Web Analytics Made Easy - Statcounter

استکبارستیزی و مقاومت اسلامی سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا، شعار مراسم ۱۳ آبان/ خاطره جهانگیری از تفأل به حافظ/ تهیه طرحی برای تدریس ادبیات محلی در مدارس/ سوء استفاده سودجویان از مسافران کربلا برای واردات تلفن همراه قاچاق و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیستم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر ضرورت حضور همه قشرهای جامعه در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا، به‌عنوان شعار ملی مراسم ۱۳ آبان سال جاری انتخاب‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین معاون اول رئیس جمهور با اشاره به روز بزرگداشت حافظ در حساب کاربری خود در اینستاگرام به بیان خاطره‌ای از آخرین حضورش در بارگاه حافظ شیرازی و تفالی که به دیوان این شاعر معروف زد، پرداخت.

رئیس جمهور هم در حکمی دکتر سیما فردوسی و دکتر علی‌اصغر فانی و دکتر محمود مهرمحمدی را برای یک دوره ۴ ساله به عنوان «اعضای شورای عالی آموزش و پرورش» منصوب کرد.

مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به انتشار خبری با عنوان «سرلشکر باقری مفتخر به دریافت نشان نصر درجه یک شد»، اعلام کرد: این نشان «نصر درجه دو» است که ۱۳ سال پیش از سوی فرماندهی معظم کل قوا، به سرلشکر محمد باقری اعطا شده است و ارتباطی به نشانه‌های اعطا شده اخیر از سوی رهبری ندارد. ‌

نیک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوع یارانه‌های پیدا و پنهان در جلسه غیرعلنی روز دوشنبه مجلس گفت که در حال حاضر بستر لازم برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی فراهم نیست و احتمالا در بودجه سال آینده هم چنین تغییری رخ نمی‌دهد.

همچنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه طرحی برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی مبنی بر تدریس ادبیات محلی در مدارس خبر داد و گفت که این طرح ضرب‌الاجلی را برای دولت جهت اجرای این اصل قانونی تعیین کرده است.

وزیر کشور به زائران مراسم اربعین توصیه کرد: زائران به مرور و با توجه به ظرفیت جاده‌ها وارد عراق شوند. بسته شدن موقتی مرزها هم به دلیل مدیریت ترافیکی است خواهش من از زائران این است که مدت اقامت خود را در عراق کوتاه کنند.

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز  با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر برای مقابله با ورود کالاهای چمدانی در ایام اربعین حسینی(ع) گفت که سوءاستفاده از مسافران کربلا برای ورود گوشی همراه قاچاق به داخل کشور مساله‌ای است که مسئولان باید نسبت به آن آگاه باشند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، شهیدبهشتی و شریف طی نامه‌ای به علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما با تعیین ضرب‌الاجلی یکماهه برای پوشش صریح و بی‌پرده مطالبات کارگری تصریح کردند: درصورت نپرداختن به موضوع در مدت زمان معین شده بسیج دانشجویی مستندی در این زمینه تهیه و راساً رسانه‌ای خواهند کرد. در بخشی از این نامه آمده است: اندک موارد پوشش اعتراضات مربوط به کارگران هفت تپه توسط صدا و سیما در تناقض با واقعیت بوده یا دست کم از گزند تلخیص و سانسور در امان نبوده است.

وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد که ترکیه و سوریه باید به همراه یکدیگر از مرزهایشان دفاع کنند و ایران می‌تواند به آنها کمک کند.

محمدجواد ظریف، همچنین با باز نشر ویدیوئی از سخنان رهبر معظم انقلاب، بار دیگر بر مخالفت قاطعانه ایران با ساخت تسلیحات هسته‌ای بر اساس فتوای رهبری تاکید کرد.

در همین رابطه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند و اعتقادی به تهاجم و دخالت نظامی به این کشور ندارد، اظهار کرد که مناقشات را می‌توان از طریق نشست‌های سه یا چهار جانبه حل کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز با اشاره به حمله به نفت‌کش ایرانی در دریای سرخ گفت: با بررسی تصاویر ویدیویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع آوری شده، سرنخ‌های اصلی ماجراجویی خطرناک حمله به نفت کش ایرانی در دریای سرخ بدست آمده است. علی شمخانی تاکید کرد: شرارت در آبراه‌های بین المللی بدون پاسخ نمی‌ماند.

سید حسین موسویان، دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله ای در روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا به تنگناهای روابط ایران و آمریکا و امکان کاهش تشنج در خاورمیانه پرداخت و گفت: با توجه به بن بست موجود در روابط ایران و آمریکا، مهمترین اقدام فوری برای کاهش تنش ها این است که ایده مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا در شرایط فعلی کنار گذاشته شود و به جای آن تلاش ها روی گفت‌وگوی مستقیم ایران و عربستان و خاتمه جنگ یمن متمرکز شود.

وزارت امورخارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای گزارشات مبنی بر درخواست ریاض از نخست وزیر پاکستان برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان را تکذیب کرد.

یک وکیل دادگستری با طرح این مطلب که برای «یقه سفیدها» دادرسی مجزا داشته باشیم، گفت: برای جرایم توده‌های مردم باید یک سیاست کیفری عمومی داشته باشیم و در عوض یقه سفیدها یعنی کسانی که کارگزاران حاکمیتی هستند، به لحاظ اقتصادی و اجتماعی صاحب نفوذاند و توان ویژه‌ای دارند، تحت دادرسی مجزایی قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و عربستان حامل های انرژی حمله ترکیه به شمال سوریه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام در بازدید از زیرساخت‌های اربعین و پروژه تقاطع غیرهمسطح صالح آباد، اظهار کرد: این پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

وی با بیان اینکه عملیات ساز‌های بتونی و عملیات خاکریز این پروژه تا قبل از اربعین انجام می‌شود، افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح صالح آباد طبق زمانبندی تعیین شده تکمیل شود.

استاندار ایلام ابراز کرد: طبق زمانبندی ساز‌های بتونی و عملیات خاکریز این پروژه تا قبل از اربعین انجام می‌شود.

بهرام نیا همچنین از پروژه پل رانشی ماربره واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید گفت: از پل رانشی تا سه راهی جندالله روکش آسفالت شود و در اسرع وقت عملیات روکش آسفالت تکمیل شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه‌های اربعین در حوزه راه و شهرسازی باید با شتاب بیشتری دنبال شود.

بهرام نیا، همچنین از پل کیلومتر (۵۶) واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: اعتبارات این پل از محل اربعین تامین شده و تا پایان خردادماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • برنامه صداوسیما برای تحقق شعار سال چیست؟
  • ببینید | برنامه صداوسیما برای تحقق شعار سال چیست؟
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان