Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:33:40 GMT

تندباد قصرشیرین را در نوردید

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۲۶۰

تندباد قصرشیرین را در نوردید

امیر پرویز نجفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد در این منطقه از صبح امروز آغاز شده و به صورت لحظه ای در حال وزیدن است.

وی اظهارداشت: هم اکنون دمای هوا در قصرشیرین ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار موجود هوا نیز پنج هزار متر است.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از روز دوشنبه شاهد کاهش چهار تا ۶ درجه ای دمای هوای شبانه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می‌شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی قصرشیرین گرد و غبار کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صد‌ها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان

 منابع خبری می‌گویند افزایش میزان کنترل‌ها در مناطق مرزی آلمان طی ماه‌های اخیر ظاهرا تأثیرگذار بوده است.

«نانسی فزر»، وزیر کشور آلمان تغییر قوانین و اجرای سیاست‌های سختگیرانه پیرامون امور مهاجرت و پناهندگی را موفقیت‌آمیز توصیف کرده است.

او روز گذشته (شنبه) به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای «فونکه» گفت: ما در جریان کنترل‌های مرزی خودمان از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون ۷۰۸ قاچاقچی انسان را دستگیر و در ۱۷ هزار و ۶۰۰ مورد نیز از ورود غیرقانونی به کشور جلوگیری کرده‌ایم.

فزر در این زمینه همچنین از کاهش ۲۰ درصدی میزان درخواست‌های پناهندگی در بازه زمانی مذکور در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

افزایش کنترل‌های مرزی

وزیر کشور آلمان اواسط ماه اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) در واکنش به افزایش چشمگیر شمار ورود پناهجویان به این کشور به طور موقت دستور ایجاد پست‌های ثابت کنترل را در مناطق مرزی کشورش با لهستان، جمهوری چک و سوئیس داده بود. این تدابیر در حالی اتخاذ شده‌اند که کنترل‌ها در مرز اتریش از سال‌ها پیش برقرار بوده است.

به گزارش دویچه وله، مقامات می‌گویند کنترل‌های مذکور تا اواسط ماه ژوئن سال جاری (۲۰۲۴) ادامه خواهند داشت. فزر پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در بحبوحه مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که در ماه ژوئن سال جاری به میزبانی آلمان آغاز خواهد شد، حجم کنترل‌ها در تمام مرز‌های آلمان افزایش خواهد یافت.

وزیر کشور آلمان در مورد امور مربوط به پناهندگی همچنین به اخراج سریع‌تر و نیز تصمیم بر تسریع در فرآیند پناهندگی که توسط دولت این کشور اتخاذ شده است، اشاره کرد.

او همچنین تاکید کرد ارائه کارت پرداخت برای پناهجویان به جای دادن پول نقد به آنها، باعث جلوگیری از استفاده از بودجه دولتی آلمان برای پرداخت پول به قاچاقچیانی خواهند شد که آنها را به آلمان آورده‌اند یا قرار است بستگانشان را به این کشور بیاورند.

فزر یادآور شد: ما به افرادی که باید از زندگی آنها در مقابل جنگ، شکنجه و قتل محافظت شود، کمک می‌کنیم. اما واضح است کسی که به این حمایت نیاز ندارد، نمی‌تواند به آلمان بیاید و یا باید خیلی سریع‌تر آلمان را ترک کند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد
  • بارش باران و تندباد در هرمزگان
  • ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها
  • اصول ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • دستگیری صد‌ها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • ظرفیت‌های چندگانه قصرشیرین می‌تواند بسترساز شکل‌گیری یک منطقه آزاد ممتاز باشد