Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:46:15 GMT

ایلام در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۴۳۰

ایلام در هفته ای که گذشت

به گزارش ایرنا، انتخاب عکس هنرمند ایلامی در زمره ۱۰ عکس برتر جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس، ممنوعیت عبور خودروهای کاپوتاژ و کامیون‌های حامل تجیهزات موکب داران برای انتقال به عراق از طریق مرز مهران، برگزاری ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا، اهتزاز پرچ حرمین شریفین امام رضا و امام حسین(ع) در حد فاصل مرز مهران و زرباطیه، آغاز به کار تونل راه کربلا که به علت مشکل روشنایی و تهویه به زیر بار ترافیک نرفته بود و زیرگذر ارغوان برای تردد زائران اربعین، کمبود آب در مواکب مستقر در ۲ طرف مرز مهران به علت ازدحام جمعیت، آغاز پروازهای هوایی ایلام به نجف و ثبت تردد یک میلیون زائر از مرز مهران از ابتدای ماه صفر تا روز جمعه را می‌توان از مهمترین وقایع استان ایلام در هفته گذشته برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هفته استان ایلام محل تردد مسئولان ارشد کشوری و لشکری بود از جمله این سفرها می‌توان به حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی سردار حسین اشتری، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، معاون سیاسی وزیر کشور با محوریت انتخابات، رئیس بنیاد مستضعفان برای بازدید زیرساخت‌های اربعین، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و سردار علی عظیمی فرمانده تیپ سوم امام حسین (ع) اشاره کرد.

استان ایلام و به ویژه مرز مهران در هفته گذشته رکورد شکن سفر زیارت زائران بود به گونه‌ای که در طول ۱۲ ساعت ۳۰۰ هزار نفر از این مرز تردد کردند و این امر بیانگر اعتماد زائران به این مرز به علت امنیت بالا و نزدیکی جغرافیایی است و همچنان مهران مرز اصلی و اول زائران اربعین است.

اثر هنرمند ایلامی جزو برترین آثار میراث فرهنگی ناملموس قرار گرفت

اثر هنری سجاد ذوالفقاری، از عکاسان برجسته استان ایلام روز شنبه در ردیف ۱۰ عکس برتر جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس قرار گرفت.

این جشنواره با همکاری و نظارت سازمان یونسکو به میزبانی ایران برگزار و در مجموع ۲ هزار و ۴۵۰ اثر از ۵۳۲ عکاس ۴۲ کشور جهان در این رویداد شرکت داشتند.

عنوان اثر ذوالفقاری در این جشنواره مجسمه های خاکی بود که به معرفی آیین گل مالی در مراسم عزاداری اربعین پرداخته است.

در آیین اختتامیه این برنامه که هفته گذشته در کاخ نیاوران برگزار شد از کتاب جشنواره نیز رونمایی و نمایشگاهی از آثار این رویداد هنری نیز برپا شد.

در این جشنواره هنرمندانی از کشورهای آرژانتین، آلمان، اسپانیا، استرالیا، اندونزی، انگلستان، بلژیک و بنگلادش حضور داشتند.

تردد خودروهای کاپوتاژ از مرز مهران ممنوع است

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، تردد خودروهای کاپوتاژ از مرز مهران ممنوع است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده روز شنبه اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به وضعیت راه‌های استان ایلام، مقرر شد خودروهای عازم کشور عراق که برگه تردد دریافت کرده‌اند از سایر مرزهای مجاز تردد کنند و به هیچ عنوان به مرز مهران مراجعه نکنند.

وی یادآور شد: ترافیک در برخی مقاطع زمانی به صورت نیمه سنگین بوده و به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش تردد خودروهای سنگین را ندارد بنابراین محدودیت‌های ترافیکی از روزهای آینده برای تمامی خودروهای سنگین اعمال خواهد شد.

خطوط مرزی اربعین توسط نیروهای ارتش پایش می‌شود

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: تمام خطوط مرزی برای تامین زائران اربعین توسط نیروهای ارتش با روش های مختلف پایش و رصد می شود.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در بازدید از بخش های مختلف پایانه مرزی مهران و بررسی زیرساخت های اربعین در این پایانه اظهار داشت: در اربعین امسال پایش و کنترل مرزها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ارتش انجام می گیرد.

وی افزود: برای ایام اربعین با توجه به حساسیت موضوع توجه بیشتری از سوی ارتش به مرزها می شود و علاوه بر بحث تامین امنیت، ارتش جمهوری اسلامی در بخش های مختلف از جمله راه اندازی موکب، بیمارستان صحرایی و... به زائران اربعین در پایانه های مرزی خدمات رسانی می کند.

کامیون‌های موکب‌داران به مرز مهران مراجعه نکنند

فرمانده پلیس راه ایلام گفت: کامیون های حامل تجیهزات و مواد غذایی مرتبط با برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب ها در خاک عراق، برای خروج از کشور به مرز مهران مراجعه نکنند.

سرهنگ رضا همتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد جمعیت زائرانی که قصد تردد از پایانه مرزی مهران را دارند روند خروج کامیون های حامل تجیهزات موکب داران از این مرز به کندی صورت می گیرد.

برگزاری ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا 

ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا با موضوع آواها و نواهای عاشورایی در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام روز یکشنبه برگزار شد.

این آیین با حضور قائم مقام حرم مطهر حضرت عباس(ع) و شماری دیگری از دست اندکاران این حرم و همچنین نوحه سرایی مداحان در استان ایلام برگزار شد.

انتخابات مجلس در ۵۵ هزار شعبه برگزار می‎شود

عاون سیاسی وزیر کشور گفت: ۵۵ هزار شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور پیش بینی شده است.

 جمال عرف روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام اظهار داشت: سیاست های کلی انتخابات ما را موظف می کند بندهای قانونی را به خوبی رعایت و اجرا کنیم، قانونمندی و رعایت اصلی بی طرفی شرط اول مجریان برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور در اسفندماه جاری خواهد بود.

اهتزاز پرچم امام حسین‌(ع) و امام رضا(ع) در مرزهای مهران و زرباطیه

مراسم برافراشته شدن پرچم مقدس حرم مطهر امام حسین‌(ع) و حضرت امام رضا(ع) با حضور فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در مرزهای مهران و زرباطیه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده مرزبانی ناجا روز دوشنبه در این آئین که با حضور همتای عراقی خود در پایانه مرزی مهران برگزار شد، اظهار داشت: با بهره گیری از تجربه سال های گذشته، اقدامات قابل قبولی در سال جاری در مبادی تردد زائران اربعین در مرزهای چهارگانه انجام شده است.

سردار قاسم رضایی افزود: با توجه به اشراف اطلاعاتی و همکاری مرزبانی دو کشور ایران و عراق هیچ گونه مشکلی در بحث تامین امنیت زائران اربعین حسینی وجود ندارد.

وی مرز مهران را یکی از مرزهای مهم و اصلی در ایام اربعین حسینی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های موجود و نزدیکی این مرز به کربلای معلی مرز مهران همواره مورد انتخاب زائران اربعین حسینی بوده است.

بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از زیرساخت های اربعین

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان شامگاه دوشنبه به استان ایلام وارد شد و در بدور ورود به ایلام به همراه رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران و جمعی از مسئولان استان ایلام از موکب محبان امیرالمومنین(ع) واقع در سه راهی کارزان شهرستان سیروان بازدید کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان روز سه شنبه گفت: موکب‌های این بنیاد در مرزهای مهران، خسروی و شلمچه به یک میلیون زائر اربعین خدمات‌ ارائه می‌دهند.

 پرویز فتاح اظهار کرد: در این موکب‌ها سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام و همچنین میان وعده و آب معدنی به زائران ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۰ میلیون بطری آب معدنی، ۲.۵ میلیون بطری شیر و چند میلیون بطری آبمیوه ساخت کارخانه‌های بنیاد مستضعفان در موکب‌ها و انبارها دپو شده است و در صورت نیاز امکان تحویل و توزیع در سایر موکب‌ها نیز وجود دارد.

۲۱ نقطه در ایلام برای جانمایی موکب های دائمی تعیین شد

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در استان ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ۲۱ نقطه استان مکان هایی را بصورت کارشناسی برای سال های آینده مشخص کردیم که در اختیار استان های معین و نهادهای ارائه دهنده خدمات در ایام اربعین قرار می دهیم.

احمد کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمله اقدامات خوبی که در دستور کار قرار گرفته جانمایی دائم موکب ها است که امسال ۲ مکان تعیین شده است.

تونل اربعین ایوان زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با اتصال خط انتقال برق و راه اندازی سیستم‌های روشنایی و تهویه هوا، تونل اربعین در شهرستان ایوان زیر بار ترافیک رفت.

علی اصغر کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تونل در اربعین سال گذشته با روشنایی موقت و بدون تهویه هوا به منظور کاهش ترافیک محور حمیل - ایلام زیر بار ترافیک رفت اما از سال گذشته تا کنون با پیگیری‌های بسیار و تأمین اعتبار لازم نواقص آن رفع و بامداد امروز بازگشایی شد.

سفر فرمانده نیروی انتظامی کشور به استان ایلام

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: وظیفه اصلی پلیس موضوع امنیت زائران بوده که این مهم با همکاری تمام دستگاه های نظامی، قضایی و اطلاعاتی میسر و امکان پذیر است.

 سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: امسال نیز همانند سال های گذشته با دل و جان و علاقه پای کار هستیم و  بر حسب وظیفه و نیاز در خدمت زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع) خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از تردد زائران از مرز مهران انجام می شود، افزود: تجمع حجم زیاد زائران در این مرز ایجاب می کند میزان آمادگی ها برای خدمات رفاهی به زائران باید بیشتر از سال های گذشته باشد.

۴۵ تیم گشت پلیس راه در جاده های منتهی به مرز مهران مستقر شدند

فرمانده پلیس راه ایلام گفت: ۴۵ تیم گشتی پلیس راه از سراسر کشور در تمام جاده های منتهی به مرز مهران مستقر شده اند.

سرهنگ رضا همتی زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا روز گذشته برای کنترل و مدیریت ترافیک فقط از توان نیروی پلیس راه استان ایلام برای کنترل تردد زائران استفاده می شد اما از امروز با استقرار تیم های جدید گشت پلیس راه شاهد نظم ترافیکی بهتری در تمامی مسیرها هستیم.

۲۰ استان معین به زائران در مرز مهران خدمات رسانی می کنند

استاندار ایلام گفت: در ایام اربعین امسال ۲۰ استان معین در مرز مهران و دیگر مسیرهای این استان به زائران در بخش ها و حوزه های مختلف خدمات رسانی می کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران که با حضور فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها امسال حجم تردد زائران از مرز مهران نسبت به سال های گذشته بیشتر است که در روزهای آغازین ماه صفر حضور پرشور و غافلگیرکننده زائران در این مرز این پیش بینی ها را محقق کرده است.

واعظی : دولت خدمت به زائران اربعین را وظیفه خود می‌داند

رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: مجموعه دولت خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌داند و در این جهت از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

محمود واعظی پنجشنبه در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: امکانات تمامی دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات و خدمت به زائران بسیج شده و در این مسیر پرافتخار از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنیم.

واعظی با اشاره به بازدید خود از مرز مهران تاکید کرد: همه ارگان ها و مسئولان استان ایلام فعال و در حال خدمتگذاری به زائران هستند و با وجود حجم عظیم جمعیت و ترافیک در مقایسه با سال های قبل کمترین مشکلی در تردد مشاهده می شود و در گفت و گویی که با زائران داشتیم آنان از تردد و خدمات ارائه شده رضایت دارند.

برگزاری نخستین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان

نخستین کنگره ملی اربعین روز پنجشنبه در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان شامگاه چهارشنبه در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام با حضور جمعی از مسوولان کشوری و محلی و شاعرانی از استان های مختلف کشور برگزار شد.

در این محفل ادبی شاعرانی از استان های گیلان، مازندران ، کردستان ، خراسان ، فارس ، سمنان ، خوزستان ، لرستان، آذربایجان شرقی و ایلام تازه ترین اشعار خود را در وصف اباعبدالله(ع) قرائت کردند.

موکب های مهران با کمبود آب معدنی و یخ مواجه است

رییس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین ایلام از مردم خیر و نیکوکار استان برای مشارکت در خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مهران طلب همکاری کرد و گفت: موکب های مهران نیازمند آب معدنی و یخ هستند.

محمد علوی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همت این کمیته در مجموع ۶۸ موکب در مناطق مختلف شهرستان مهران برای خدمات دهی به زائران دایر و فعالیت خود را از روز گذشته آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تردد زائران برای عزیمت به عتبات عالیات و شرکت در پیاده روی اربعین حسینی این کمیته نیازمند مشارکت مردم برای تامین نیازهای زائران است.

هواپیمای ایلام - نجف پرواز کرد

 مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: اولین پرواز بین خط هوایی ایلام - نجف برای انتقال زائران اربعین به عراق در قالب ۲ سورتی پرواز انجام شد.

جواد یگانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این پرواز ۳۰ نفر از زئران اربعین از طریق مسیر هوایی ایلام - نجف از طریق فرودگاه شهدای ایلام تردد کرده اند.

وی افزود: بهای مصوب برای هر سورتی پرواز ۷۷۵ هزار تومان و در مجموع رفت و برگشت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برای هر مسافر در نظر گرفته شده است.

تردد یک میلیون زائر از مرز مهران ثبت شد

 استاندار ایلام گفت: یک میلیون نفر زائر اربعین از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: روز پنجشنبه سنگین‌ترین عملیات اربعین در مرز مهران تا این لحظه رخ داد به طوریکه بیش از ۲۸۴ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

وی یادآور شد: در این روز بیش از ۲۳۸ هزار نفر خروج و ۴۶ هزار نفر نیز ورود داشته‌اند و این نشان دهنده این است که حجم گسترده‌ای از زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند.

استاندار ایلام: سه میلیون بطری آب معدنی وارد مرز مهران شد

استاندار ایلام با بیان اینکه مشکل تامین آب شرب زائران با همکاری نهادهای مختلف در حال مرتفع شدن است، گفت: سه میلیون بطری آب معدنی برای تامین نیاز زائران در دوسوی مرز مهران تامین شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه میلیون بطری آب معدنی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات برای زائران در ۲ طرف مرز تامین شده و همچین بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، نیروهای نظامی نیز در مقوله تامین آب با ستاد اربعین استان مشارکت دارند.

وی علت کندی خدمات رسانی به زائران در پاره ای از مقاطع را حجم بسیار زیاد زائران در مرز مهران عنوان کرد و افزود: امکانات و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در مرز و راه های مواصلاتی طول مسیر منتهی به مهران وجود دارد اما حجم زیاد زائران و خودروها گاه موجب کندی و اختلال در خدمات رسانی می شود.

موج بازگشت زائران از مرز مهران در حال شکل گیری است‌

استاندار ایلام گفت: در کنار حجم زیاد خروج زائران از مرز مهران، موج بازگشت زائران اربعین به داخل خاک کشور نیز از طریق این مرز در حال شکل گیری است.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گویی خبری اظهار داشت: بیش از ۶۶ هزار نفر طی ۲۱ ساعت و نیم گذشته از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۲ برابری را نشان می دهد.

وی افزود: به طور قطع آمار بازگشت زائران در روزهای آینده سیر صعودی خواهد داشت و تراکم زائران در مرحله بازگشت به مراتب سنگین تر از مرحله خروج آنها از مرز خواهد بود چرا که با توجه به تجارب گذشته در مرحله بازگشت به علت ورود زائران در یک بازه زمانی کوتاه، تراکم جمعیت نسبت به مرحله رفت بیشتر است.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین تجربه سال های قبل نشان داده است که در مرحله بازگشت تعداد زیادی از زائران که از دیگر مرزها به کشور عراق سفر کرده اند در مرحله بازگشت، مرز مهران را برای ورود به کشور با توجه به نزدیکی مسیر انتخاب می کنند بنابرین همه دستگاه ها و مسئولان دست اندرکار اربعین باید برای عملیات سنگین موج برگشت زائران در آمادگی کامل باشند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام حسین اشتری مرز مهران زائران اربعین محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران