Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@18:10:01 GMT

علی دایی جز رونالدو یک رقیب جدید پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۰۳۲

بازیکنی که از او صحبت می‌کنیم در ۲۶ سالگی به آماری از گل ملی رسید که علی دایی در ۳۱ سالگی به آن دست یافته بود و کریستیانو رونالدو در ۲۹ سالگی!


به گزارش شریان نیوز، بازی‌های فیفادی در جریان هستند و مهم‌ترین موضوع، نزدیکی کریستیانو رونالدو به رکورد علی دایی به عنوان بهترین گلزن ملی جهان است. رونالدو شب گذشته نیز گلزنی کرد تا فاصله او تا علی دایی به ۱۵ گل برسد، اما این دو یک رقیب جدی و البته جدید را برای این عنوان مهم در کنار خود خواهند داشت؛ روملو لوکاکو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوکاکو مهاحم ۲۶ ساله بلژیکی است که با تیم هایی، چون چلسی و اورتون به فوتبال اروپا معرفی شد و سپس به منچستریونایتد پیوست. او حالا پیراهن تیم اینتر را می‌پوشد، اما در تیم‌های باشگاهی اش برخلاف تیم ملی نتوانسته عملکرد رضایت بخشی را داشته باشد. این مهاجم تنومند، در آخرین بازی تیم ملی بلژیک توانست دو گل دیگر هم بزند تا در هشتاد و سومین بازی ملی، از مرز ۵۰ گل عبور کند؛ اتفاقی که او را نسبت به برترین گلزنان ملی جهان متمایز می‌کند.

علی دایی ۱۹ سال پیش از مرز پنجاه گل ملی عبور کرد. در شرایطی که ۳۱ سال داشت و آخرین سال‌های فوتبالی خود را تجربه می‌کرد. او دروازه مکزیک را در یک بازی دوستانه گشود و سپس در قرن جدید آن قدر گل زد که یکه و تنها، مقام نخست برترین گلزن ملی جهان را در دست داشته باشد.

همین کریستیانو رونالدو که برای جا گذاشتن دایی تقلا می‌کند، در ۲۹ سالگی به ۵۰ گل ملی رسید. در جام جهانی ۲۰۱۴ او موفق شد در مقابل غنا گل پیروزی بخش تیمش را بزند و به این آمار دست یابد. او حالا با ۹۴ گل ملی مهم‌ترین تعقیب کننده شهریار فوتبال ایران محسوب می‌شود و بعید است در سال جدید میلادی نتواند به این رکورد برسد.

نکته جالب درباره لوکاکو این است که او در بازی با سن مارینو دبل کرد و در واقع از دومین گلزن ملی ایران کریم باقری گذشت. باقری با ۵۰ گل در جایگاه شصتم برترین گلزنان ملی جهان جای دارد.

روملو لوکاکو پنجاه و یکمین گل ملی اش را این چنین به مادرش تقدیم کرد که آن شب تولد ۵۱ سالگی را جشن گرفته بود!

لوکاکو اگر روند پنج سال اخیر خود را ادامه دهد و هر سال، ۱۰ گل ملی بزند، در ۳۱ سالگی علی دایی را جا می‌گذارد. البته باتوجه به روند فعلی کریستیانو رونالدو، هیچ بعید نیست که او با خلق یک رکوردی جدید، کار را برای لوکاکو سخت و سخت‌تر کند.

به هر حال این رقابتی است که هر روز یک مدعی جدید پیدا می‌کند. دایی که ۱۳ سال است فوتبال را کنار گذاشته، حالا باید بنشیند و گلزنی کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو را ببیند و البته امیدوار باشد تا چند سال بعد، سردار آزمون دوباره این عنوان را به نام فوتبال ایران ثبت کند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری متفاوت سروش رفیعی؛ سلام نظامی کنار عبدالکریم حسن!

سروش رفیعی با شروع تمرینات پرسپولیس، یک استوری جدید را منتشر کرد.

طرفداری | سروش رفیعی یکی از محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس است که شانس این را داشته که در سه مقطع مختلف در پرسپولیس بازی کند و هر بار هم شماره هفت را بپوشد.

سروش حالا دو روز بعد از جشن تولد ۳۴ سالگی خود به تمرینات بازگشت تا در سال جدید نیز برای موفقیت پرسپولیس تلاش کند. او همه جام‌های داخلی را با پرسپولیس کسب کرده و دو بار نیز تجربه گرفتن سه‌گانه را با این تیم داشته اما بدون شک اشتیاق او برای کسب افتخار با پرسپولیس سیری ناپذیر است.

او حالا در ۳۴ سالگی نیز آمادگی خوبی دارد و جزو بازیکنان مهم اوسمار ویه‌را محسوب می‌شود. سروش در اولین تمرین سرخ‌ها در سال ۱۴۰۳ با گذاشتن احترام نظامی کنار عبدالکریم حسن و فرشاد فرجی تصویر جالبی را خلق کرد.

استوری سروش رفیعی

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • راز بزرگ آقای گل پرسپولیس و علی دایی | یک پرسپولیسی آقای گل را بیرون کرد
  • علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس
  • بازی دوستانه پرسپولیس با رقیب بعدی استقلال
  • ایوان تونی: در سن کوبی مینو ایکس‌باکس بازی می‌کردم
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • روملو لوکاکو و دریافت پیشنهادی با دستمزد ۵۰ میلیون یورو در سال از عربستان
  • الگوبرداری از کریستیانو رونالدو؛ وینیسیوس جونیور کاپیتان تیم ملی برزیل در 23 سالگی!
  • استوری متفاوت سروش رفیعی؛ سلام نظامی کنار عبدالکریم حسن!
  • برای بارسلونا رقیب پیدا شد: علاقه آرسنال به خرید ژائو کانسلو
  • امین، بردیا، غقور‌ و بقیه بک رقیب بزرگ پیدا کردند