Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:28:50 GMT

شهر هوشمند یک الزام است نه امکان

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۲۴۰

شهر هوشمند یک الزام است نه امکان

رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، با بیان اینکه شهر هوشمند یک الزام است نه امکان و انتخاب، گفت: افق شهر هوشمند یعنی فراهم شدن محیط زندگی سلامت و شاد، شهروند توانمند، مدیریت کارآمد و اقتصادی پویا.

به گزارش ایسنا، لیلا دودمان شنبه ۲۰ مهر در جمع خبرنگاران گفت: امروزه با گسترش تکنولوژی، تغییر مدل‌ها، توقعات مردم از شهر و شهرنشینی و با افزایش تعاملات جهانی از طریق سیستمهای مجازی، نیاز به هوشمندسازی هر روز بیشتر از قبل احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شیراز را قطب الکترونیک و فناوری اطلاعات در کشور دانست و افزود: با توجه به هدف نهایی مدیریت کلان شهری، بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه شهری پایدار، باید به سوی ایجاد شهر هوشمند گام برداریم.

عضو شورای شهر شیراز، ضمن بیان اینکه امروز شهر هوشمند یک الزام است نه یک امکان، خاطرنشان کرد: امروز هوشمندسازی شهری و ایجاد شهر الکترونیک به عنوان راهکار بی‌بدیل حل معضلات شهری مورد توجه شهرسازان و مدیران شهری است، زیرا این روش با هدف صرفه‌جویی در منابع، زمان و انرژی برای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان انجام می‌شود. 

دودمان ادامه داد: نیازهای مردم در هوشمندسازی شهرها باید در ۲ سطح خرد و کلان در نظر گرفته شود و در این راستا نیاز است که اطلاعات در زمان درست به دست مسئولان مربوطه برسد.

وی افزود: اقتصاد هوشمند، شهروند هوشمند، حمل ونقل و جابه‌جایی هوشمند، زندگی هوشمند، حکمرانی هوشمند و محیط هوشمند ارکانی هستند که در پیاده‌سازی شهر هوشمند با هدف غایی نقش بسزایی دارند.

عضو شورای شهر شیراز، همکاری علمی، جهانی و ملی، بهره‌وری، نوآوری و کارآفرینی، جامعه همه شمول (سالمند، کودک و...)، خلاقیت، آموزش مبتنی بر علوم روز، دسترسی از طریق مدلهای مختلف حمل ونقل، حمل ونقل پاک و ITS، فرهنگ سرزنده و فعال، تقویت ایمنی و امنیت، تقویت زندگی سالم، دولت الکترونیک و ICT، شفافیت و دسترسی داده‌های ملی، سیاست بر اساس عرضه و تقاضا، ساختمان‌های سبز ، انرژی سبز و برنامه ریزی سبز را  اجزای ارکان ذکر شده عنوان کرد.

دودمان ابراز امیدواری کرد، با کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شیراز و کمیته‌های راهبردی زیر مجموعه و همکاری شهرداری، شیراز به عنوان شهر هوشمند برتر کشور معرفی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شيراز شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید کاظمی با قدردانی از تلاش های اداره کل بازرسی وزارت بهداشت به عنوان متولی سامانه اطلاعات دارویی کشور گفت: در صورت عدم دسترسی مردم  به این سامانه اصلاً جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه داروهای کمیاب در سامانه و اپلیکیشن تیتک (TTAC)  قابل جست‌وجو بوده و کاربران می توانند به داروی مورد نظر از نزدیکترین داروخانه دسترسی پیدا کنند.

وی  در توضیح بیشتر افزود: در نرم‌افزار تلفن همراه سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت که به TTAC معروف است و از طریق سامانه و بازار امکان دسترسی دارد، قسمتی  با عنوان  داروهای کمیاب وجود دارد که البته به زودی به جست‌وجوی فرآورده‌های سلامت‌محور تغییر نام پیدا می‌کند. در این بخش امکان جست‌وجوی دارو میسر است.     

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو بیان کرد: هر فرد می‌تواند نام برند یا ژنریک داروی مدنظر خود را با توجه به مختصات جغرافیایی خود جست‌وجو کرده و نرم افزار نزدیک‌ترین داروخانه ای که آخرین استعلام از آن فرآورده را داشته است، پیشنهاد می‌دهد و این امر از سردرگمی فرد متقاضی برای جست‌وجوی دارو  جلوگیری می‌کند.  

به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو، این روش درباره راهِ یافتن شیر خشک هم مصداق دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • تعالی مدیریت شهری در سایه همدلی و تعامل / تلاش شهرداری شیراز برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردمی»
  • فضای ذخیره‌سازی گلکسی واچ ۷ احتمالاً دو برابر می‌شود