Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@15:31:21 GMT

غذا خوردن آگاهانه، رمز موفقیت کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۱۸۳

غذا خوردن آگاهانه، رمز موفقیت کاهش وزن

به گزارش ایکنا؛ اضافه وزن و کم تحرکی یکی از مهمترین نگرانی های بهداشت و سلامت در همه کشورهای دنیا در نظر گرفته می شود و هر ساله هزینه های اجتماعی و مالی بسیاری را بر جوامع بشری تحمیل می نماید. اما می توان این مساله را با مدیریت صحیح تغذیه و تغییر شیوه زندگی کنترل نمود. یکی از بهتــرین روش های که می توان بمنظور این مساله در نظر گرفته شود، "غذا خوردن آگاهانه" می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذا خوردن آگاهانه نوعی تکنیـک است که به شما کمک می کند تا بتوانید بر روی عادت های غذایی خود کنترل داشته باشید. چندین تمرین برای تقویت این مهارت در نظر گرفته شده است:
1- در لیست خرید خود به ارزش سلامتی هر خوراکی دقت نمایید و از خرید آنی جلوگیری نمایید. در سبد خرید خود مواد غذایی تازه را در نظر بگیرید و از خرید غذاهای فرآوری شده خودداری نمایید.
2- با اشتها بر سر میز غذا حاضر شوید اما نگذارید که زیاد گرسنه بشوید. چرا اگر بسیار گرسنه باشید در آن صورت مـعده خود را با هر چیزی که می بینید پر می کنید و اولویت شما به جای لذت بردن از غذا، پر کردن خلا معده می باشد.
3- میزان وعده غذایی خود را کاهش دهید و هنگام سرو غذا از بشقاب کوچکتری استفاده نمایید اما می توان تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید.
4- از غذای خود لذت ببرید و زمان کافی به آن اختصاص دهید.
5- از حس های پنجگانه خود در غذا خوردن استفاده نمایید و به رنگ، بافت، رایحه و عطر و حتی صدای غذاهای مختلف توجه کنید. زمانی که غذا را می جوید سعی کنید همه مواد تشکیل دهنده آن به ویژه ادویه ها را شناسایی کنید.
6- غذا را به اندازه کم در دهان خود بگذارید زیرا با دهان پر تشخیص مزه غذا کار دشواری است.
7- غذا را بطور کامل بجوید تا بتوانید مزه و ماهیت غذا را بچشید. ممکن است مجبور شوید هر لقمه را 40-20 بار بسته به نوع غذا بجوید.
8- آرام غذا بخورید. برای تقویت این تکنیک می توان با دستی که معمولا با آن کار نمی کنید غذا میل نمایید. کارشناسان توصیه می نمایند که حداقل 5 دقیقه به آگاهانه غذا خوردن اختصاص دهید.

 

دکتر مونا عزیزی
استاد دانشگاه علوم و تحقیقات

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: غذا خوردن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به فضا پرتاب کرد.
این ماهواره با موفقیت در مدار قرار گرفت.
ماهواره Yunhai-۳-۰۲ عمدتاً برای انجام وظایفی مانند کاوش اتمسفر و محیط دریایی، کاوش محیط فضایی، پیشگیری و کاهش بلایا و آزمایش‌های علمی استفاده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خوردن چه غذاهایی در ماه رمضان بوی بد دهان را افزایش یا کاهش می‌دهد؟
  • ٨ کیلو کاهش وزن با خوردن روزانه این نوع سرکه
  • چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟
  • چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
  • می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد
  • سعه‏ صدر اولین شرط موفقیت
  • چرا مردم ایران برای کار به عراق می‌روند؟ پاسخ تلخ یک مسئول
  • چه طور می‌توانیم مصرف قند و شکر را به حداقل برسانیم؟
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست