Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:26:40 GMT

نقش ورزش در کاهش اثرات شیمی‌درمانی بر قلب

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۲۹۳

نقش ورزش در کاهش اثرات شیمی‌درمانی بر قلب

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ورزش کردن می‌تواند از قلب در برابر عوارض شیمی‌درمانی حفاظت کند.

به گزارش ایسنا، شیمی درمانی می‌تواند تاثیرات بدی بر قلب داشته باشد اما برنامه‌های ورزشی اختصاصی به فرد کمک می‌کند تا برخی از این آسیب‌ها را کاهش دهد.

مشکلات قلبی از عوارض جانبی شایع در مبتلایان به سرطان است زیرا درمان سرطان عملکرد قلب را مختل کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را به ویژه در بیمارانی که دچار فاکتورهای خطرزا از جمله فشار خون بالا هستند افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به گفته محققان ایتالیایی بیماری قلبی و سرطان اغلب از فاکتورهای خطرزای مشابهی ناشی می‌شوند و اغلب از بیماران مبتلا به سرطان درخواست می‌شود تا رژیم غذایی سالمی داشته باشند، از استعمال سیگار خودداری کرده، وزن خود را کنترل کنند و حرکات ورزشی انجام دهند.

در این بررسی بر اهمیت این موضوع که هر بیمار برنامه ورزشی منحصر به خود را داشته باشد تاکید شده‌است. محققان معتقدند افراد بلافاصله پس از آنکه بیماری سرطان در آنان تشخیص داده شد و حتی پیش از شروع روند درمان از قبیل شیمی‌درمانی باید ورزش کردن را آغاز کنند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، محققان ایتالیایی اظهار داشتند: مبتلایان به سرطان اغلب نسبت به افراد دیگر فعالیت جسمی کمتری دارند. همچنین ورزش کردن برای این بیماران که تحت درمان قرار دارند و صرف نظر از نوع درمان ضروری است. در عین حال تمرین‌های استقامتی در بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و کاهش التهاب موثرتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قلب ورزش شيمي درماني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: جهاد دانشگاهی آماده ارائه خدمات تحقیقاتی به محققان و پزشکان جهت آماده‌سازی سلول بنیادی ژله وارتون مورد تایید غذا و دارو و ارائه خدمات درمانی به بیماران پیسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، امیرحسین استقلال، امروز_ یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ اظهار کرد: پزشکی بازساختی زمینه جدیدی از علوم نوین پزشکی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دانش سلول درمانی، ژن درمانی، تکنیک‌های پزشکی مولکولی و مهندسی بافت به ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده یا از بین رفته بدن می‌پردازد.

وی افزود: در این رشته از سلول‌های بنیادی و بالغ و فرآورده‌های آن‌ها برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس تصریح کرد: کاربردهای پزشکی بازساختی شامل ترمیم غضروف و مفاصل و تاندون و لیگامنت آسیب‌دیده، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، بازسازی اندام‌های حیاتی مانند کبد و کلیه، ترمیم آسیب‌های نخاعی و مغزی، درمان سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمن، بازسازی پوست و درمان ناباروری است که در بعضی موارد فوق درمان‌ها تاییدیه غذا و دارو گرفتند و استاندارد خدمات آن‌ها توسط وزارت بهداشت تعریف شده و برخی موارد در مراحل مختلف تحقیقات هستند.

استقلال اضافه کرد: در حال حاضر سلول درمانی برای درمان بیماری پیسی درمان استئو آرتریت، درمان آسیب عضلانی، درمان آسیب تاندون و لیگامنت، درمان زخم ناشی از سوختگی، دیابت و سایر زخم‌ها، بازسازی پوست و ناباروری زنان در کشور انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در دنیا داروهایی تأیید شده برای درمان سرطان‌های خونی و برخی بیماری‌های ژنتیکی مثل کم خونی داسی شکل وجود دارد.

کد خبر 744495

دیگر خبرها

  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • گام‌های عملی درمان چاقی از دیدگاه طب ایرانی و تغذیه نوین
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی درمانی بازساختی است
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی