Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@10:05:57 GMT

۱۰ گانه‌ای برای حضور زنان در آزادی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۷۸۸

۱۰ گانه‌ای برای حضور زنان در آزادی

۱-درها باز شد، آسمان آن سوی آزادی شبیه آسمان این سو بود، جمعیت با جیغ و سوت و بوق وارد می شدند؛ بعضی اما اشک می ریختند، انگار آزادی فراتر از تحملشان بود.

۲-به محض دیدن مستطیل سبز خودم هم یکه خوردم. خیلی با تصویر تلویزیون فرق داشت هر چند من شیفته فوتبال نبودم و نیستم.

۳-جمعیت زنان چادری کامل به چشم می‌آمد اما برخی حتی تا گل چهاردهم هم واکنش نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در میان زنان چادری حتی بوقچیان هیجان زده نیز دیده می شدند.   

۴-کسانی که مسئول حفظ نظم بودند، تا پایان بازی پشت به زمین و رو به تماشاگران ایستادند و ۹۰ دقیقه بازی زنان را دیدند.

۵- نکته جذاب ماجرا این بود که ورزشگاه بروها سفارش کردند پاور بانک نبرید، آب معدنی نبرید، سیم شارژر هرگز اما اصلا گشتنی در کار نبود؛ می‌پرسیدند در کیفت چه داری؟ اعلام می‌کردی و با شنیدن عبارت برو خوش بگذره، می‌گذشتی.

۶-تصویر بدیعی که هیچ گاه بین مردان تماشاگر دیده نمی شود، برخی زنان بچه به بغل بودند. این بدان معناست که احساس امنیت در آزادی بالا بود.  

۷-آنچه همه مخالفان باید در نظر بگیرند این است که این جمعیت ۹۰ دقیقه پرچم ایران را در دست داشتند و نام ایران را فریاد زدند.

۸-وقتی دوربین ها از زمین به سوی تماشاگران برمی گردند یک معنا بیشتر ندارد، حاشیه از متن مهمتر شده است. اصلا بحران امروز ما مهمتر شدن حواشی از متن است.

۹-شادی لحظه ای که تیم ملی به سمت جایگاه زنان آمدند از گل اول هم بیشتر بود. شاید بتوان آن را تاریخی‌ترین لحظه ورزش ایران دانست.

۱۰-کسی منقلب نشد، تیم ملی به یمن ورود زنان، آزادی را گلباران کرد، ۱۴ گل در ۹۰ دقیقه، یعنی هر شش و نیم دقیقه یک گل. زنان صندلی ها را تمیزتر از وقتی تحویل گرفتند، تحویل دادند و این است معجزه برابری، تجربه بدیعی بود، من که فوتبالی نیستم احتمالا تا اطلاع ثانوی یک استادیوم بروی حرفه‌ای خواهم بود.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1309734

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجموعه ورزشی آزادی تیم ملی فوتبال ایران کامبوج ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران پیاده روی اربعین اربعین دونالد ترامپ کردهای سوریه سینمای ایران باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزیلی ها به دنبال تنبیه دنی آلوز؛ مجسمه اش را جمع کنید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از سال‌ها درخشش دنی آلوز برای تیم ملی برزیل و همچنین ‏درخشش او در فوتبال اروپا اهالی شهر زادگاه او ژوازیرو مجسمه دنی را در این شهر ‏نصب کردند تا یاد بزرگترین ستاره فوتبال این شهر زنده نگه داشته شود.‏

بنابر روایت ورزش سه، ولی حالا که دنی آلوز در سراسر دنیا بدنام شده عده‌ای از فعالان برزیلی با ارسال ‏درخواستی به دادگاه شهر ژوازیرو از قاضی خواستند مجوز حذف مجسمه آلوز را صادر ‏کند. این عده از فعالان معتقدند حضور مجسمه او در این شهر به معنای توهین به زنان ‏و مقام زن خواهد بود. ‏

سخنگوی این فعالان برزیلی گفت: "من از طرف خودم حرف نمی‌زنم بلکه نماینده زنان ‏شهر ژوازیرو هستم. ما به دنبال جامعه‌ای هستیم که تجاوز در آن جایی ندارد. در ‏کشوری مثل برزیل و در شهری مثل شهر ما نباید فرهنگ تجاوز تقدیس شود. دنی آلوز ‏جایگاه خود به عنوان قهرمان ملی را از دست داده و مجسمه‌اش نباید در این شهر ‏باشد". ‏


دادستانی شهر ژوازیرو رسما اعلام کرد که شکایت و درخواست این گروه از اهالی شهر را ‏دریافت کرده و آن را به دادگاه ارسال کرده است. ‏

دنی آلوز به جرم تجاوز در اسپانیا دادگاهی شده و در فوریه ۲۰۲۲ به چهار سال و شش ‏زندان محکوم شده است. او بعد از نزدیک به دو سال حضور در حبس دوشنبه هفته ‏گذشته با پرداخت وثیقه یک میلیون یورویی از زندان آزاد شد. ‏

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889089

دیگر خبرها

  • رنار: آماده حضور در جام جهانی 2026 هستم
  • برزیلی ها به دنبال تنبیه دنی آلوز؛ مجسمه اش را جمع کنید!
  • فیفادی شیرین خارجی‌های لیگ برتر؛ درخشش سرخابی‌های ازبک‌ و تاریخ‌سازی یک پرسپولیسی
  • دو رویداد مهم برای فوتسال زنان ایران/ رویایی که به حقیقت پیوست
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی زنان در سال جدید
  • فیروزه محمدزمانی؛ پرواز بانوی تاریخ ساز از زمین به آسمان | آن هایی که از دست دادیم
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • جمعیت صدهزار نفری‌ امروز آزادی نشان دهنده هویت مردم ایران است
  • تصاویر پرشور میهمانان امام حسن (ع) در ورزشگاه آزادی | استادیوم پر از جمعیت شد
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد