Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:59:34 GMT

آب شرب موردنیاز زائران تامین شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۱۳۰

آب شرب موردنیاز زائران تامین شده است

به گزارش ایرنا، زائران اربعین حسینی در فاصله شهر قصرشیرین تا پایانه مرزی خسروی باید توسط اتوبوس جابجا شوند، از این رو در این مسیر هیچ موکب و شبکه آبرسانی برای زائران در نظر گرفته نشده؛ با این حال روز گذشته ازدحام جمعیت زائران در مسیر مرز خسروی باعث شد تا عده ای از رائران پیاده این مسیر را طی کنند که به دلیل کمبود آب آشامیدنی و گرمای هوا با مشکل روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه که مسئولیت تامین آب آشامیدنی زائران در بخشی از مسیر را بر عهده دارد، گفت: به منظور برطرف کردن مشکل آب رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۶ دستگاه تانکر آب را از راهی کرده ایم که تاکنون چهار دستگاه در مسیر موردنظر مستقر شده اند.

«علیرضا تخت‌شاهی» با بیان اینکه دیگر تانک ها در ترافیک مسیر هستند و تا پایان وقت امروز کاملا مستقر می شوند، گفت: در مجموع شرکت آبفا شهری ۲۵ دستگاه تانکر را در طول مسیر تردد زائران اربعین حسینی مستقر کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از زائران محدوده سه راه نصرآباد تا قصرشیرین را نیز به صورت پیاده طی می کنند، گفت: در این مسیر نیز تانکرهای سیار برای زائرانی که پیاده تردد می کنند، مستقر شده اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری عنوان کرد: به منظور خدمات‌دهی بهتر به زائران اربعین حسینی و حفظ سلامت آنان در گرمای هوا آب خنک در مسیر منتهی به خسروی توزیع می شود.

تخت‌شاهی افزود: براساس قراردادی که با کارخانه یخ بسته شده است، قالب های یخ بزرگ در ۱۶ تانکر طول مسیر قصرشیرین تا خسروی قرار می گیرد تا آب شرب مصرفی خنک شود.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه به درخواست مسئولان عراقی متوقف و از دوشنبه پانزدهم مهرماه از سرگرفته شد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

۹۶۱۲/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین اربعین حسینی عراق کربلا خسروي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اورژانس استان اصفهان در شب‌های قدر

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از آماده‌باش و استقرار واحدهای امدادی اورژانس در شب‌های قدر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن زمانی در جمع خبرنگاران از آمادگی اورژانس اصفهان در شب‌‌های قدر خبر داد و اظهار داشت: واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به منظور تامین سلامت مراسمات شب‌های قدر از شامگاه دهم فروردین ماه مصادف با اولین شب از این ایام مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه  واحدهای امدادی اورژانس برای پوشش امدادی در تمامی شب‌های قدر آماده‌باش و مستقر هستند، افزود: در شب‌های قدر واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان در تمامی شهرستان‌های استان آماده امدادرسانی به شب زنده‌داران هستند.

کاهش 13 درصدی ماموریت‌های اورژانس 115 استان بوشهرکمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به نمونه‌ای از این استقرارها در مرکز شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: یک واحد امدادی آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک واحد امداد موتوری و دو تیم پیشرو در جمعیت برای پوشش امدادسلامت مراسم لیالی قدر در گلستان شهدای اصفهان به عنوان یکی از پر جمعیت‌ترین مکان‌های برگزاری مراسمات شبهای قدر، مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: استقرار این واحدهای امدادی از ساعت 21:30 تا پایان برگزاری مراسم ادامه می‌یابد، همچنین 12 نفر از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان برای پوشش امداد سلامت لیالی قدر در گلستان شهدای اصفهان حضور یافته و به شرکت کنندگان در این مراسم خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/170 

دیگر خبرها

  • آمادگی اورژانس استان اصفهان در شب‌های قدر
  • ۲۷ آتش نشان در ۹ نقطه کرج مستقر می‌شوند
  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزو‌های مددجویان
  • سیستان و بلوچستان میزبان بیش از ۲ هزار نفر مسافر ورودی نوروزی در ۲ روز شد
  • کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین