Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مراسم تکریم و معارفه سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران ظهر امروز در مجتمع قضایی غدیر برگزار شد. تاریخ انتشار: 17:06 - 20 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۰۱۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مراسم تکریم و معارفه سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران ظهر امروز با حضور محمدی قائم مقام دادگستری کل استان تهران در مجتمع قضایی غدیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی قائم مقام دادگستری استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: این جلسه به مناسبت تکریم آقای لطفی قاضی نجیب، سخت کوش و پرتلاش، فاضل و پیشکسوت دستگاه قضایی است که بیش از ۳۹ سال صبورانه در دستگاه قضایی منشا خیر و برکت بودند و همچنین معارفه آقای ذاقلی از قضات پرتلاش با کارنامه بسیار درخشان در عرصه‌های مختلف قضایی، است.

قائم مقام دادگستری استان تهران بیان کرد: قوه قضائیه یکی از ارکان رکین نظام جمهوری اسلامی ایران است که هرچه بیشتر بدرخشد اعتماد مردم نسبت به نظام بیشتر خواهد شد و در این مقطع در زمینه مبارزه با فساد بیش از هر زمان دیگری به آن اهتمام شده است.

وی اظهار داشت: در این میان دادگستری کل استان تهران در زمره پیش قراولان برخورد با فساد خودنمایی می‌کند، در این راستا و در دادگستری کل استان تهران همه نگاه‌ها معطوف به محاکم تجدید نظر استان تهران است.

محمدی با اشاره به حساسیت و مسئولیت خطیر محاکم تجدید نظر استان تهران و جایگاه و مسئولیت قضات پر تلاش گفت: باید در این مسئولیت به عدالت محوری و حق طلبی اهتمام داشته باشیم.

قائم مقام دادگستری استان تهران در ادامه به اخلاق مداری اشاره و بیان کرد: در تمام جلسات به این نکته تاکید دارم که با تمام کمبود‌ها و کاستی‌ها و سختی‌هایی که بواسطه تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضایی متوجه قضات است اگر در رفتار بعضی از همکارانمان با مردم نکات منفی وجود داشته باشد، تردید نکنید که درصد قابل ملاحظه‌ای اعتماد مردم به دستگاه قضایی تغییر خواهد کرد.

وی گفت: با مردم که مراجعه می‌کنند با حسن خلق رفتار کنیم و اخلاق مداری می‌تواند موجب تغییر نگرش مردم به دستگاه قضایی شود.

محمدی تاکید کرد: قضات در انشاء رای و رسیدگی‌ها و در صدور دادنامه‌ها از فضای ملتهب جامعه بدور باشند و بر آنچه که عدالت و حق اقتضا میکند مبادرت به صدور رای نمایند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند به مناسبت شرایط اقتصادی، تولید کنندگان رزمندگان اقتصادی هستند، افزود: ما قضات با کار جهادی و انقلابی در این شرایط حساس کشور رزمندگان قضایی باشیم و کارمان با قصد قربت باشد که ذخیره قبر و قیامت و آخرتمان قرار گیرد.

در این مراسم از زحمات لطفی سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران تقدیر و ذاقلی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان تهران قوه قضاییه دادگاه تجدیدنظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مراسم با قدردانی از خدمات محمدجعفر عبداللهی رییس کل سابق دادگستری استان سمنان ،   حجت الاسلام اکبری به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان سمنان معرفی شد. 
رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در این مراسم  محور قرار دادن قانون اساسی ، امنیت جامعه و برآورده شدن انتظارات مردم را از ملاک‌های قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: عملکرد قوه قضاییه باید طوری باشد که مشارکت مردم در چرخه تولید افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تاکید کرد :  مبارزه با فساد از مهم‌ترین برنامه های امسال دستگاه قضا  است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان هم در این جلسه با تبریک اقدام غرور انگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز و پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم جعلی و خبیث اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی گفت: نیرو‌های سپاه کشورمان توانستند جلوه‌ای از اقتدار و شکوه خود را در دفع هر گونه تهدید و دست درازی به خاک پاک ایران اسلامی در دیدگاه جهانیان به تصویر بکشانند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی خدمت به مردم را وظیفه مسئولان دانست و در دسترس بودن قضات را یکی از اولویت‌های جامعه عنوان کردو گفت: کرامت انسانی افراد در قوه قضاییه باید حفظ شود.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: خدمت رسانی و گره گشایی کار مردم فرصتی است که برای دستگاه قضا ایجاد شده و باید ازآن استفاده کنند.

استاندار سمنان  هم در این مراسم گفت: با حمایت‌های دستگاه قضا و طبق آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی استان سمنان جز امن‌ترین استان‌های کشور شناخته شده است.
سید محمدرضا هاشمی همچنین به اقدام غرور انگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز و پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم جعلی و خبیث اسرائیل اشاره کرد و گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق مطالبه مردم در پاسخگویی محکم و انتقام سخت از رژیم صهیونیستی قدردانی میکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان هم اشاره کردو گفت: با حمایت دستگاه قضایی بیش از ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان به چرخه تولید برگشت و قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به سمنان  جشن احیای این واحد‌ها برگزار شود.

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • معارفه سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان حوزه شمال غرب
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • مسوولان قضایی استان تهران در ماه آینده ۱۳ دیدار مردمی خواهند داشت
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه