Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:10:39 GMT

جامعه به مراکز مهارت آموزی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۵۰۷۹

جامعه به مراکز مهارت آموزی نیاز دارد

«سید مجید حسینی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره افزایش تعداد دانشگاه‌ها در ایران اظهار داشت: تعدد دانشگاه‌ها در هر کشوری در چهارچوب سرمایه داری آموزشی انجام می شود.

وی افزود: پیش از این در کشور استدلال می شد که باید آموزش عالی عمومی شود اما این اقدام در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود، در ایران به اندازه دانشگاه‌های چین، مراکز آموزش عالی تاسیس شده و این در حالی است که جمعیت کشور ایران یک دهم چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه تهران معتقد است که افزایش تعداد دانشگاه‌ها در کشور موجب افزایش بیکاری فارغ التحصیلان می‌شود چراکه سیستم اقتصادی کوچک کشور توانایی جذب این فارغ التحصیلان را ندارد.

حسینی یادآورشد: افزایش تعداد مدرک هر جوان موجب افزایش افسردگی آنها می‌شود، دلیل اصلی احساس رخوت و ناراحتی در نسل جوان مدارک بدون شغل است که به واسطه دانشگاه‌های پولی در جامعه بوجود می آید.

وی با یادآوری اینکه تاسیس دانشگاه‌های متعدد به دلیل افزایش سودآوری است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در قالب غیرانتفاعی و غیردولتی برای خود پول تولید می کنند اما فارغ التحصیلان در نهایت بدون شغل و مدرک می مانند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با یادآوری اینکه ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های پولی بیکار هستند، گفت: جوانان برای اخذ مدارک هزینه‌های بسیاری پرداخت می‌کنند اما در نهایت بیکار و افسرده هستند، چراکه نتیجه ای از این تحصیل نگرفتند و اگر همان پول را صرف شغل و مهارت آموزی می کردند، آینده بهتری برای خود رقم می زدند.

حسینی تصریح کرد: ۸۵درصد دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه ای مشغول تحصیل هستند، وضعیت باید به گونه‌ای باشد که اخذ مدرک دلیل حضور مردم در دانشگاه‌ها نباشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه محل تحصیل علاقه‌مندان به علم است، از این رو باید فرآیندهای بسیاری را برای اشتغال در نظرگرفت تا در نهایت موجب افسردگی و ناامیدی در آینده افراد نشود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید مجید حسینی مهارت اموزی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه اقدام به جذب نیرو نماید. این روزها کاهش شهریه دوره مهارت‌آموزی درخواست معلمان شده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
طبق مصاحبه جناب آقای فرهادی قرار بوده شهریه پودمان‌ها برای معلمان ماده ۲۸ به نصف برسه و بقیه اش هم به صورت قسطی از حقوق‌ها کسر بشه ولی متاسفانه دانشگاه فرهنگیان که ما تماس گرفتیم گفتن که ۵۴۰۰ باید پرداخت کنید.
از شما به نمایندگی از قشر فرهنگی جامعه خواهش میکنیم در این مورد پیگیری کنید.

دیگر خبرها

  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی