Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رضایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده ستاد مرکزی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) به محل سابق فروشگاه بزرگ اتکا انتقال و به مدت یک ماه کلیه واحدهای 22 گانه خدمت‌رسانی این ستاد در آنجا مستقر می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده ستاد مرکزی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) به محل سابق فروشگاه بزرگ اتکا انتقال و به مدت یک ماه کلیه واحدهای 22 گانه خدمت‌رسانی این ستاد در آنجا مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زائران پیاده جهت استفاده از خدمات اسکان باید در سایت جمعیت خدمتگزار ثبت نام کنند، افزود: تاکنون بیش از هزار مدیر کاروان در سامانه ما ثبت نام کرده‌اند و تمامی این افراد به همایش در مشهد دعوت شدند و موارد مورد نیاز در زمینه‌های مختلف به آن‌ها آموزش و یادآوری شد.

رضایی ادامه داد: تا به امروز حدود 100 هزار نفر در سامانه خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) ثبت نام کرده‌اند و روند ثبت نام های ما تا اربعین ادامه دارد تا افرادی که تمایل به استفاده از خدمات این جمعیت دارند بتوانند در آن ثبت نام کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با بیان اینکه روند خدمت‌رسانی این جمعیت با پایان یافتن اربعین حسینی شروع می‌شود، گفت: هم‌اکنون ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی که با ما همکاری دارند، در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند و پس از آن در مشهد و مسیرهای منتهی به مشهد مستقر می‌شوند.

وی یادآور شد: تاکنون پیش‌بینی‌های لازم جهت اسکان 100 هزار زائر پیاده امام رضا(ع) در 300 مکان انجام شده است که از این 300 مکان، 180 مکان آن متعلق به آموزش و پرورش است و مابقی خانه مردمی است که جهت پذیرایی از زائران، اعلام آمادگی کرده‌اند.

رضایی تصریح کرد: در امر اسکان زائران علاوه بر آموزش و پرورش، هیئت‌های مذهبی، ستاد حج و زیارت، هیئت جوادالائمه و چند ارگان دیگر با ما همکاری دارند و در حوزه‌های زیرساختی وزارت راه و شهرسازی و استانداری خراسان رضوی ما را یاری می‌کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با بیان اینکه علاوه بر خدمات اسکان خدمات درمانی، رفاهی و فرهنگی نیز به زائران ارائه داده می‌شود، گفت: در حوزه درمانی هلال‌احمر و بسیج جامعه پزشکی ما را یاری می‌رسانند تا 820 کیلومتر از جاده‌های منتهی به مشهد را پوشش دهیم.

وی خاطر نشان شد: ایستگاه‌های صلواتی ما نیازمند آب، برق و تلفن هستند که از اینجا خواهان همکاری این سازمان‌ها در جهت ارائه خدمات بهتر به زائران امام رضا(ع) هستیم.

رضایی با بیان اینکه برای 100 هزار زائر پیاده امام رضا(ع) در سه روز پایانی صفر خدمات اسکان، تغذیه و درمان به صورت رایگان در نظر گرفته‌شده است، گفت: در این کار خداپسندانه حدود 20 هزار نفر ما را یاری می‌رسانند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: سال گذشته 430 هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر از 6 محور منتهی به حرم وارد مشهد شدند و امسال پیش‌بینی می‌شد این تعداد رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال زائران خارجی بیشتری از پاکستان، افغانستان و عراق در راهپیمایی دهه آخر صفر شرکت کنند، گفت: با همکاری‌های صورت گرفته با وزارت امور خارجه برنامه هایی ویژه ای برای زائران خارجی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟

مدیر حج و زیارت استان تهران، تعداد زائرانی که قرار است برای عمره مفرده عازم عربستان شوند را ۹۷۰ نفر اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

محمدرضا حاجی‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اعزام زائران عمره مفرده اظهار کرد: اعزام زائران عمره به عربستان در بازه زمانی سوم تا سیزدهم اردیبهشت است و بازگشت آنها از 13 تا 24 اردیبهشت صورت می‌گیرد، در واقع آخرین روز از بازگشت زائران عمره همزمان با آغاز پروازهای حج تمتع خواهد بود. 

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی حددود 970 نفر از استان تهران به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، افزود: هزینه این سفر 40 تا 42 میلیون تومان است که علت تفاوت آن در کیفیت هتل‌هاست. 

سرپرست حج و زیارت استان تهران تصریح کرد: مجوز انجام پروازهای ایران به عربستان برای عمره مفرده مربوط به اردیبهشت ماه است و هنوز درباره اینکه مجوز مذکور برای بعد از ایام حج تمتع نیز اعتبار دارد یا خیر اطلاعی کسب نکرده‌ایم.

آغاز اعزام زائران عمره مفرده از سوم اردیبهشت

به گزارش تسنیم، در روز سوم اردیبهشت با انجام دو پرواز از فرودگاه‌های تهران و مشهد بالغ بر 500 نفربه فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد و 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از 5 هزار عمره‌گزار در بازه زمانی مذکور که مصادف با ماه شوال است، به سرزمین وحی مشرف خواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