Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه و اقدامات دولت در این زمینه گفت: اخیرا 7 نفر از اساتید دانشگاه در سفری به آمریکا مطالعاتی درباره این موضوع داشته‌اند که هزینه این سفر 300 هزار دلار بوده است.

وی افزود:این سفر به منظور مطالعات صورت گرفته به منظور خشک شدن یکی از دریاچه‌های آمریکا بوده، ضمن اینکه چند پژوهشکده و دانشگاه را نیز مورد بازدید قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت:‌از هیأت دانشگاهی ایران درخواست کرده‌ایم که نتایج مطالعات خود را ارائه دهند اما متاسفانه این کار را نکردند.

قاضی‌پور افزود:‌از ستاد دریاچه ارومیه خواسته‌ایم درباره جزئیات این سفر، هزینه‌ها و نتایج مطالعات اطلاع رسانی کند اما متاسفانه دولتمردان از این قضیه ناراحت می‌شوند.

وی گفت:‌تعداد زیادی مدارک و مستندات لازم درباره جزئیات اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در اختیار داریم برخی جزئیات از سوی دیوان محاسبات کل کشور در اختیار ما قرار گرفته است و بنا نداریم این موضوع را پیگیری رسانه‌ای کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد:گفته می‌شود هزینه‌های سفر این هیأت دانشگاهی به آمریکا از سوی یک فرد ایرانی پرداخت شده است اما ما از دیگر جزئیات کمک‌های بین‌المللی به ویژه وعده داده شده دولت ژاپن و دیگر کشورهای اروپایی خبری ندارم چرا که دولت و ستاد احیای دریاچه ارومیه در این زمینه مخفی کاری دارند.

قاضی‌پور گفت: با توجه به اینکه سال گذشته سال پربارشی بوده و خداوند عنایت ویژه‌ای به کشورمان داشته است امروز سطح دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته یک متر و دو سانت ارتفاع بیشتری داشته است. که شاید دولت این را به نام خود تمام کند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه برای خیلی‌ها نان داشته است اما برای ارومیه‌ای‌ها آب نداشته است و متاسفانه اقتصاد، کشاورزی، صنعت، در این استان به بهانه احیای دریاچه ارومیه تعطیل شده و عملا آذربایجان غربی را به سمت مرگ بردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: اخیرا دیوان محاسبات مدیر دفتر برنامه‌ای و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه را به دلیل اینکه به فردی که مدرک دیپلم داشته و مدرک لیسانس‌ ارائه کرده‌اش جعلی بوده ولی دستمزد داده، محکوم کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نادر قاضی پور نماینده مجلس وضعیت احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه گفت: این مرحله از رهاسازی در مرحله نخست از سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می شود.

مجید رستگاری افزود: در مرحله نخست ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در مرحله دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

رستگاری اظهار کرد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان