Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های پالایشگاه گاز ایلام از طراحی و ساخت ریبویلر پشتیبان برج متان‌زدای این پالایشگاه با استفاده از توان داخلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس «یوسف عزتی» اظهار کرد: در طراحی و ساخت اولیه ریبویلر برج متان‌زدا از مبدل سه جریانه با تکنولوژی BAHX استفاده شده که تکنولوژی ساخت آن در اختیار چند سازنده محدود در دنیاست و علی رغم بروز بودن این تکنولوژی، در صورت آسیب دیدگی بدلیل نوع و نحوه ساخت، امکان تعمیر تجهیز مذکور در داخل و خارج کشور میسر نیست و  تنها راهکار رفع مشکل، تعویض آن خواهد بود که به همین علت در آسیب دیدگی این تجهیز در چند سال قبل، با خرید مجدد جایگزین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از آنجا که ماهیت این امر می توانست تولید پایدار پالایشگاه را تحت تاثیر قرار دهد، باید این نقص به نحو مطلوبی مرتفع می شد، از آنجائیکه نتایج بررسی های فنی مبین امکان آسیب‌دیدگی در یک بخش از تجهیز مذکور بود، تهیه مبدل پشتیبان برای آن بخش در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با استفاده از توان ساخت داخل یک مبدل پشتیبان از نوع پوسته و لوله با بهره جستن از تکنولوژی Tube Insert طراحی و ساخته شد و در تعمیرات اساسی سال جاری نصب و راه اندازی شد.

رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های پالایشگاه گاز ایلام تصریح کرد: با نصب و راه اندازی این مبدل پشتیبان که تکنولوژی ساخت و تعمیرات آن در داخل کشور فراهم شده است گامی دیگر در راستای تولید پایدار و رونق تولید با استفاده از توان ساخت داخل برداشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پالایشگاه گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟

همشهری آنلاین- سید محمد فخار: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صحن شورای شهر روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه از روند طی شدن مراحل آزمایشی قطار ملی مترو برای ورود به ناوگان خبر داد. به‌گفته مهدی چمران یک رام قطار ملی مترو در حال گذراندن مراحل آزمایشی است و در همین راستا هفته آینده بازدیدی از این قطار صورت خواهد گرفت تا این واگن‌ها بتوانند وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند.

آغاز تولید انبوه قطار ملی مترو

۲۰فروردین امسال بود که روند مسافرگیری قطار ملی مترو کلید خورد. طبق اطلاعاتی که از معاونت حمل‌ونقل شهرداری به همشهری رسیده، در این زمینه تست‌های استاندارد قطار ملی مترو و صدور گواهی ایمنی حرکت با مسافران قطار، فرایند سیر با مسافر قطار در خطوط اصلی متروی تهران با اعزام قطار به متروی پرند آغاز شد. این قطار طبق جدول زمانی تعیین شده در حد فاصل ایستگاه شاهد در تهران تا ایستگاه شهر پرند و بالعکس تردد خود را آغاز کرد. طراحی و ساخت سیستم رانش این قطار برای نخستین‌بار در کشور توسط فناوران جهاددانشگاهی علم و صنعت انجام شده است. با توجه به انجام موفقیت‌آمیز مسافرگیری قطار ملی مترو، پروژه طراحی و ساخت ۱۱۳واگن مترو که نیاز مبرم کلانشهر تهران است، اجرایی می‌شود تا ضمن رفع نیاز کشور در زمینه واگن‌های مترو به ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از خروج آنها از کشور کمک شود.

صدور مجوز بین‌المللی

قطار ملی مترو به‌تازگی توانسته با صدور تأییدیه مجامع رسمی و بین‌المللی فعال در این حوزه، مجوز تولید انبوه را دریافت کند. عمق داخلی‌سازی‌ قطعات و تجهیزات قطار ایرانی ۸۵درصد است. از سال۱۴۰۲، پیگیری‌های لازم به‌منظور دریافت تأییدیه‌های فنی از سوی ناظر بین‌المللی پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو سرعت گرفت و با اعمال شاخص‌های استاندارد و جهانی صنعت تولید واگن، نهایتاً این افتخار ملی، تأییدیه اولیه سیر ایمن با مسافر را اخذ کرد. بدین‌ترتیب با اقدامات صورت گرفته، این قطار می‌تواند وارد شبکه متروی تهران شود و فعالیت خود را با حضور مسافران به میزان ۵۰هزار کیلومتر انجام دهد. کاظم طاهرزاده، مدیر پروژه قطار ملی در این‌باره می‌گوید: تمام کارهای مربوط به امور اداری تولید انبوه قطار ملی انجام شده و تا یک‌ماه دیگر شاهد شروع تولید انبوه آن در شرکت واگن‌سازی تهران خواهیم بود. این اقدام برای آن است که در فرایند تولید انبوه قطار ملی مترو، تمام پارامترهایی را که باید بهینه‌سازی شود شناسایی و رفع کنیم.

با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت، می‌توان فرایند تولید انبوه قطار ملی مترو با سطح داخلی‌سازی‌ ۸۵درصد را با جدیت دنبال کرد تا در کنار روش تامین واگن از محل فاینانس خارجی، ظرفیت‌های داخلی صنعت واگن‌سازی‌ فعال و نیاز انباشته شبکه حمل‌ونقل ریلی پایتخت و حتی کلانشهرهای کشور به ناوگان استاندارد به مرور زمان محقق شود.

در این پروژه بزرگ، هم‌افزایی توان علمی و اجرایی شرکت‌های دانش‌بنیان و ارگان‌های مرتبط با صنایع داخلی، این واقعیت را متبلور ساخت که می‌توان با تکیه بر توانمندی نیروهای ایرانی، کارهای بزرگ، سخت و پیچیده را به سرانجام رساند؛ این پروژه نیز محصول همراهی نهادهای مختلفی ازجمله نهاد علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، جهاد دانشگاهی، مپنا لکوموتیو، شرکت واگن‌سازی‌ تهران و ۲۵شرکت دانش‌بنیان بود که خوشبختانه زحمات آنها با موفقیت به‌بار نشست.

جزئیاتی از قطار ملی مترو

۱.طراحی کاملا ایرانی

تمامی بخش‌های داخلی قطار ملی در بخش طراحی و ساخت، حاصل تلاش متخصصان ایرانی است. محیط واگن‌ها با خلاقیت، زیبایی و طراحی بهینه، فضای مطلوبی را فراهم آورده است.

بدنه قطار ملی مترو با طراحی مهندسان و کارگران در سالن‌های تولید و مونتاژ شرکت واگن‌سازی تهران آغاز شد تا ساخت بدنه فلزی نیز ۱۰۰درصد ایرانی باشد.

۲.بوژی ایرانی

بوژی ترکیبی از چرخ و محور را تشکیل می‌دهد و از طریق شاسی به زیر واگن متصل می‌شود. این محصول تا پیش از این ۱۰۰درصد وارداتی بود، اما در پروژه قطار ملی مترو بومی‌سازی‌ و طراحی فریم آن به‌صورت کامل انجام گرفت. اجزای اصلی تشکیل‌دهنده بوژی شامل فریم، چرخ، محور و سیستم‌های اولیه و ثانویه است که سیلندرهای ترمز، موتور و گیربکس نیز روی فریم بوژی نصب می‌شود. این بخش قطار مترو شامل ۲ نوع موتوردار و کشنده است.

۳. رفع انحصار خارجی

یکی از بخش‌های قطار مترو که از سوی کشورهای سازنده همواره مورد تغییر قرار گرفته، سیستم راهروی بین واگنی است. در این زمینه برای نخستین‌بار در کشور، طراحی و ساخت سیستم راهروی بین واگنی برای قطار ملی مترو انجام شد.

۴.فناوری پیشرفته سیستم ترمز

بی‌شک ازجمله حیاتی‌ترین قطعات مترو، سیستم ترمز آن است که از پیچیدگی، ظرافت و حساسیت بالایی به واسطه توقف‌های متعدد برخوردار است. طراحی و ساخت سیستم ترمز در پروژه قطار ملی مترو توسط شرکت تیوان ترمز با همکاری طرف خارجی انجام شد.

۵.اطلاع‌رسانی هوشمند

متخصصان و مهندسان کشور با اشراف تکنیکال سیستم اطلاع‌رسانی را وارد فرایند طراحی قطار ملی کردند. این سامانه به لحاظ خلاقیت، گامی نو محسوب می‌شود و در مرحله تست است.

۶. ابتکار ایرانی در سیستم تهویه

سیستم تهویه قطار ملی مترو برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفته است. در این پروژه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی از خروج مبالغ قابل‌توجهی ارز از کشور ممانعت به عمل آمد.

۷.مانیتورینگ درها

طراحی و ساخت مکانیسم مربوط به در واگن مترو سیستم DCU است که توانسته تمامی تست‌های استاندارد اروپا و تأییدیه‌های بین‌المللی را اخذ کند و امکان مانیتورینگ کامل را دارد.

۸.نوآوری در سیستم رانش

در ساخت سیستم رانش قطار مترو زنجیره کامل سیستم رانش شامل ترکشن موتور، گیربکس و کوپلینگ، باکس برق فشار قوی، مبدل برق کمکی، مبدل کنترل ترکشن موتور، مقاومت ترمزی و سلف خط بومی‌سازی‌ شده است.

کد خبر 846623 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ریل و راه آهن - قطار شهردارى تهران مترو تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • روایت فاطمه غفاری از ساخت فیلم و سریال کمتر از یک سال
  • تولید انبوه بلوک‌های سیمانی قفل شونده در ژاپن/ از سنگفرش تا طراحی خاص
  • جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران
  • مدیرعامل CATL: باتری‌های حالت‌جامد غیرکاربردی و ناایمن هستند!
  • طولانی بودن روند ساخت میدان میوه و تره بار
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه