Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، یوسی کوهن، رئیس موساد به ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تهدید کرد؛ مسئله‌ای که سطح تهدیدات تل‌آویو را به بالاترین سطح می‌رساند چراکه طی روز‌های گذشته نیز به جنگ‌ها و عملیات نظامی و امنیتی علیه محور دشمنانش تهدید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موساد در مصاحبه با روزنامه "مشبحه" که متعلق به یهودیان افراطی "حریدیم" است، ادعا کرد: سلیمانی به خوبی می‌داند که ترورش محال نیست، اما تاکنون اشتباهی مرتکب نشده که نام او را در لیست موساد قرار دهیم.

وی با این حال گفت: فعالیت سلیمانی در هر مکانی واضح و ملموس است. او تیم عملیاتی را تأسیس کرده که چالش بزرگی برای اسرائیل محسوب می‌شود. اما می‌خواهیم برای همگان توضیح دهیم که ما هر کاری را که لازم باشد انجام می‌دهیم تا ایران قدرت نظامی هسته‌ای نداشته باشد چه با توافق و چه با هر وسیله دیگری. تمامی گزینه‌ها روی میز است.

وی در جواب سؤالی درباره دلیل امتناع موساد از ترور سید حسن نصرالله دلایل و توجیهاتی را ارائه کرد و گفت: این سؤال درست نیست. سؤال درست این است که آیا نصرالله می‌داند که ما گزینه‌ای برای ترورش داریم و جواب به این سؤال مثبت است؟

در این راستا آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز اخیرا تهدید کرده و گفته بود: ما هرگز اجازه هیچ حمله‌ای به اسرائیل را نخواهیم داد و اگر این اتفاق بیفتد با قدرت پاسخ خواهیم داد.

این نیز تهدیدی برای تقویت قدرت بازدارندگی است. این نشان می‌دهد که دشمن پیش‌بینی کرده که حمله‌ای علیه آن صورت می‌گیرد. تهدیدات چند روز و چند هفته اخیر مسئولان اسرائیلی با این هدف است که به ایران و هم‌پیمانانش بگویند اراده و قدرت اسرائیلی‌ها ثابت است هرچند که واشنگتن از صحنه کنار کشیده است.

در این راستا می‌توان به موضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ۱۵ سپتامبر اشاره کرد زمانی که درحال تبلیغ توافق دفاع مشترک با آمریکا و فواید استراتژیک آن بود هرچند که این توافق قبل از اینکه امضا شود دفن شد. نتانیاهو اینگونه این توافق را تبلیغ کرد: این یک مساله تاریخی است چراکه بر توانایی بازدارندگی ما علیه دشمنانمان می‌افزاید. بعد از کمتر از یک ماه نتانیاهو برگشت تا مژده‌ای که به اسرائیلی‌ها داده بود و دشمنانش را با آن تهدید کرده بود، به خاک بسپارد. او گفت: اسرائیل نیاز به کمک هیچ کشوری برای تضمین امنیت خود ندارد.

در واقع نتانیاهو استراتژی را دفن کرد که به موجب آن برای مقابله با محور دشمنان اسرائیل و در رأس آن ایران از طریق اعتماد بر هم‌پیمان آمریکایی و ترغیبش به مقابله مستقیم با ایران و هم‌پیمانش تلاش کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس موساد سید حسن نصرالله قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران

یک مقام ارشد حزب الله در گفتگویی تلویزیونی از درخواست یک مقام ارشد اروپایی از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به منظور میانجیگری و عدم پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «نواف الموسوی»، نماینده سابق فراکسیون الوفاء (جریان مقاومت) در پارلمان لبنان و از مقامات ارشد حزب الله در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد مقامات ارشد اروپایی در روزهای گذشته در پیامی به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان از وی خواسته بودند تا از ایران درخواست کند از واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در سوریه خودداری کند؛ اما دبیرکل حزب الله در پاسخ ضمن تشریح موضع ایران افزوده است که پاسخ ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

الموسوی همچنین در مورد فعالیت های شرکت توتال در بلوک های نفتی دریای مدیترانه که محل مناقشه میان لبنان و رژیم صهیونیستی است افزود: شرکت توتال از آغاز عملیات لوله کشی در بلوک های 4 و 9 نفتی خبر داده است اما ما ضمن تشکیک در فعالیت های این شرکت از آنها درخواست کرده ایم تا گزارشی را در این مورد به طرف لبنانی ارائه نمایند.

تمجید گردان‌‎های حزب الله از عملیات ایران علیه اسرائیلحمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

 

وی ادامه داد: هدف بعدی ما آزادی ثروت های نفتی مان از محاصره آمریکا است.

دیگر خبرها

  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • سپاه هر جا که انقلاب دچار تهدید باشد، پاسدار ایران است
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • سردار شکارچی: هرگونه تهدید مرزها با درس بزرگ نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد
  • سردار شکارچی: در صورت تهدید مرزها، درس بسیار بزرگی به دشمنان می دهیم