Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:38:01 GMT

طرح نسخه الکترونیکی پزشکان در استان بوشهر اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۸۹۴

طرح نسخه الکترونیکی پزشکان در استان بوشهر اجرا شد

پرویز رمضانی روز شنبه در نشست بررسی اجرای نسخه الکترونیکی در شهرستان دشتی افزود: با اجرای این طرح در مراجعات به بخش سرپایی مراکز درمانی طرف قرارداد در استان  نیازی به دفترچه نیست و بیمه شده با ارائه شماره ملی خود می‌تواند از خدمات درمانی بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: از مزایای دیگر این طرح تمام مراحل نسخه نویسی به ‌صورت مکانیزه و هوشمند است و از دوباره کاری و تداخل دارویی جلوگیری می‌شود و فرایند ارائه خدمات قابل رصد و کنترل است و در زمان ویزیت بیمار و تجویز دارو و خدمات پزشکی، بسیاری از ضوابط و قواعد و گایدلاین‌های بالینی اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تاکید کرد: از اول مهرماه  از پزشکان مجری برنامه دیگر نسخه کاغذی تحویل نمی‌گیریم  و در زمان حاضر ماهانه بیش از ۲ هزار نسخه الکترونیکی در استان بوشهر تجویز می‌شود.

وی افزود: برای تشویق مجریان نسخه نویسی همه مطب‌ها و مؤسساتی که نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی تجویز  و ارائه کنند هزینه‌های آنها در پایان ماه بدون تأخیر پرداخت خواهد شد.

رمضانی به  تکلیف قانونی  مجلس و دولت برای تحت پوشش بردن همه افرادی که توان پرداخت حق بیمه ندارند اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح میزان توانمندی  افراد از طرف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بررسی و افراد فاقد توانمندی به‌ صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: از سال آینده بیمه شدگانی که تحت پوشش هستند نیز مورد ارزیابی وسع قرار گرفته و بر اساس توانایی مالی افراد باید حق بیمه پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر به وضعیت پرداخت‌های بیمه سلامت به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در استان اشاره کرد و گفت: امسال با وجود مشکل در تامین منابع مالی اما در زمان حاضر در پرداخت مطالبات موسسه‌های طرف قرارداد  به روز هستیم.

۷۲۰۶/۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرگناوه بوشهر بیمه سلامت بندردیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زارع، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: تنها در سال گذشته  ۳۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه درمان در بخش های مختلف به بیماران خاص وصعب العلاج پرداخت شد.

او  افزود: شرط حمایت صندو.ق  از بیماران خاص دارا بودن یکی از بیمه های پایه در حوزه سلامت یا تامین اجتماعی یا  نیروهای مسلح است.

به گفته وی بیماران خاصی که تاکنون موفق زیر پوشش این صندوق قرار نگرفته اند و می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت و ثبت کدملی و شماره همراه تحت پوشش قرار گیرند.

صندوق حمایت از بیماران خاص بیش از ۱۰۰ گروه از بیماری های خاص را در زمینه دارو ویزیت توانبخشی وپارا کلینیک تحت پوشش قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت