Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@06:23:48 GMT

فرشتگان سفیدپوش در راهپیمایی اربعین چه می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۶۹۰

فرشتگان سفیدپوش در راهپیمایی اربعین چه می‌کنند؟

در میان زائران میلیونی اما کسانی هستند که روی لباس مشکی‌رنگ عزا، لباس خدمت سفیدرنگ به تن می‌کنند و با افتخار خود را خادم عزاداران می‌خوانند.

به گزارش مشرق، اربعین که می‌آید، شهر هم مانند مردم سیاهپوش می‌شود. هیات‌ها برپا می‌شوند و آوای «یاحسین(ع)» موسیقی سراسری شهر می‌شود. در این میان اما کسانی هستند که خود را آماده می‌کنند و خود را به «ارض کربلا» می‌رسانند تا در عزاداری سالار شهیدان(ع) شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان زائران میلیونی اما کسانی هستند که روی لباس مشکی‌رنگ عزا، لباس خدمت سفیدرنگ به تن می‌کنند و با افتخار خود را خادم عزاداران می‌خوانند. پزشکان و پرستارانی که برای حضور در دورهمی اجتماع عظیم مسلمانان، با عشق حضور، سختی و خستگی به جان می‌خرند و اربعین که طبل آمدن سرمی‌دهد، دلشان پر می‌زند برای اعلام حضور در کرب‌وبلا، لبیک گویی به امام حسین(ع) و خدمت.

 گمگشتگانی که به لطف حسین(ع) می‌رسند
پروین جزیره- پرستار بازنشسته
حالا چهار سالی می‌شود که جزیره افتخار خادمی و حضور در مراسم اربعین را دارد. پیش از این اما او ۱۴سال از عمر خدمتش را در مرکز درمانی هلال‌احمر ایران و در کشور دبی گذرانده است. بعد از بازنشستگی اما عشق به کار و خدمت باعث شد به شکل دیگری، در صحنه حضور داشته باشد و به خدمت بپردازد. خودش به ما می‌گوید: «قبل از این خودم به صورت شخصی، با کاروان راهی عراق می‌شدم.» در همین سه سال حضور بود که پرستار بازنشسته، با حس خوشی آشنا می‌شود. او از لمس نیرو و انقلاب الهی می‌گوید، از این که حضور در فضایی مانند عراق و جمع شدن، اجتماع عظیم مسلمانان امکان‌پذیر نیست، جز با لطف الهی. درست است که پروین پرستار است و به خاطر تخصصی که دارد، در مراسم اربعین حاضر می‌شود، او اما تخصص‌های دیگری هم دارد. به خاطر سال‌ها زندگی و کار در دبی، می‌تواند به عربی، انگلیسی و اردو صحبت کند و همین توانایی، باعث شده او در ارتباط با دیگران موفق‌تر عمل کند. جزیره خاطره جالبی هم از این ارتباط دارد و می‌گوید:‌ «یک سال، پسر خیلی تنومندی را که حالش خیلی بد بود، به مرکز ما آورده بودند. پسر به کما رفته بود.» بیمار را سریع به بخش اورژانس، جایی که جزیره در آنجا شیفت کاری‌اش بود، می‌برند. پرستار کارکشته، سریع دست به کار می‌شود و با تزریق سرم و آمپول عملیات احیا را شروع می‌کند. او می‌گوید که چند ساعتی را برای احیا وقت گذاشته و در تمام مدت، با او عربی صحبت می‌کرده است؛ درنهایت او را نیمه‌هوشیار به مرکز مجهزتری می‌برند. جزیره تعریف می‌کند که چند ساعت بعد اما آن جوان با پای خود برای تشکر نزد او بر می گردد: «تعریف کرد که در مرکز عراقی هیچ کاری برایش نکرده بودند و هر چه اتفاق افتاده، آن چیزی بود که ما برایش انجام داده بودیم.» البته پرستار مترجم داستان ما می‌گوید که صحبت‌های امیدبخش او هم بی‌تاثیر نبوده است و اطمینان روحی و آرامشی که در زمان معالجه با بیمار برقرار کرده، نقش مهمی داشته است. جزیره معتقد است که برای معالجه بیماران هم درمان جسمی می‌کند و هم درمان روحی. او داستان‌های جالبی از حضورش در کربلا دارد و یکی از آنها هم به دو سال پیش برمی‌گردد، به زمانی که یک پاکستانی را که به زبان اردو صحبت می‌کرد به چادر درمانی آنها آوردند. او توضیح می‌دهد: «این جوان به شدت ناآرام بود، و حالت عجیبی داشت.

