Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اصل فعالیت دامپزشکی مسئله پیشگیری است گفت: کشور باید در حوزه تولیدات دام و تیور در مسیر خودکفایی قرار گیرد. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در بازدید مدیرکل و پرسنل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به حرکت کاروان میلیونی زائران حسینی(ع) اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی میزبانان زائران باید قدردان این افراد باشند و در این جریان دولت عراق و ایران برای ایجاد نظم باید یاری‌دهنده یکدیگر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخورد با زائران حسینی باید براساس موازین اسلامی باشد، در این راهپیمایی عظیم هیچکس نباید آسیبی ببیند بر این اساس علما و مراجع کشور عراق در این رابطه حساسیت ویژه‌ای دارند به‌ طوریکه هیچکس حق ندارد به نام اسلام تخطی انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در حوادث اخیر کشور عراق اگر به ناحق به فردی آسیبی وارد شده باید در اسرع وقت به حقوق آن فرد رسیدگی و دیه مقرر برای آسیب پرداخته شود،  این مسائل وظایف حکومتی و مسئولیت مدنی است که حکومت‌ها باید به سمت مردم، خون مردم، ناموس، جان و سلامت مردم بروند.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: سلامت مردم یک حقوق عامه است که اگر در این زمینه سهل‌انگاری شود جبران پذیر نیست، در ماجرای لردگان برخی به دنبال حاشیه‌سازی در کشور بوده‌اند اما در کل باید مراقبت‌ها  تشدیدشود که البته این مسئله در مورد همه مجموعه‌های بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و تمامی سطوح و مجموعه‌ها صادق است.

وی عنوان کرد: حقوق و صداقت مردم باید در بالاترین حد ممکن پاس داشته شود، اگر در این زمینه کوتاهی از کسی سر بزند در درگاه خداوند متعال مسئول است، اینگونه مسائل حکم وضعی و تکلیفی بر متولیان دارند به طوریکه حکم وضعی آنها به معنای ضمانت است و اگر افراطی در این خصوص صورت گیرد می‌توان مجازات مربوطه را نیز اعمال کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: حکم تکلیفی، حرمت عذاب خداوند و حکومت اخروی را در بر می‌گیرد و در این زمینه باید تمام حقوق مردم، حقوق حیوانات و حتی حقوق گیاهان نیز رعایت شود، مسئول سهل‌انگاری‌هایی که حتی در حوزه طبیعت رخ می‌دهد و منجر به خسارت می‌شود باید پاسخگو باشد.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: مسئولیت مدنی بسیار مهم است و  ایران، عراق و  سایر کشورهای اسلامی و غیراسلامی باید نسبت به وظایف شرعی، قانونی و اخلاقی خود اذعان داشته باشند و حقوق انسانی، طبیعی، حیوانی و حتی محیط زیست را رعایت کنند، در این زمینه همه ارگان‌ها و حتی مردم نیز مسئولیت دارند.

وی افزود: ما حتی در برابر حقوق منابع طبیعی اعم از دریاها نیز مسئولیت داریم و اگر آب‌ها  آلوده شوند به طوریکه این آلودگی منجر به مسمومیت مردم شود مسئولان حوزه مرتبط ضامن هستند و باید مجازات این سهل‌انگاری اعمال شود، حقوق اکوسیستم طبیعت، گردش آب، هوا و محیط زیست باید برگرفته از اصول اسلامی باشد و به طور کامل رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: هر ارگان و دستگاهی در برابر ایجاد آلودگی محیطی خود مسئول است همجنین این مسئولیت تنها به ارگان‌ها و مسئولان ارشد باز نمی‌گردد بلکه مردم نیز دربرابر اقدامات خود مسئولت دارند، بطور مثال مردم در برابر ایجاد آلودگی برگرفته از دود خودروها مسئول‌اند.

کمبود اعتبار و نیرو در دامپزشکی گناباد؛ سلامت شهروندان در معرض تهدید استمیزگرد‌ وضعیت تولیدات داروی دامی ـ سمنان| پیشتازی سمنان در تولید داروهای دامپزشکی و بیولوژیکی‌رئیس سازمان دامپزشکی‌: ‌آنفلوانزای دام و طیور 7 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد

 دری‌نجف‌آبادی عنوان کرد: رعایت حقوق از بارز‌ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، امر به معروف به قاعده، قواعد و شرایط جامعه اشاره دارد که سلامت دام، سلامت غذا و امنیت غذایی جامعه از جمله مهم‌ترین موارد است، همچنین باید در برابر ایجاد هرگونه آلودگی، انحراف، کالاهای مصرف گذشته و بیماری ایستادگی کرد و اجازه تعویض پوسته و تاریخ کالا و بازگرداندن مجدد آن را نداد.

نباید سلامت مردم و جان مردم را به خطر انداخت

وی خاطرنشان کرد: چشم‌پوشی از هرگونه خلاف در حوزه سلامت غذایی به معنای خیانت است و نباید سلامت مردم و جان مردم را به خطر انداخت و پولی که از این روش حاصل شود حرام است، پس از رشته پزشکی  بهداشت و درمان کارآمدترین، حساس‌ترین و ارزشمندترین رشته دامپزشکی است.

بخش عظیمی از اقتصاد داخلی به حوزه دام و چهارپایان مرتبط است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ممکن است مجموعه دامپزشکی از نظر امتیازات ظاهری، حقوق و مزایا جایگاه مطلوبی نداشته باشد اما ارزش این حرفه بسیار بالا و مهم است و باید مورد توجه همگان قرار گیرد، بخش عظیمی از اقتصاد داخلی به حوزه دام و چهارپایان مرتبط است.

یش از 5 درصد اقتصاد ملی  در گرو فعالیت حوزه دامی است

دری‌نجف‌آبادی افزود: حوزه دامپزشکی میدان وسیعی در اختیار دارد و سلامت این بخش به معنای سلامت جامعه است، بیش از 5 درصد اقتصاد ملی ما در گرو فعالیت حوزه دامی است و در حوزه تولید دام، خود اتکایی دام، خودکفایی دام و حتی خودکفایی تولید خوراک دام ظرفیت حرکت بیش از این میزان را هم داریم که تحقق این اهداف نیازمند حمایت دولت است تا دیگر احتیاجی به واردکردن گوشت‌های منجمد نداشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی در این عرصه تنها به دنبال دلالی هستند زیرا در قانون بودجه تبصره‌‌ای تعیین شده تا دیگر نیازی به واردکردن گوشت قرمز نباشد، اگر نتوانیم یکی از صادرکنندگان قدرتمند گوشت قرمز باشیم اما توانایی اینکه در حوزه صادرات مرغ، تخم‌مرغ و سایر محصولات قدرتمند عمل کنیم را داریم، همچنین درصورتی که دست دلالان و سودجویان از این عرصه کوتاه شود می‌توانیم به صادرات دام زنده و غیرزنده حتی گوشت قرمز نیز با رعایت ضوابط بپردازیم.

از حوزه دامداری باید با تمام توان حمایت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: درصورت لزوم باید دام‌هایی که در دنیا مورد آزمایش قرار می‌گیرند و نیاز به تولید دو تا سه برابری آنها هست وارد و آنها را بومی سازی کرد،ذحتی درصورت لزوم به صادرات آنها بپردازیم، با تمام توان باید از حوزه دامداری حمایت شود.

دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اصل فعالیت دامپزشکی مسئله پیشگیری است که باید از خارج مرزها آغاز شود تا از ورود آن جلوگیری کنیم و باتوجه به موقعیت استقرار تالاب میقان و کوچ پرندگان به استان مرکزی باید از بروز فاجعه جلوگیری کنیم و روی حوزه پیشگیری سرمایه‌گذاری لازم را به عمل آوریم.

وی بیان کرد: مردم و دامداران باید آموزش‌های لازم را در حوزه پیشگیری دریافت کنند  وعلاوه بر این اقدامات باید به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و رصد مداوم توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه آلودگی و انحراف را کسب کنیم، افراد علاقه‌مند و کارآمد باید در قالب کادرسازی آموزش‌های لازم را در بر بگیرند تا در حوزه‌های مراقبتی فعالیت داشته باشند.

ایجاد لشگر امدادی در دستورکار قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: تشکیل لشگر امدادی باید در دستور کار قرار گیرد و تا هر میزانی که لازم است آمادگی کسب کنیم تا از بروز هرگونه خسارتی به کشور جلوگیری شود، تهیه داروهای مناسب برای شرایط حساس و تامین محلی برای نگهداری این داروها ازجمله مواردی است که باید توسط نیروهای پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد و نهایت توجه و دقت را داشته باشیم که تاریخ مصرف این داروها همانند برخی گوشت‌ها و داروهای دندانپزکشی نگذشته باشد، تمام این موارد خیانت تلقی می‌شوند.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: فرهنگسازی امر اساسی است که باید در سطح جامعه به آن پرداخت که برای تحقق این امر نیازمند حضور همگانی ارگان‌ها هستیم، برخی از واحدهای متخلف در شبانگاه و در زمانی که از عدم حضور ناظر اطمینان دارند به انجام تخلفات خود می‌پردازند.

وی عنوان کرد: سلامت مردم بسیار مهم است در این راستا بهداشت‌ودرمان وظیفه خطیری بوده که به فعالان عرصه دامپزشکی سپرده شده است به همین سبب باید با جدیت و هوشیاری فعالیت کنند  تا سلامت، جان و مال مردم را به خطر نیندازند زیرا سلامت عمومی با هیچ چیزی قابل معامله نیست. دامپزشکی و بهداشت‌ و درمان امین مردم هستند به همین سبب نباید کالای غیرقابل مصرف را به مردم ارائه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: دولت در زمینه اوراق با معضل مواجه شده به همین دلیل این مسئله برای دولت یک مشکل است زیرا باید مبالغی اعم از 73 هزار میلیارد تومان برای مجموعه آموزش‌ و پرورش، 43 هزار میلیارد تومان برای بخش یارانه، 38 هزار میلیارد تومان در حوزه صندوق‌های جعلی اعتباری دروغین  و چند مسئله دیگر بپردازد و به این خاطر مجموعه دامپزشکی می‌تواند پیشنهادات خود را در حوزه تامین اعتبارات مطرح کند.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: ما نمی‌توانیم به کسی اعتماد کنیم زیرا در بسیاری از زمینه‌ها دشمنان ما هستند که ورود کرده‌اند و با وجود داعش، آل‌سعود و منافقین خبیث، جریانات منحرف کردی خبیث، آمریکا و اسرائیل نباید عرصه را خالی کنیم زیرا اینها تنها به دنبال منافع خودشان هستند.

وی افزود: ما با دشمنان بدسرشت و خبیثی مواجه هستیم که تنها به دنبال اهداف خود هستند به همین سبب ما باید در برابر اقدامات دشمنان با هوشیاری بایستیم  و نسبت به تولید داروها نیز جدی‌تر اقدام کنیم زیرا تولید دارو می‌تواند یک منبع درآمدی عظیم باشد، همچنین می‌توانیم در این عرصه نیز وابستگی خود را قطع کنیم، از مجموعه دامپزشکی استان مرکزی انتظار داریم تا  استان مرکزی را به نمونه‌ای کشوری در عرصه دامپزشکی، دامداری و دامپروری مبدل کنند.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در پی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۶ هزار و ۲۲۲ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام و ۱۸ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف و فاقد شرایط بهداشتی در این بازدید‌ها ضبط و ۸ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم از این مقدار فرآورده پس از صدور حکم قضایی معدوم شده است. 
فتاحب با اشاره به ثبت ۳۱۸ مورد غیر بهداشتی در مدت اجرای طرح تشدید افزود: در جریان بازرسی از واحد‌های تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت ۱۱۶ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های ضبطی انجام گرفته و ۲۹ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

او گفت: ۱۶ هزار و ۷۲۸ راس دام سبک و سنگین در جریان اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۸۲۶ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده است.
فتاحی افزود: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام و طیور استان، ۴ هزار و ۳۲۳ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های دام این استان ضبط شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از تولید شش هزار و ۵۴۹ تن گوشت مرغ طی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شده‌است.
فتاحی افزود: مقدار ۲۹ هزار و ۶۰۷ کیلوگرم لاشه طیور به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های طیور این استان ضبط شده است.
 طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان با مشارکت ۱۰۳ نفر از بازرسین دامپزشکی سراسر استان انجام شد.

 یک هزار و ۹۰۵ واحد واحد شامل مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد پروتئینی و فرآورده خام استان مرکزی در این طرح مورد نظارت بهداشتی دامپزشکی استان قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • پاسخ ایران به تکرار ماجراجویی صهیونیست‌ها قاطع خواهد بود
  • پشت‌پرده سبوس‌گیری از آردها/ سلامت مردم قربانی سودجوها!
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • کشف بیش از 521 تن گوشت فاسد در تعطیلات نوروز
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد
  • صدور کد صادراتی IR در یک کارخانه لبنی در استان مرکزی