Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@05:15:32 GMT

پاسخ فوری دولت عراق به ضرب الاجل مرجعیت عراق

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۷۹۹

پاسخ فوری دولت عراق به ضرب الاجل مرجعیت عراق

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق روز شنبه بیانیه‌ای درباره «کمیته عالی تحقیق» مربوط به وقایع همراه با تظاهرات اعتراض آمیز اخیر در این کشور صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در پاسخ به خطبه روز جمعه مرجعیت دینی و به منظور تکمیل تحقیق‌های جاری، دولت یک کمیته عالی تحقیق را تشکیل داده است که مرکب از وزارتخانه‌های ذیربط، دستگاه‌های امنیتی و نمایندگانی از شورای عالی قضایی، مجلس نمایندگان و کمیسیاری حقوق بشر است تا به نتایج عینی و مشخصی دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، دفتر نخست وزیر عراق افزود: این کمیته قصد دارد عاملان (عاملان کشتار و خونریزی در جریان اعتراضات اخیر) را به دستگاه قضایی ارجاع دهد تا عادلانه مجازات شوند و تعقیب، بازداشت و  دادرسی و محاکمه  آنها فارغ از هر گونه وابستگی و مواضعشان بی طرفانه صورت گیرد.

شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق در نماز جمعه روز جمعه این شهر با قرائت بیانیه‌ای تاکید کرد باید ظرف مدت معین و برای مثال دو هفته عوامل کشتار تظاهرات‌کنندگان اعتراضات اخیر مشخص و تعقیب قضایی شوند.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به اعتراضات هفته اخیر در بغداد و چندین استان دیگر و کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی از معترضان و نیروهای امنیتی کشف عاملان و تعقیب و مجازات قضایی آنان را خواستار شد. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد بیشتر قربانیان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه زنان و کودکان بوده‌اند و در صورت تشدید حملات رژیم اشغالگر به این باریکه، خطر کشتار غیرنظامیان و آوارگی مضاعف فلسطینی‌ها افزایش می‌یابد.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: «فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز مجموعه حملات اسرائیل علیه رفح در روزهای گذشته را محکوم کرد؛ حملاتی که بیشتر به کشته‌شدن زنان و کودکان منجر شده است. او بار دیگر نسبت به حمله‌ای تمام‌عیار علیه این منطقه هشدار داد، منطقه‌ای که ۱.۲ میلیون فلسطینی به‌اجبار به آن پناه آورده‌اند.»

بر اساس این بیانیه، چنین حمله‌ای تنها به کشتار بیشتر و آوارگی مضاعف منجر شده و جنایات بین‌المللی بیشتری به همراه خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، در حملات رژیم صهیونیستی به رفح در ۱۹ و ۲۰ آوریل دست‌کم ۳۳ فلسطینی کشته شدند که ۲۲ تن از آن‌ها زن و کودک بودند.

تورک در این بیانیه گفت: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته یا مجروح می‌شود. آن‌ها بر اساس قوانین جنگی مصونیت دارند؛ اما در نهایت همین کودکان هستند که بهای این جنگ را پرداخت می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • فوری | گلزن پرسپولیس رسما محروم شد
  • فوری: دانیال اسماعیلی‌فر محروم شد!
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • فوری: احضار دوباره سیدحسین حسینی به کمیته انضباطی
  • فوری: احضار سیدحسین حسینی به کمیته انضباطی