با این که ۲۰ سال داشت، اما با کسی هم‌صحبت نمی‌شد.» جزیره سعی می‌کند که با این جوان ارتباط برقرار کند.

اتفاقی که البته خیلی کند پیش می‌رود، اما درنهایت با کمک چند جوان پاکستانی دیگر، متوجه می‌شود که این جوان گم شده و از خانواده دور افتاده است. آرام کردن او و درنهایت به خانه رساندنش کارهای بعدی آنها می‌شود. او تاکید می‌کند که ارض کربلا، ارض پیداکردن گمگشتگان‌است.

حلقه عشق امام حسین(ع)
رضا افشار-متخصص داخلی و فوق‌تخصص نفرولوژی
 پزشک متخصص داخلی، ده سالی می‌شود که در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کند. سال‌ها قبل اما او به عنوان یک زائر و نه یک خدمات‌رسان، در عراق حاضر می‌شد. با دعوت جمعیت هلال‌احمر، در منطقه حاضر و به قول خودش، خاک عراق و عشق به سالار شهیدان او را هر سال به ارض کربلا فرا می‌خواند. افشار می‌گوید: «جاذبه این خاک طوری است که در هر لباسی و از هر منطقه‌ای، در روزهای عزاداری، ناخودآگاه به طرف حرم(ع) جذب می‌شوی.» افشار توضیح می‌دهد وقتی اربعین نزدیک می‌شود، دلش مانند پروانه‌ای پر می‌زند برای حضور در مراسم عزاداری و خدمت به عاشقان حسینی(ع). او البته می‌گوید که به عنوان یک متخصص داخلی در عراق حاضر می‌شود و جنس خدمات‌رسانی به زائران، در قبل از شروع مراسم اربعین و بعد از آن متفاوت است. او می‌گوید:‌ «قبل از مراسم، بیماران با علائم، خستگی‌ها و کوفتگی عضلانی، عرق سوختگی و بیماری‌های گوارشی به ما مراجعه می‌کنند.» بعد از برگزاری مراسم عزاداری، به جز بیماری‌های پوستی و گوارشی، پانسمان زخم‌ها و جراحت و نیز درمان نارسایی‌های کلیوی که در مراسم تشدید شده، از بیماری‌ها و علائمی است که اشخاص به خاطرش به افشار مراجعه می‌کنند. هرچند که متخصص داخلی، جراحی نمی‌کند، اما از همکاران او، جراحانی هم هستند که جراحی‌های کوچک هم انجام دهند تا بیمار را نجات دهند. افشار، روزهای خاصی را در مراسم عزاداری تجربه کرده و خاطراتش از مراسم بی‌شمار است. او توضیح می‌دهد:‌ »یک بار، یک زائر با پای پیاده، خسته، کوفته و تشنه، را دیدم که راه خیلی زیادی را پیموده بود و بعد آمد جلوی چادری که ما ساکن بودیم، سلام داد، دوباره برگشت و رفت.» کار این زائر برای افشار خیلی تعجب‌برانگیز بود. همین می‌شود که از او می‌پرسند که چرا به زیارت نرفتی؟

زائر جواب می‌دهد که هر سال برای بیعت دوباره با امام(ع) به کربلا می‌آید و امسال هم مانند سال‌های قبل تنها برای بستن عهدی دوباره به کربلا مشرف شده است. داستان‌ها زیادند. داستان زنی که با چهار کودک از بصره با پای پیاده پانزده تا هفده روز را در راه بوده تا خود را برای زیارت به حرم برساند. زن تنها در خانه را بسته و با پول کرایه ماشین برگشت راهی سفر شده و در مدت زمان طولانی سفرش، غذا، استحمام و استراحت را مهمان بوده است. که از نظر افشار در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد و تنها در مراسم عزاداری سالار شهیدان روی می‌دهد و او از پسری تعریف می‌کند که انگلیسی‌زبان و شیعه شده بود و به همراه مادرش در مراسم شرکت کرده، اردو، عرب، فارس و ترکی که از نظر افشار تنها به خاطر حلقه عشق به امام حسین(ع) به هم وصل شده‌اند، وگرنه هیچ حلقه و اتفاق دیگری نمی‌تواند این سیل عظیم جمعیت را با هم همراه و هم‌قدم‌کند.

از سوریه تا عراق
علی بیات-پرستار
 داستان علی از سوریه شروع شد، از زمانی که از سال ۹۲ در سوریه حاضر شد و یک روز، در جمع پزشکان و پرستاران اعزامی به سوریه نشسته بود و شنید که همکارانش در مراسم اربعین و در پیاده‌روی اربعین و در عراق حاضر می‌شوند و به زائران خدمات می‌رسانند. همین می‌شود که او هم آمادگی خود را برای حضور در منطقه اعلام می‌کند و حالا چهار سالی می‌شود زخم زائران را می‌بندد و آنها را پانسمان می‌کند. بیات توضیح می‌دهد:‌ «کار کردن در سوریه و در مراسم اربعین شبیه به هم است.» این حس و حال فضاست که متفاوت است. هرچند علی توضیح می‌دهد در سوریه گلوله از بدن رزمنده‌هایی بیرون می‌کشد که از حرم حضرت زینب‌(س)‌ دفاع می‌کنند و کارها در عراق هم به شکل دیگری است. زائران حرم حسینی(ع) کسانی هستند که علی و همکارانش زخم جراحت‌های آنها را پانسمان و بیماریشان را درمان می‌کنند. توصیف حس خدمت به زائر حسینی(ع)‌ برای پرستار داستان ما امکان ندارد. او تنها می‌گوید هر سال منتظر است محرم فرابرسد و دوباره در چادر خدمات‌رسانی به زائران حاضر شود.

در بسیاری از مواقع، بیات و همکارانش این قدر سرشان شلوغ است که حتی نمی‌توانند سر بلند کنند و گاهی با یک سلام به طرف حرم(ع) زیارت روزانه‌شان را انجام می‌دهند. مراسم هروله و عزاداری خاص طایفه‌های عراقی از علایق بیات است و او توضیح می‌دهد همیشه در این مراسم شرکت می‌کند. حالا که اربعین آمده است، بیات و همکارانش، خود را برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین آماده می‌کنند.

*جام جم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن اربعین حسینیه پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علم الهدی تولیت مدرسه علمیه قاسم ابن الحسن و استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با مهر در تفسیر آیاتی از قرآن کریم گفت: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ نَحْنُ أَوْلِیَاؤُکُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الْآخِرَةِ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَشْتَهِی أَنْفُسُکُمْ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَدَّعُونَ؛ نُزُلًا مِنْ غَفُورٍ رَحِیمٍ».

وی در ترجمه آیات عنوان کرد: «در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگی و استقامت کردند فرشتگان بر آنان فرود می آیند [و می‌گویند] هان بیم مدارید و غمین نباشید و به بهشتی که به شما وعده داده شده است شاد باشید. در زندگی دنیا و در آخرت دوستانتان ماییم و هر چه دل‌هایتان بخواهد در [بهشت] برای شماست و هر چه خواستار باشید در آنجا خواهید داشت؛ روزی آماده ای از سوی آمرزنده مهربان است».

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی بیان کرد: این آیات دلگرمی خاصی است که خداوند متعال به مؤمنان راستین می‌دهد به خصوص مومنانی که در مصاف با دشمن درآمده‌اند و مبارزه می‌کنند. ادبیات جنگ از نگاه قرآن یک ادبیات خاص است که خداوند متعال به مؤمنان بشارت می‌دهد. در دل‌های مومنانی که در مصاف با دشمن در می‌آیند و قلب آنها مملو از مهر و محبت خداوند است دو آفت ترس و حزن و اندوه وجود ندارد. در این آیه خداوند ترس و اندوه را از دل مؤمنان برداشته است، این دو عامل شادابی، بالندگی و نشاط اجتماعی را از انسان می‌گیرد. اگر دنبال امید، شادابی و طراوت در زندگی خود و جوانان خود هستیم باید به این گزاره ملکوتی که بسیار مهم است توجه کنیم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خوف و حزن دو آفت بسیار بزرگ برای دل‌هایی است که جایگاهی برای خدا در آن وجود ندارد؛ اما دل‌های مؤمنان چون همواره محل رفت و آمد فرشتگان الهی است لذا در مصاف دشمن هم هیچ حزن و خوفی ندارند. بزرگترین عامل ایستایی یک ملت ترس و اندوه است. این دو آفت تأثیرگذار در ایستایی و توقف در مصاف با دشمن است. قرآن کریم می‌فرماید کسانی که قلب آنها مالامال از مهر خداوند است و استقامت می‌ورزد خداوند هم دل آنها را از این دو آفت تهی می‌کند.

تولیت حوزه علمیه قاسم ابن الحسن (ع) با بیان اینکه معمولاً قرآن کریم همواره برای نشان دادن اوصاف و ویژگی‌ها؛ اوصاف متضاد را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد که در مقایسه با هم بتوانیم فهم بهتری از ویژگی‌ها و اوصاف داشته باشیم، گفت: در آیات گذشته وقتی سخن از منکران و اهل لجاجت بود که برکفر پافشاری می‌کردند خداوند متعال هم آنها را به عذاب و کیفرهای مختلف تهدید کرد، اینجا سخن از مومنانی به میان می‌آورد که در ایمان خود مستحکم و ثابت قدم هستند و خداوند متعال در این آیه و آیات بعد هفت پاداش به آنان عنایت می‌کند که بیشتر نقطه مقابل کیفرهای کفار، مشرکان و اهل لجاج هستند که بر کفر خود پافشاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه چه تفاوتی بین خوف و حزن وجود دارد، عنوان کرد: بسیاری از مفسران بر این باور هستند که می‌گویند خوف و ترس مربوط به حوادث سخت و تلخی است که در آینده زندگی انسان‌ها ممکن است رخ دهد؛ اما حزن و اندوه مربوط به اتفاقات ناگوار گذشته است لذا فرشتگان به آنها می‌گویند نه از حوادث سختی که در پیش دارید و نه از گناهان گذشته یا فرزندانی که در دنیا باقی ماندند هیچ غمی به دل خود راه ندهید. در واقع فرشتگان آنها را نسبت به حوادث سختی که در دنیا و هنگام مرگ و قیامت در پیش دارند امیدوار می‌کنند و همچنین آنها را غم گناهان گذشته و فرزندانی که از آنها باقی مانده است رهایی می‌دهند که حزن و اندوهی نداشته باشند. شاید مقدم کردن خوف برحزن هم به همین ملاحظه باشد که معمولاً نگرانی‌های ما نسبت به حوادث آینده به خصوص عالم برزخ و عالم قیامت است که نمی‌دانیم در آنچه بر ما رخ خواهد داد؛ لذا خوف را مقدم کرده است که نگرانی انسان نسبت به آینده است و حزن را پس از آن بیان کرده است.
تولیت حوزه علمیه قاسم ابن الحسن ادامه داد: در بحث «کنتم توعدون» قرآن کریم تعبیر جالبی دارد که می‌فرماید اوصاف بهشت را در نظر مؤمنان بااستقامت تداعی می‌کند یعنی بهشت با همه اوصافی که در بهشت وجود دارد نعمت‌های بهشتی قصرهای بهشتی و مواهب معنوی نعمت‌های گران سنگی که قرآن می‌فرماید نعمت‌هایی که هیچکس از آنها آگاه نیست و به ذهن کسی خطور نکرده است همه اوصاف بهشت را در نظر مؤمنان با استقامت تداعی می‌کند. درباره مژده‌ای که خداوند متعال به مؤمنان و انسان‌های با استقامت می‌دهد دقیقاً در مقابل آیات قبل است که نسبت به کفار بی‌ایمان و رهبران گمراه و اغوا کننده آنها بیان کرده است که می‌فرماید دوزخ و جهنم از این گونه ناپاک‌ها انتقام می‌گیرد اما قلب مؤمنان پاک و امیدوار به رحمت پروردگار عالم پا در عرصه قیامت می‌گذارند و آنجا متنعم می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی خاطرنشان کرد: آیه می‌فرماید آنچه دل شما بخواهد آنجا فراهم است، اینجا منظور نعمت‌های مادی است و «ما تدعون» منظور عنایات معنوی همچون همنشینی با اولیا الهی و پیامبران او است. اینجا «نزولا من غفور رحیم» یعنی نعمت‌ها و رزق‌هایی است که به وسیله آن از مهمانان خاص خداوند غفور و رحیم پذیرایی می‌شود. امید که خداوند متعال همه ما را بر عمل صالح که میوه درخت ایمان است پایه‌دار و مستقیم بدارد که بتوانیم در مسیر خداوند بر انجام واجبات عمل کرده و به آنچه خداوند متعال عنایت می‌کند دست یابیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد ادعای ایمان دارند اما در این مسیر استقامت نمی‌کنند، اظهار کرد: آنها در مقابل بلاها، شهوات و حوداث افرادی سست عنصر و ناتوان هستند و رفتار مشرکانه انجام می‌دهند؛ اما در گام اول خداوند متعال ویژگی مؤمنان را بیان می‌کند کسانی که دل به خدا بستند و ایمان دارند و در این مسیر محکم هستند و رنگ زندگی خود را به رنگ الهی درآوردند. امیر مؤمنان امام علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند «حالا که شما گفتید در قلب ما خدا جای دارد و پروردگار ما الله است بر سر این سخن خود پایمردی کنید و بر انجام دستورات قرآن و طریق پرستش شایسته خداوند استقامت کنید و از دایره فرمان خداوند خارج نشوید، بدعت نگذارید و با احکام خداوند مخالفت نکنید» در فرمایش دیگری حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند «برخی این سخن را گفتند که پروردگار ما الله است اما اکثر آنها کافر شدند؛ اما کسی که این سخن را بگوید و همچنان بر آن استقامت و پایمردی کند تا مرگ او برسد او از کسانی است که در این امر استقامت کرده است». در جای دیگر پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «بگو پروردگار من الله است و بر این گفته خود استقامت بورز». در ۸ سال دوران دفاع مقدس و ۸ سال دفاع از حرم و امروز در غزه مؤمنان مقابل ارتش خونریز و سفاک رژیم جعلی صهیونیستی، بمب‌های یک تنی آمریکایی و اروپایی مردانه ایستادگی کردند و پس از ۶ ماه هنوز استقامت و مقاومت می‌کنند تا جایی که خبرنگاران مختلف جهان غرب و سیاستمداران آنها به این نتیجه رسیدند که جنگ با حماس یک اشتباه استراتژیک و اشتباه راهبردی برای صهیونیست‌ها بود و احساس خطر قطعی برای زوال و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی بیان کرد: از مهمترین دستاوردهای ایمان آن است که مؤمنان هواره همنشین فرشتگان الهی می‌شوند که لذا نه خوف و نه حزنی بر دل آنها نازل می‌شود در سومین مرحله خداوند می‌فرماید چون در قلب آنها ایمان وارد شده و خوف و حزن ندارند به آنها به بهشتی بشارت می‌دهد که وعده داده شده است. همچنین در بشارتی دیگر می‌فرماید ما در زندگی دنیا و آخرت یاران و مددکاران مؤمنان هستیم و آنها را حفظ می‌کنیم و تنها نمی‌گذاریم تا وارد بهشت شوند. در پنجمین بشارت می‌فرماید در بهشت برای شما آنچه از عنایات خداوند و آنچه درخواست بکنید بدون هیچ قید و شرطی فراهم است. در ششمین بشارت این است که نه تنها نعمت‌های مادی برای شما فراهم است بلکه به نعمت‌های معنوی آنچه دلخواه شما هست می‌رسید. دیدار رسول الله (ص)، امیرمومنان امام علی (ع)، امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) نعمت‌های معنوی هستند. هفتمین بشارت و مژده این است که می‌فرماید شما در آن زمان مهمان خاص خداوند هستید در بهشت برین الهی مهمان خاص خداوند هستید و همه نعمت‌ها به عنوان پذیرایی میزبان از مهمان گرامی به مؤمنان ارزانی می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در این آیات چند نکته اساسی وجود دارد، ابراز کرد: یکی اینکه قرآن کریم می‌فرماید؛ نزول فرشتگان بر دل‌های مؤمنان در چه زمانی است آیا هنگام مرگ است یا هنگام ورود به قبر است یا هنگام زنده شدن در فردای قیامت است، در چه زمانی فرشتگان رحمت الهی بر آنها نازل می‌شود. چند دیدگاه وجود دارد برخی می‌گویند هنگام مرگ، برخی آن را هنگام ورود به قبر می‌دانند و برخی می‌گویند هنگام زنده شدن است؛ اما آنچه نشان می‌دهد این است که این بشارت موقت نیست و بشارت همیشگی است و ما نمی‌توانیم این بشارت خداوند را به یک مرحله هنگام مرگ یا هنگام ورود به محشر مقید کنیم. چون آیه هیچ قید و شرطی ندارد با عنایت به آیه بعد از آنکه قرآن کریم می‌فرماید «ما همراهان شما هستیم و در زندگی دنیا و آخرت شما را تنها نمی گذاریم» شاید همراهی فرشتگان شامل افراد و مومنانی است که در دنیا زنده هستند از حضور فرشتگان بهره‌مند می‌شوند و هم ایامی که از دنیا می‌روند و مرگ آنها فرا می‌رسد و هم فردای قیامت عنایت فرشتگان شامل حال آنها می‌شود.

کد خبر 6081053

دیگر خبرها

  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است
  • برنامه های هفته کار وکارگر در آذربایجان غربی
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • عکس/حضور شخصیت ها در مراسم ترحیم «پرویز داوودی»
  • حضور کاظم صدیقی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی (عکس)
  • جشن عبادت فرشتگان کوچک در گچساران
  • جشن عبادت فرشتگان کوچک در گچساران 
  • گوشه‌هایی از راهپیمایی مردم کشورمان در حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم و تصاویر