Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: بجا آوردن مناسک خاص و ویژه مانند پیاده روی اربعین اگر با قرائت دعا، زیارت‌ها و مناجات «ائمه و معصومین (ع)» همراه شود قطعاً قرب الهی را به همراه خواهد داشت. تاریخ انتشار: 12:47 - 20 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۵۵۴ حمید وحیدی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون فضیلت دعا‌ و مناجات در مسیر پیاده روی اربعین گفت: دعا کردن از بزرگ‌ترین عبادت‌ها است و حد و مرز خاصی برای آن وجود ندارد، هنگام دعا دو اتفاق می‌افتد یکی به عجز خود اعتراف می‌کنیم و دیگر قدرت خداوند را یاد آور می‌شویم، هنگامی که زائران پیاده در در مسیر با نیت می‌توانند دعا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین راستا ادامه داد: بجا آوردن مناسک خاص و ویژه مانند پیاده روی اربعین اگر با قرائت دعا، زیارت‌ها و مناجات «ائمه و معصومین (ع)» همراه شود قطعاً قرب الهی را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

خاطرات جالب یک نویسنده کتاب در مسیر پیاده روی اربعین را اینجا بخوانید.

وحیدی تأکید کرد: «سیدالشهدا (ع)» همیشه در هنگام حرکت به سوی کربلا به ذکر خدا مشغول بودند، لذا بیان اذکار الهی در پیاده روی اربعین مومنان را به یاد اهداف و علل قیام عاشورا می‌اندازد که بسیار ارزشمند است. خواندن ذکر صلوات بر «محمد و آل محمد(ص)»، بیان استغفار و همچنین ذکر «لا إله إلا الله» به عنوان سید ذکر‌ها ثواب بسیار زیادی برای زائران پیاده روی اربعین به دنبال دارد. زائران پیاده روی اربعین با بیان تکبیر، تسبیح و شکر خداوند که همگی نوعی ادب بندگی بشمار می‌رود می‌توانند لحظه‌های خود را پر از نور اذکار الهی کنند.

وی خواندن زیارت عاشورا را برای هر روز از سال امری ارزشمند دانست و افزود: خواندن زیارت عاشورا در هر مکان، زمان و هر شرایطی فضیلت فراوانی دارد، در بسیاری روایات از «ائمه معصومین (ع)» بر خواندن «زیارت عاشورا» تاکید شده، علما و فقهای بزرگ نیز برای برآورده شدن حاجات و رسیدن به نیت‌های مهم بر خواندن «زیارت عاشورا» مداومت کرده‌اند. خواند زیارت عاشورا آن هم برای هر روز مومنان و زائران کاری بس با فضیلت محسوب می‌شود.

این کارشناس علوم قرآنی به خواندن «دعای عهد» در مسیر پیاده روی اربعین اشاره و ابراز کرد: خواندن «دعای عهد» برای مومنان و متقیان جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا درخواست ظهور «امام زمان (عج)» در طول پیاده روی اربعین کاری بسیار ارزشمند محسوب می‌شود. زائران در این مسیر باید علاوه بر توجه به اهداف «امام حسین (ع)» از قیام ایشان یاد کرده و به ظهور ناجی بشریت و دعا برای ظهور ایشان توجهی ویژه داشته باشند.

وحیدی قرائت یکی از بهترین دعا‌ها در مسیر پیاده روی اربعین را خواندن «زیارت جامعه کبیره» دانست و اظهار کرد: قرائت زیارت جامعه کبیره در سیره علما نیز همواره مورد توجه بوده و هست، این دعا پر از فراز نورانی و معارف شیعه است.

وی خواندن قرآن را به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عبادت‌های پیاده روی اربعین دانست و بیان کرد: خواندن قرآن به عنوان یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین کار در پیاده روی اربعین شناخته می‌شود، زائران می‌توانند با نیت کردن و خواندن حتی روزی یک صفحه از آیات الهی و نورانی قرآن کریم توشه اعمال خود را پر بار کنند.

این کارشناس علوم قرآنی خواندن «صحیفه سجادیه» همراه با معنی  را یکی از فضیلت‌های ارزشمند در مسیر پیاده روی اربعین دانست و خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه از جمله مناجات مهم و ارزشمندی است که از زبان «امام سجاد (ع)» بیان شده است لذا این کتاب مناجات می‌تواند درس‌های فراوانی را به زائران انتقال دهد و در عین حال خواندنش ثواب بسیاری را در بر دارد. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فضلیت دعا امام حسین زیارت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال پرواز‌های زائران خوزستانی به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

محمد امین یاقوت افزود: در حج تمتع امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به همراه عوامل ستادی و کادر درمانی  در قالب ۲۵ کاروان اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی زائران خوزستانی مدینه قبل هستند، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران استان در سرزمین وحی فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد: عملیات بازگشت زوار خوزستانی سرزمین وحی از اوایل تیر ماه انجام خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد