Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با توجه به افزایش سطح روان آب‌ها در مناطق مستعد جنوب کشور، تولید محصول برنج در سال زراعی جاری به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است، که با برآورد انجام شده میزان مصرف این محصول سالانه به طور متوسط سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز در همایش کشت پاییزه کشاورزان این استان از افزایش ۴۲ درصدی تولید برنج در کشور خبر داد و افزود: این رکورد برای نخستین بار در بخش تولید محصول برنج به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسؤول تصریح کرد: در صورت خودکفایی پایدار این محصول پرمصرف و حذف واردات آن، سالانه بیش از ۱.۱ میلیارد دلاری صرفه جویی‌ ارزی برای کشور به ارمغان می‌آورد.

تولید ۱۴میلیون تن محصول گندم در کشور در سال زراعی جاری در کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین از تولید ۱۴ میلیون تن محصول گندم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که میزان مصرف گندم کشور سالانه ۱۱.۵ میلیون تن است.

وی، با اشاره به تامین ۴۶۰ هزار تن بذر اصلاح شده گندم در سطح کشور برای کشت پاییزه امسال کشاورزان، تاکید کرد: در توزیع بذر محصول گندم و کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

پیش‌بینی تولید ۷۵۰ هزار تن محصول کلزا در کشور

کشاورز، به افزایش تولید محصول دانه روغنی کلزا از ۶۰ هزار تن به ۳۶۰ هزار تن در سال زراعی گذشته اشاره کرد و افزود: با سیاست‌های جدید دولت در افزایش تولید دانه‌های روغنی، سال زراعی آینده تولید محصول کلزا به بیش از ۷۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی، میزان صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور در سال گذشته را ۶.۵ میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: بخش عمده صادرات محصولات باغی پسته، سیب درختی، انگور و خرما و عمده محصولات زراعی صادراتی سبزی و صیفی‌جات بوده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه خودکفایی در محصول گندم را در چند سال آینده بدون افزایش سطح زیر کشت این محصول در کشور تضمین می‌کنیم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم میزان بهره‌وری محصول را در سطح زیر کشت بالا ببریم، بالا بردن بهره‌وری محصول هم به سود کشاورز است و هم تولید ناخالص کشور را بالا می‌برد.

وی میزان شکر مورد نیاز در کشور را ۲ میلیون و ۲۰۰ تُن در سال عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶ با تولید ۲ میلیون تُن شکر به مرز خودکفایی رسیدیم.

کشاورز با بیان اینکه از ۷۰ درصد خاک زراعی کشور تنها یک درصد آن دارای ماده آلی است، یادآور شد: باید تلاش کنیم با بالابردن ماده آلی در خاک، بهره‌وری در اراضی کشاورزی را افزایش دهیم.

گفتنی است؛ معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه در این سفر از مزرعه گلدره شهر فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد در سطح ۳۰ هکتار کشت کلزا و مزرعه شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن در سطح ۱۰۰ هکتار کشت کلزا بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رکورد تولید برنج صرفه جویی ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

 روستایی همزمان با روز ملی گندم گفت: تنوع ژنتیکی بسیار خوبی در بین ارقام معرفی شده گندم برای سازگاری و تاب‌آوری در برابر تنش‌های خشکی، سرما، گرما، بیماری‌ها، سازگاری خصوصی، قابلیت کشت در شرایط آبیاری تکمیلی، کیفیت خوب نانوایی و پاستا و ماکارونی وجود دارد و این تنوع ژنتیکی برای پایداری تولید و افزایش کیفیت نان بسیار مناسب است.

وی اضافه کرد: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه و بینابین برای مناطق سرد و معتدل، ۱۲ رقم گندم دوروم برای تولید پاستا و ماکارونی برای کشت در مناطق معتدل و گرمسیر دیم و ۱۱ رقم گندم نان بهاره برای مناطق گرمسیری بوده است.

 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تعداد ۳۶ رقم دارای عکس‌العمل مقاوم الی نیمه مقاوم به بیماری زنگ زرد، تعداد ۱۱ رقم عکس‌العمل نیمه مقاوم الی نیمه حساس و ۶ رقم از عکس‌العمل نیمه حساس الی حساس برخوردارند. 

روستایی اعلام کرد: با اجرای طرح جهش تولید کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و رعایت دستورالعمل‌های فنی موسسه تولید دیمزار‌ها را ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دادند.

وی افزود: تنوع ارقام گندم موسسه ضمن افزایش تولید و تامین امنیت غذایی در کشور موجب افزایش کیفیت تولید نان شده است.

روستایی گفت:ارقام گندم دوروم از کیفیت بسیار مناسب برای تولید پاستا و ماکارونی برخوردارند.

وی گفت: با تلاش محققان این موسسه با معرفی ارقام جدید گندم و همکاری شرکت‌های بخش خصوصی در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور از بذر ارقام معرفی شده موسسه استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در مازندران
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • رکورد تولید PVC شکسته شد