Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@08:29:47 GMT

ارزآوری ۳۵۰ میلیون دلاری صادرات زعفران ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۱۶۰۴

به گزارش ایلنا و به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، حسین زینلی ضمن اشاره به اینکه زعفران یکی از مهمترین گیاهان دارویی ایران است، افزود: هم اکنون نزدیک به یک میلیون نفر در زمینه کشت و کار این گیاه اشتغال دارند.

وی اظهارداشت: طی ۱۱ سال گذشته بطور متوسط هرساله پنج هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاه زعفران در کشور اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۲۸۰ تن زعفران به خارج از کشور صادر و ۳۵۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی افزود: بطورکلی در پنج ماهه سال جاری نیز به رغم تمامی موارد و مشکلات ۷۶ تن زعفران به خارج صادر شده است.

زینلی اظهارداشت: کشت گیاه زعفران از سوی کشورهای دیگر جهان نیز در حال توسعه است از این رو ضرورت دارد این محصول ارزان تر به دست بازارهای جهانی برسد.

وی گفت: زعفران در بین محصولات کشاورزی ایران از اهمیت اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی افزود: سازگاری با شرایط اقلیمی ایران، اشتغال‌زایی مناسب، ارزآوری بالا، نیاز آبی کم و غیره از جمله مزیت های مهم این محصول راهبردی کشاورزی است.

وی اظهارداشت: بالاترین سطح زیر کشت زعفران در حال حاضر مربوط به ایران است بنابراین باید به هر نحوی که امکان دارد با روش های بهزراعی عملکرد تولید و با روش های بهنژادی کیفیت این محصول را ارتقا بخشید.

زینلی گفت: توسعه مکانیزاسیون یکی از روش های بسیار مهمی که می تواند محصول زعفران را برای کشور، کشاورزان و صادر کنندگان اقتصادی کرد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از دو سال پیش تمرکز خود را بر روی توسعه مکانیزاسیون زعفران معطوف کرده است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: جالب که بدانید تا امسال هیچ نوع عملیاتی روی سورتینگ پیاز زعفران در کشور انجام نمی شد اما خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته امسال برای نخستین بار سورتینگ پیاز زعفران در ایران انجام و پیازهای عاری از هرگونه بیماری، با اندازه های مشخص به روش های استاندارد بسته بندی و در اختیار کشاورزان برای کشت و کار قرار گرفت.

وی گفت: جدا از این سال گذشته و امسال کشت پیاز زعفران در اغلب مزارع کشور به خصوص اراضی بزرگ و وسیع بصورت مکانیزه انجام شده است.

زینلی ضمن اشاره به اینکه دستگاه های کاشت پیاز زعفران در ایران بصورت فراوان وجود دارد، افزود: هم اکنون در زمینه کاشت این گیاه بصورت مکانیزه هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.

وی اظهارداشت: امسال برای نخستین بار «برند ملی زعفران ایران» ثبت و «برند بین المللی زعفران ایران» نیز در حال ثبت شدن است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جدا از این نشان جغرافیایی زعفران ایران نیز به ثبت رسیده است.

وی افزود: مشکل اساسی در حوزه زعفران ایران اینکه هنوز یک شرکت بزرگ هلدینگ در کشور وجود ندارد که بتواند با دنیا با یک زبان صحبت کند.

زینلی در ادامه یادآورشد: ایران در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا را تولید می کند بنابراین بایستی بتواند خود قیمت گذاری واحدی را هم انجام دهدنه اینکه خارجی ها برای محصول زعفران ایران قیمت‌گذاری کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال ایران زعفران کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند

وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت جوجه یک روزه گوشتی به انجمن مربوطه هشدار و خبر از برخورد با واحدهای متخلف مرغ مادر گوشتی داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید جوجه یک روزه به عنوان یکی از نهاده های اصلی تولید، درباره افزایش قیمت جوجه یک روزه به انجمن مربوطه هشدار و خبر از برخورد با واحدهای متخلف مرغ مادر گوشتی داد.

در این نامه اشاره شده است بر خلاف توافقات قیمت جوجه  گوشتی یک روزه بالا رفته که باعث تنش در بازار و دلسردی مرغداران می‌شود.

کاهش قیمت تخم مرغ به زیر 100 هزار تومان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن
  • تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • تولیدکننده ۹۰ درصد زعفران جهان هستیم/ اسپانیا، بزرگترین صادرکننده مجدد زعفران ایرانی
  • رییس کمیته تغییر اقلیم وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد