Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تولید و کاشت یک میلیون و ۷۰۰ اصله نهال در مراتع استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، تاج‌قلی فرهنگ‌دوست ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: صندوق توسعه ملی برای مقابله با بیابان‌زایی و جلوگیری از گسترش کانون ریزگردها در استان اعتباراتی را برای احیای مراتع اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فقر پوشش گیاهی در مراتع سبب فرسایش خاک و ایجاد کانون‌های ریزگرد می‌شود. برای همین احیای مراتع با مشارکت مرتعداران و بهره‌برداران از مهم‌ترین برنامه‌ها در این بخش است.

رئیس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک میلیون و 700 هزار اصله نهال مرتعی در استان تولید و توزیع شد.

وی ادامه داد: در این مرحله نیز 800 هزار اصله نهال برای اصلاح و احیای مراتع بین بهره‌برداران توزیع می‌شود.

بالغ بر 350 گونه گیاهان دارویی در مراتع استان خراسان شمالی وجود داردآیا وسعت مراتع کشور کاهش پیدا کرده است؟کشت گیاهان دارویی در 10 هزار هکتار از مراتع عشایر پیگیری می‌شود‌

فرهنگ‌دوست اظهارداشت: این نهال‌ها در یک‌هزار و 600 هکتار با مشارکت افراد بومی، مجریان طرح‌های مرتعداری و شرکت‌های تعاونی مرتعداری واتحادیه مرتعداران کاشته خواهدشد.

وی از ایجاد مراتع خصوصی در استان هم حمایت کرد و گفت: متقاضیانی که زمین‌های کشاورزی کم‌بازده در اختیار دارند می‌توانند اراضی خود را تبدیل به مراتع خصوصی کنند. منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز نهال رایگان مرتعی در اختیار این متقاضیان قرار خواهد داد.

رئیس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: احیای مراتع علاوه بر جلوگیری از فرسایش و گسترش کانون ریزگردها سبب تولید علوفه و توسعه دامپروری در استان می‌شود.

انتهای پیام/ز                                                                                                                                                                

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گلپایگان در آئین درختکاری در شهر گلشهر گلپایگان از کاشت هزار اصله نهال در منطقه کوه دوتو در شهر گلشهر خبرداد و گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال، هزار اصل نهال توت و سنجد و اقاقیا تحویل شهرداری گلشهر شد.
محمد اسماعیل توسلی افزود: در مرحله نخست ۲۰۰ اصله نهال از گونه سنجد و توت در منطقه کوه دوتو شهر گلشهر کاشته شد.
وی گفت: سهم شهرستان گلپایگان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته ۱۷۵ هزار اصل نهال بود که تاکنون حدود ۷۰ هزار نهال توزیع و کاشت شده است.
مصطفی محمودی، شهردار گلشهر هم در این آیین گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری گلشهر ایجاد پارک کوهستانی در شهر برای تفریح مردم بود و در همین راستا هزاراصله نهال سنجد و توت در تپه‌های کوه دوتو شهر گلشهر با هدف ایجاد پارک جنگلی کاشته می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان