Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک شرایط امنیتی ترکیه، اعلام می کند که مواظب باشند سیاست های آمریکا در سوریه پوست خربزه ای زیر پایشان نباشد.

«محمد جواد جمالی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حمله ترکیه به مناطقی از سوریه گفت: ترکیه از ابتدای بحران سوریه یک سری دغدغه های منطقه ای داشت و یک سری دغدغه های خودش را داشت به خصوص که متاسفانه بریتانیای کبیر از تجربه امپراطوری عثمانی و به وجود آمدن کشورهای مختلف در منطقه همواره طوری مرزها را تعیین کرده است که به شکلی بالقوه درگیری ها و ادعاهای ارضی نسبت به هم وجود داشته باشد و اینها آتش زیر خاکستر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ترک ها در بخش های شمالی عراق و برخی مناطق سوریه ادعای ارضی دارند. در ابتدای بحرانی که در سوریه به وجود آمد، ترک ها مواضع متفاوتی از جمهوری اسلامی ایران داشتند اما هرچه که پیش رفتیم و قدرت دولت مرکزی بیشتر شد و شکست گروه های تروریستی قطعی شد، ترکیه هم همکاری هایی را با ایران و روسیه در مورد سوریه انجام داد که در برخی مواقع نیز این همکاری ها و مواضع باعث کاهش تنش ها و درگیری در سوریه شد.

 

نماینده مردم فسا در خانه ملت تصریح کرد: ما قبول داریم که ترک ها باید نسبت به مرزهایشان حساس باشند. برخی از اقدامات پ ک ک از طریق مرزهای جنوبی ترکیه است، همان طور که در مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران برخی اقداماتی را انجام می دهند؛ ضمن درک دغدغه های امنیتی ترکیه ولی معتقدیم بایستی اقدامات به شکلی باشد که تمامیت ارضی سوریه مخدوش نشود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر احتمال سوء استفاده تروریست ها به ویژه داعش با توجه به زندانی بودن بخش عظیمی از داعشی ها در زندان استان حسکنه وجود دارد لذا ما معتقدیم که دولت ترکیه باید این حساسیت ها را در نظر بگیرد.

 

جمالی تصریح کرد: دولت ترکیه باید هرچه سریع تر از خاک سوریه خارج شود و با کمک دولت مرکزی سوریه، جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای رفع دغدغه های امنیتی اش در سوریه به مذاکره بپردازد.

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با هرگونه حمله علیه غیر نظامیان مخالف است، گفت: در حال حاضر جو بین المللی به نفع ترک ها نیست. ترکیه باید مواظب باشد که فریب سیاست های ترامپ و آمریکا را نخورد. خروج نظامیان آمریکا از این منطقه آن هم یک شبه موضوع کمی نیست و باید مراقب این موضوع باشند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک شرایط امنیتی ترک ها، اعلام می کند که مواظب باشند سیاست های آمریکا در سوریه پوست خربزه ای زیر پای آنها نباشد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ کانون های مساجد شیراز مرز مهران مرز بین المللی شلمچه سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقا همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • قدردانی مردم ترکیه از ایران در پی تنبیه رژیم اسرائیل
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد