Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شهین کربلایی مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب در پنجمین جلسه کمیته بانوان سی و سومین کنفرانس وحدت، با اشاره به فعالیتهای انجام شده این کمیته و کارگروه های آن، بر ضرورت همراهی  با حرکت امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) به ویژه در آستانه ایام اربعین حسینی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد، مفاهیم مقاومت و حرکت کاروان عشق و ظلم ستیزی را به روزرسانی کنیم، گفت: در این مسیر باید هوشیار و با بصیرت باشیم و خود را در مواجهه با مسائل بین المللی و منطقه ای قوی و متحّد کنیم، چرا که دستهای استکبار جهانی همچنان مشغول به تفرقه افکنی و ایجاد ظلم و نفاق در منطقه و ما بین مسلمانان است.
 
کربلایی تأکید کرد که به روز رسانی مفهوم مقاومت اسلامی و نقش زنان و خانواده ها در این عرصه و پیشگام شدن بانوان مسلمان جهان در امر ایجاد وحدت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ وی گفت: زنان، مادران و همسران  وحدت آفرین هستند که می توانند منشأ ایجاد خانواده هایی وحدت آفرین و بهترین الگو در سطح جهان باشند.
 
وی ادامه داد:پشنهاد می کنم، شعار ما در کنفرانس وحدت امسال «ما زنان مسلمان متحدیم و همگان را به اتحاد و نوع دوستی و صلح فرا می خوانیم» را در سطح بین المللی، به گوش تمام جهانیان برسانیم.
 
کربلایی افزود:معتقدیم که وحدت و اتحاد کلمه، رمز موفقیت ما در عرصه مقاومت علیه دشمنان است و هرجا شیعه و سنی با هم متحد شده اند، قله های پیروزی را فتح کرده اند.
 
وی تأکید کرد: امروز شرط پیروزی مسلمانان علیه کفر و شرک و نفاق: وحدت کلمه حول الله، قرآن، پیامبر و مبارزه با ظلم و ستم است و این سنت همه ی پیامبران و ائمه اطهار بوده که همانا آنها پیش قراولان عرصه مبارزه با ظلم بوده اند.
 
مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب، تصریح کرد:امیدواریم سی و سومین کنفرانس وحدت را به خوبی برگزار کنیم که گامی مهم و چشمگیر و فرصتی برای فرهیختگان و اندیشمندان اهل سنت و شیعه است، تا حول محور وحدت گرد هم آیند و ندای وحدت آفرین را به سرتاسر عالم مخابره کنند.
 
کربلایی ادامه داد:افتخار ما درمجمع جهانی اهل بیت و اداره کل امور بانوان این است که میزبان برادران و خواهران خود از کشورهای مختلف در این کنفرانس بزرگ و مهم هستیم. خصوصاً در شرایط کنونی که کلیه ی کشورهای منطقه هر چه بیشتر نیاز به وحدت را در مقابله با سیاست های کشورهای زورگو و مستکبر احساس می کنند.
 
بحث و بررسی پیرامون برنامه ریزی غرفه ها، کارگروه ها، معرفی تولیدات هنری و اسلامی زنان کارآفرین کشور در نمایشگاه کنفرانس، معرفی شهدا به عنوان الگوهای عملی، بررسی راههای آشنا سازی نسل جوان با اهداف شهدا، تهیه تیزرهای سه الی چهار دقیقه ای با موضوع معرفی فعالیت های اداره کل امور بانوان مجمع تقریب، مطرح شدن نقش زنان در بحث مقاومت اسلامی و اخلاق مقاومت، تعیین محور های مقالات و... ازجمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
 
همچنین در این جلسه رؤسای تشکلها و کارگروه ها گزارشی از عملکردهای خود ارائه دادند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»

گروه اندیشه: نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام» به همت انجمن علمی مطالعات جهان اسلام و تعدادی از مراکز علمی و دانشگاهی ایران و عراق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن مطالعات جهان اسلام، این کنفرانس دو روزه سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ در پنل‌های متعدد و با حضور صاحبنظران، استادان و محققان حوزه مطالعات جهان اسلام در محل تالار اشراق مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این کنفرانس به آدرس تهران-میدان فاطمی- خیابان شهدای گمنام- ابتدای کردستان(جنوب به شمال)- مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس- سالن اشراق مراجعه کنند.»

گفتنی است این کنفرانس از صفحه اسکای روم انجمن به نشانی b۲n.ir/aiws به‌صورت مجازی پخش خواهد شد.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894984

دیگر خبرها

  • جلسه داوری سومین دوره جشنواره عکس «همه جا در دسترس» برگزار شد
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت
  • آغاز سومین حراج شمش طلا در سال جدید از ساعت ۱۲ امروز
  • هفتاد و سومین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان بوشهر ایجادشد
  • پنجمین جلسه هماهنگی کارگروه برگزاری بازی‌ آسیایی 2024 ناشنوایان
  • سومین جشنواره گل و گلاب روستای شهابیه خمین برگزار می شود
  • بیانیه بانوان هنرمند متعهد در حمایت از مادران غزه
  • نخستین کنفرانس ملی مهارت اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»