Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:09:22 GMT

کره شمالی قطعنامه مجلس کره جنوبی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۱۲۹۸

کره شمالی قطعنامه مجلس کره جنوبی را محکوم کرد

خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز شنبه گزارش کرد در این قطعنامه نمایندگان مجلس کره جنوبی آزمایش های موشکی کره شمالی و تلاش این کشور برای توسعه موشک های بالستیک را محکوم کرده اند.

خبرگزاری کره شمالی با انتقاد از مجلس آن کشور، انتشار و تصویب این قطعنامه را یک توهین غیرقابل تحمل و گناهی نابخشودنی توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه شدید اللحن این خبرگزاری می افزاید که نیروهای سیاسی در کره جنوبی که در این اقدامات دست دارند، هرگز بخشیده نخواهند شد.

این بیانیه از آنها با عنوان افرادی خائن یاد کرده است که برای منافع و مطامع سیاسی خود دست به تصویب چنین قطعنامه هایی می زنند.

خبرگزاری کره شمالی تصریح کرده است که این کشور به طول بالقوه و مستقیم زیر تهدید نیروهای نظامی کره جنوبی و آمریکا قرار دارد.

در بیانیه آمده است که این کشور با نظرداشت چنین تهدیدهایی حق مشروع خود می داند که سامانه های نظامی خود را تقویت کرده و توان بازدارندگی دفاعی را قوی تر کند.

این رسانه کره شمالی از انتقال تجهیزات پیشرفته آمریکا به کره جنوبی و برگزاری رزمایش های مشترک دو کشور بشدت انتقاد کرده و چنین تحرکاتی را تهدیدی علیه خود دانسته و افزوده است که چنین تحرکاتی خیانت محسوب می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

کد خبر 6085273

دیگر خبرها

  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • آرمین: شرم آور است
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی
  • مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی