Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:00:40 GMT

صادرات آلمان افت کرد / هشدار رکود تشدید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۵۵۶

صادرات آلمان افت کرد / هشدار رکود تشدید شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، داده‌های روز پنج‌شنبه نشان داد که صادرات آلمان در ماه آگوست بیش از آنچه انتظار می‌رفت کاهش یافته است. این داده‌ها احتمال این که افت بخش تولید بزرگترین اقتصاد اروپا را به رکود بکشاند را تقویت کرد. 

شرکت‌های المانی که به صادرات وابسته هستند، از کند شدن اقتصاد جهانی و آشفتگی‌های تجاری مربوط به اختلافات آمریکا و چین و همچنین خروج انگلستان از اتحادیه اروپا آسیب دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که در ماه گذشته صادرات این کشور ۱.۸ درصد افت  کرده درحالی که واردات ۰.۵ درصد رشد کرده است. مازاد تجاری آلمان در این ماه به ۱۸.۱ میلیارد یورو (معادل ۱۹.۹ میلیارد دلار) رسید. 

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که صادرات آلمان ۱ درصد افت کند و  واردات ۰.۲ درصد کاهش یابد. در پیش‌بینی آنها مازاد تجاری هم ۱۹.۱ میلیارد یورو برآورد شده بود. 

داده‌های اخیر نشان داد که در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی اقتصاد آلمان ۰.۱ درصد کوچکتر شده است و پیش‌بینی می‌شود که در ۳ ماهه سوم هم افت اقتصادی ادامه پیدا کند. اکثر اقتصاددانان، رکود اقتصادی را به معنای افت اقتصادی در ۲ سه ماهه متوالی تعریف می‌کنند. 

کد خبر 4743078

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان اتحادیه اروپا رکود اقتصادی اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت نفت بازار سهام دلار قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی بیژن نامدار زنگنه وزارت صنعت معدن و تجارت جنگ تجاری مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از صدور هشدار نارنجی به دنبال پیش بینی تشدید بارندگی‌ها در یزد خبر داد و گفت: از عموم مردم می‌خواهیم از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند. - اخبار استانها -

محمدعلی ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به صدور هشدار نارنجی برای استان یزد از سوی هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی برای استان یزد به دلیل پیش بینی تشدید سامانه بارشی، هشدار نارنجی برای روزهای سوم و چهارم اردیبهشت صادر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صدور این هشدار از سوی هواشناسی، مدیریت بحران استان یزد در آماده‌باش قرار گرفته تا بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه تشدید سامانه بارشی استان می‌تواند به سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های یزد منجر شود، گفت: با توجه به این موضوع، هشدارهای لازم در خصوص سیلابی شدن رودخانه‌ها صادر شده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش‌بینی شده است، افزود: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه‌نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه