Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@06:09:59 GMT

رونمایی از دستور العمل خیابان کامل شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۴۳۳۴

رونمایی از دستور العمل خیابان کامل شهر تهران

 

 

سومین نشست تی او دی با عنوان پهنه های حمل و نقلی با حضور محسن هاشمی ریاست شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، شهربانو امانی رییس کمیته حمل و نقل و کمیته تی او دی شورا، بهاره آروین رییس کمیته شهر هوشمند شورا، زهرا نژاد بهرام رییس کمیته شهر سازی شورا، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و جمعی از مدیران و متخصصان حوزه حمل و نقل و شهرسازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست بر اساس اعلام ریاست شورا مقرر شد پهنه حمل و نقلی ( T ) به پهنه های طرح تفصیلی شهر تهران اضافه شود تا زین پس پهنه های حمل و نقلی و ایجاد کریدور های حمل ونقلی نیز مورد توجه قرار گیرد.

بر طبق سخنان محسن هاشمی ریاست شورا در سالهای گذشته افزایش تراکم نا متوازن در تهران صورت گرفت بدین صورت که در صورت در دسترس نبودن حمل و نقل عمومی، تراکم تا 30 طبقه هم داده شد و این امر یکی از دلایل تشدید ترافیک و گره کور این معضل در پایتخت شد.

بر این اساس با اضافه شدن پهنه T می توان امید داشت ایجاد کریدور های حمل و نقلی با در نظر گرفتن ارزش سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران منجر به توسعه حمل و نقل عمومی و حل مشکل ترافیک شود.

در این نشست همچنین از دستور العمل خیابان کامل شهر تهران و کتاب TOD استاندارد توسط رییس شورا و شهردار تهران رونمایی شد تا مبنایی بر اقدامات کمیته TOD باشد.

 

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری ادعا کرد: در حال حاضر آنچه که از طرف شهرداری مشاهده می‌کنیم ایجاد یک فشار جدی به منتقدین عملکرد آقای زاکانی است. حوزه خصوصی و موضوعات فردی و شخصی آقای زاکانی به خودش مربوط است و در این حیث ورودی نداریم؛ اما ایشان شهردار منتخب این شورا هستند و باید پاسخگوی موضوعات مطرح شده این شورا باشد.

وی اضافه کرد: از ریاست شورا درخواست می‌کنم تا تذکرات شورا به ویژه منتقدین شهرداری مورد توجه قرار گیرد تا پاسخ مناسب داده شود. در حال حاضر شورا به دو بخش منتقدین و موافقین آقای زاکانی تقسیم می‌شود چرا که بارها و بارها ۹ نفر از اعضای شورا تذکراتی را مطرح کردند؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ شهروندان تهرانی قطعا قضاوت می‌کنند.

در میانه صحبت‌های اقراریان، چمران ریاست شورا در واکنش به تقسیم‌بندی شورا مبنی بر موافقین و مخالفین شهردار تهران اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم اینگونه باشد، لذا لطفا روی این موضوع تاکید نکنید بگذارید همبستگی و اتحاد بین اعضا باقی بماند.

اقراریان در ادامه به موضوع خرید تاکسی‌های برقی اشاره کرد و گفت: باید در این موضوع موارد مختلفی مورد توجه قرار گیرد از جمله این‌که استانداردهای لازم برای بهره‌برداری از این خودروها به عنوان تاکسی رعایت شود و از سوی دیگر شیوه واگذاری و بهره برداری از این خودروها باید تشریح شود که به چه شکلی خواهد بود.

وی ادامه داد: درخواست من این است که اقدامات شهرداری تهران در این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد و پرسنل شهرداری نیز نسبت به عملکرد شهرداری تهران منتقد باشند. در ادوار گذشته اعضای مختلفی در شورا آمدند و رفتند و شهرداران مختلفی آمدند و رفتند اما پرسنل شهرداری به عنوان اصلی‌ترین نقدکنندگان به شیوه‌های شهرداری باید وارد عرصه شوند.

دیگر خبرها

  • نماینده فلسطین در شورای امنیت: هیچ دولتی نباید مصون از مجازات باشد/ نماینده تل‌آویو تهدید کرد
  • بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟
  • بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا