حال مرز چذابه وضعیت بهتری دارد و آماده پذیرایی از زائران است و توصیه می شود افرادی که در آن منطقه هستند مرز چذابه را به عنوان مرز خروجی خودشان انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی به لحاظ شرایطی که دارد دارای محدودیت های زمانی و تعداد زائر است، تصریح کرد: یعنی هم از نظر زمانی از ساعت ۷ تا ۱۴ این مرز فعال است و هم از نظر تعداد زائر .طرف عراقی بیش از ۲۰ هزار نفر را خدمات دهی نمی‌کند. به همین خاطر وقتی که عدد به ۲۰ هزار نزدیک می شود کم کم مرز را می بندند و پذیرش ندارند و مشکلاتی برای زائرانی که پشت مرز باقی می مانند به وجود می آید.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد به افرادی که در مرز خسروی هستند، گفت: ما از همه زائرانی که در آن منطقه هستند تقاضا داریم این ملاحظه و محدودیت را در نظر بگیرند. از شب گذشته تعدادی زائر در منطقه قصر شیرین و خسروی باقی ماندند که این ها معمولا صبح مراجعه می کنند و چون ظرفیت زود پر می شود و به عدد ۲۰ هزار می رسیم بعضی اوقات قبل از اینکه ساعت ۱۴ شود ظرفیت که تکمیل می شود ممکن است مرز بسته شود و عزیزان برای روز آینده باید ۲۴ ساعت دیگر در پشت مرز متوقف شوند به همین خاطر توصیه می کنم افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند و در مسیر هستند، مسیرها و مرزهای جایگزین مانند مرز مهران و چذابه را برای عبور و تشرف به زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند تا با مشکلات کمتری مواجه شوند.

فتحی زاده در خاتمه به ظرفیت پارکینگ‌ها در مرزهای چهارگانه اشاره کرد و گفت: در داخل شهر مهران پارکینگ ها کاملا ظرفیت شان تکمیل است و پیرامون شهر هم کم کم در شرف تکمیل ظرفیت است و مختصری جا مانده است که آن را مدیریت می کنیم. اما در مرزهای دیگر پارکینگها هنوز ظرفیت‌های خوبی دارند مخصوصا مرز چذابه که پارکینگش دارای ظرفیت خوبی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین ۹۸ اربعين حسيني پياده روي اربعين ناجا پليس فرمانده قرارگاه اربعین ناجا مهران اربعین حسینی مرز خسروي عراق مرز چذابه شلمچه مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعاً ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف گفت: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روزی فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

وی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6063705

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی
  • اسکان هشت هزار و ۷۰۰ زائر نوروزی در سبزوار